امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

برجام ثابت کرد در هیچ مسئله ای نمی توان به آمریکا اعتما کرد

  • شناسه خبر: 113335
برجام ثابت کرد در هیچ مسئله ای نمی توان به آمریکا اعتما کرد

امام جمعه رفسنجان گفت: در مورد تمدید تحریمها و نقض برجام، رهبر انقلاب اسلامی فرمودند تجربه برجام ثابت کرد در هیچ مسئله ای نمی توان به امریکا اعتما کرد.

خانه » سیاسی » برجام ثابت کرد در هیچ مسئله ای نمی توان به آمریکا اعتما کرد

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان به آغاز امامت مهدی موعود و تبریک این ایام اشاره کرد وافزود: در سال ۲۶۰ هجری قمری این امامت آغاز شد، نگرش مثبت نسبت به حکومت آن حضرت داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه باید حضور امام زمان را در زندگی لمس کنیم گفت: حق ولی نعمت این باشد که هر آنچه که خداوند از جمله نزول برف و باران و نعمت های دیگر را بر ما نازل می کند سپاس گذار باشیم و نسبت به ولی خدا (امام زمان (عج)) هم ناسپاس نباشیم.
وی به موانع شناخت امام زمان اشاره کرد و افزود: اولین عامل شناخت امام زمان شناخت دین است و عدم شناخت دین مانع شناخت امام زمان است لذا در آموزه های دین به کسب معرفت بپردازیم و شناخت عمیق و روشن نسبت به دین داشته باشیم. رمضانی پور دومین عامل از موانع در شناخت امام زمان (عج) را حب دنیا دانست و تصریح کرد: امام رضا(ع) فرمودند علاقه به دنیا منشأ هر فتنه و فریب در دنیا است.
امام جمعه رفسنجان سومین عامل مانع شناخت امام زمان را پیمان شکنی برشمرد و خاطرنشان کرد: یعنی قبول مسئولیت در جامعه باید باشد وگرنه عهدشکنی موجب می شود از امام زمان دور شویم.
وی چهارمین عامل مانع شناخت امام زمان(عج) را گناهکاری و معصیت دانست و گفت: آثار ارتکاب گناه در دنیا زیاد است یکی از این گناهها عدم تربیت خوب فرزندان توسط والدین است که باعث رخ دادن اتفاقات ناگوار همچون قتل و دزدی و … می شود.

وی بیان داشت: وقف خیرات ماندگار در جامعه به جای می گذارد و انسان می تواند از مال خود قسمتی را برای احیای زندگی بشر وقف نماید.
وی تصریح کرد: وقف بر امور اجتماعی می تواند برای هر معضل اجتماعی از جمله آموزش و پرورش، معلولین، دانشگاهها و ضعفا کاربرد داشته باشد.
رمضانی پور با بیان اینکه قبل از وقف باید مشورت لازم کرده باشید ادامه داد: وقف در حوزه فرهنگ قرآنی  و ترویج این فرهنگ نیز باید افزایش یابد ضمن اینکه وقف بر طلاب حوزه علمیه هم نداریم ما در رفسنجان بیش از ۸۰۰ طلبه خواهر و برادر داریم لذا نیاز جامعه به روحانی و امام جماعت حس می شود و  در این راستا باید وقف کرد.
امام جمعه رفسنجان با اشاره به تاسیس شورای انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۳ به دستور امام راحل اظهار کرد: این فرهنگ باید با رویکرد حزب الهی باشد همه دانشگاهها، حوزه های علمیه، اموزش و پرورش و … با سیاست کار فرهنگی را در جامعه انجام دهند و فرهنگ ابتذال و دروغ، کلاهبرداری و فرهنگ بدحجابی و … را  دست به دست بدهیم و برای رفع معضلات بکوشیم.
امام جمعه رفسنجان به آغاز هفته وحدت اشاره کرد و گفت: امید می رود وحدت را در جامعه اسلامی بیشتر از پیش شاهد باشیم.
وی در زمینه حقوق بشر گفت: در نظر مدعیان حقوق بشر، مظلوم جزو بشر حساب نمی شود همانطور که در کشورهای یمن، عراق، نیجریه شاهد جنایتهای بسیاری از سوی دشمنان اسلام هستیم که هزاران نفر را به خاک و خون می کشند و آمریکایی ها در حادثه تروریستی حله چقدرغصه خوردند؟ در مجالس عروسی در یمن هزاران نفر را بمباران می کنند.
رمضانی پور بیان کرد: مستشاران آمریکایی اگر برای دیپلماتهای آنها حادثه ای رخ دهد نقض حقوق بشر می شود در حالی که در کشورهای افغانستان، عراق و … این ناپاکان باشند ناامنی ها  و شرارت هایی ایجاد می کنند .
وی خاطرنشان کرد:  گرچه برخی در داخل نسبت به حضور آمریکا رغبت نشان می دهند و با تمدید تحریم ها به مدت ده سال آنها ناراحت شدند اما امت حزب الله و با بصیرت غصه نخوردند.
رمضانی پور افزود: در مورد تمدید تحریمها و نقض برجام، رهبر انقلاب اسلامی فرمودند تجربه برجام ثابت کرد در هیچ مسئله ای نمی توان به امریکا اعتما کرد.
امام جمعه رفسنجان در مورد اجلاس نماز هم گفت: موثرترین راه برای کاهش آسیب های اجتماعی ترویج نماز است و برای نهادینه شدن نماز در جامعه باید کار بیشتر شود، بی اهمیتی به نماز بی برکتی میاورد.
وی به مطالبات به حق رهبری که اقتصاد مقاومتی است اشاره و خاطرنشان کرد: کاریابی ها در شهر ها می تواند به آموزش شغل های مختلف و جذب کار جو بپردازند که خود نمونه ای از تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت: اصل اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت های داخل و ایجاد اشتغال و رسیدن به خودکفایی است.

برچسب ها:
آمریکا اعتماد برجام
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان