خانه خشتی گزارش می دهد؛

تعیین تکلیف زباله های عفونی بیمارستانها در رفسنجان از شایعه تا حقیقت

  • شناسه خبر: 113609
تعیین تکلیف زباله های عفونی بیمارستانها در رفسنجان از شایعه تا حقیقت

زباله های عفونی بیمارستانهای شهر رفسنجان چطور جمع آوری ، امحاء و دفن می شوند؟

خانه » پزشکی و سلامت » تعیین تکلیف زباله های عفونی بیمارستانها در رفسنجان از شایعه تا حقیقت

به گزارش خانه خشتی ، مدتی است که در فضای مجازی شاهد دست به دست شدن متنی با مضمون غیرقانونی دفن شدن زباله هی عفونی در شهر رفسنجان هستیم و در آن شرکت رفسنجان سیال که چندین سال است طرف قرارداد شهرداری رفسنجان شده تا زباله های شهر را جمع آوری کند، را متهم به دفن غیراصولی این زباله ها می کند.
برای جویا شدن از روند جمع آوری و دفن زباله های بیمارستانی به سراغ ریاحی مسئول شرکت رفسنجان سیال رفتیم.

وی در این خصوص اظهار داشت: امسال یک تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی امضاء کردیم که دو دستگاه امحاء زباله مانند دستگاه هایی که در بیمارستانهای شهرهای بزرگی چون تهران وجود دارد خریداری کردیم و معاون استاندار مهندس سیف الدینی برای افتتاح این دستگاه ها به رفسنجان امد .

ریاحی افزود : زباله های کل بیمارستانهای رفسنجان ، تمام درمانگاه های شهر ، آزمایشگاه ها و مراکز دندانپزشکی و…هر روز به صورت اصولی امحاء می شود و به صورت زباله معمولی در می آیند .

ریاحی تصریح کرد :دو دستگاه که  در بیمارستانهای امام خمینی تهران که با ۱۲۰۰ تخت وجود دارد ،ما این دستگاه ها را برای شهر رفسنجان خریداری کردیم در دو شیفت صبح و عصر کل زباله ها جمع آوری ، امحا و تبدیل به زباله معمولی می شود و با زباله معمولی دفن می شود .

وی بیان داشت :هر روز کارشناسان آزمایشگاه ما سیکل ها را تست و کنترل می کنند .

ریاحی گفت :کوره زغالسازی از سال ۸۱ که از رده  خارج شده است .سال گذشته با بازدیدی که از بیمارستانهای تهران داشتیم عین دستگاه ها با همان مارک را خریداری کردیم و از زمانی که این دستگاه ها افتتاح شده اند حتی یک روز هم خرابی نداشتیم جای هیچ گونه نگرانی نیست چون در این دستگاه زباله با ۱۵۰ درجه داخل کوره می رود با بخار در دمای ۱۵۰ درجه می ماند و ضدعفونی ، امحا و خارج می شود .

وی افزود :این زباله ها  داخل کیسه های زرد نسوز جا داده می شوند و در هر سیکلی ۴ تا ۵ کیسه داخل دستگاه قرار می گیرد و ضد عفونی می شود .

ریاحی در خصوص جمع اوری زباله های امحا شده گفت :این زباله های امحا شده همراه زباله های معمولی در میدان دفن زباله ،دفن می شوند .میدان دفن زباله در منطقه جنوب شرق نمونه است.

وی تصریح کرد :کانالی با عمق ۴ و عرض ۱۰ متر برای دفن زباله ها ایجاد می شود و این کار برعهده شهرداری است.

ریاحی همچنین خبرنگار خانه خشتی را دعوت به بازدید از محل نگهداری و نحوه کار دستگاههای امحاء زباله در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان کرد.

آنچه از شواهد امر پیداست هم اکنون زباله های عفونی از مکان های درمانی و بهداشتی شهر رفسنجان به درستی جمع آوری، امحاء و دفن می شوند و به نظر میرسد برخی جوسازی ها در این زمینه و تهمت رشوه گرفتن به افراد مسئول و پیش کشیدن مسائل سالهای گذشته در راستای هر هدفی جز دغدغه سلامتی مردم صورت میگیرد.

 

برچسب ها:
امحاء رفسنجان سیال زباله زباله های بیمارستان زباله های عفونی در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسین

    سلام اگر کارشناس بهداشت از محل دفن زباله ها بازدید کنند مشاهده می گردد کار دفن زباله ها اصولی نمی باشد

    محمد

    امسال یک تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی امضاء کردیم که دو دستگاه امحاء زباله مانند دستگاه هایی که در بیمارستانهای شهرهای بزرگی چون تهران وجود دارد خریداری کردیم و معاون استاندار مهندس سیف الدینی برای افتتاح این دستگاه ها به رفسنجان امد . ممکنه اعلام کنید در سالهای قبل چکار می کردید ؟!!!!!!!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان