تاکید پوتین بر نقش جنبش عدم تعهد در تقویت ثبات جهانی

  • شناسه خبر: 11330
تاکید پوتین بر نقش جنبش عدم تعهد در تقویت ثبات جهانی

انه خشتی:رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی برای شرکت کنندگان در نشست سران تهران بر نقش موثر جنبش عدم تعهد در تقویت ثبات جهانی و پاسخ به چالش‌های بین‌المللی تاکید و آمادگی کشورش برای مشارکت فعال در این زمینه را اعلام کرد. خانه خشتی به نقل از فارس،”ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهوری روسیه برای شرکت کنندگان در شانزدهمین نشست […]

خانه » آخرین اخبار » تاکید پوتین بر نقش جنبش عدم تعهد در تقویت ثبات جهانی

انه خشتی:رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی برای شرکت کنندگان در نشست سران تهران بر نقش موثر جنبش عدم تعهد در تقویت ثبات جهانی و پاسخ به چالش‌های بین‌المللی تاکید و آمادگی کشورش برای مشارکت فعال در این زمینه را اعلام کرد.

خانه خشتی به نقل از فارس،”ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهوری روسیه برای شرکت کنندگان در شانزدهمین نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران پیام فرستاد.

در متن تلگرام پوتین که متن آن از سوی دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین منتشر شده، آمده است: نشست شما در شرایط بسیار حساس و مهم بین‌المللی برگزار شده است. بحران اقتصادی جهانی بر طیف وسیع مشکلات بین‌المللی افزوده است که نیازمند حل و فصل جمعی است. از جمله مشکلات و چالش‌های پیش روی جامعه جهانی باید از مناقشات منطقه‌ای، تروریسم، تهدید به گسترش استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی، قاچاق مواد مخدر، جنایات سازمان یافته و دزدان دریایی نام برد. این در حالی است که بلایا و فجایع طبیعی و فنی، تامین انرژی جهانی و مشکلات امنیت بین‌المللی هم ساکنین کره زمین را تهدید می‌کند.

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه تاکید کرد: بدون تردید در چنین شرایط دشواری و برای پاسخگویی به این تهدیدات و چالش‌ها، نقش محوری سازمان ملل متحد بسیار مهم است، ولی سایر سازمان‌ها و تشکلات بین‌المللی هم می‌تواننددر این راستا بسیار موثر عمل کنند. جنبش عدم تعهد در این بین سهم بسزایی در تقویت اعتماد متقابل و برقراری ثبات در جهان ایفاء می‌کند.

پوتین همچنین یادآور شد که روسیه آمادگی کامل دارد که در اقدامات جمعی جنبش عدم تعهد در راستای تقویت صلح و ثبات جهانی مشارکت فعال داشته باشد.

“کنستانتین شووالوف” نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاص به نمایندگی از طرف روسیه که عضو ناظر در جنبش عدم تعهد است، در نشست تهران شرکت کرده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان