نماینده مردم رفسنجان و انار مطرح کرد :

تنها ۱۳ درصد توانستیم از روشهای آبیاری نوین استفاده کنیم

  • شناسه خبر: 112506
تنها ۱۳ درصد توانستیم از روشهای آبیاری نوین استفاده کنیم

نماینده مردم رفسنجان و انار گفت: ۴۰ هزار هکتار از اراضی بدون صنعت هستند، باید این زمینها را اجاره داد و در زمینه صنعت پیشرفت کنیم و بیشتر ابیاری کشاورزی ما به صورت سنتی است و تنها ۱۳ درصد توانستیم از روشهای جدید ابیاری استفاده کنیم .

خانه » اجتماعی » تنها ۱۳ درصد توانستیم از روشهای آبیاری نوین استفاده کنیم

به گزارش خانه خشتی ، انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در جلسه شورای اداری رفسنجان  اظهار داشت : شهرستان ما یکی از بحرانی ترین شهرستانها می باشد ما باید با مدیریت خوب و مستمر بتوانیم با برنامه های جدی اینده ،گامی در این راستا برداریم .
وی افزود :اگر این روند بحرانی اب ادامه داشته باشد وضعیت ناگوار خواهد بود .
نماینده رفسنجان با بیان اینکه ۹۰ درصد اب به مصرف کشاورزی می رسد تصریح کرد :ما حداقل محصول را از حداکثر اراضی برداشت می کنیم در این چند سال اخیر مشکلاتی به وجود امد که توسط مسئولین قابل پیگیری هستیم .
وی افزود :۴۰ هزار هکتار از اراضی بدون صنعت هستند، باید این زمینها را  اجاره داد و در زمینه صنعت پیشرفت کنیم و بیشتر ابیاری کشاورزی ما به صورت سنتی است و تنها ۱۳ درصد توانستیم از روشهای جدید ابیاری استفاده کنیم .
احمدی انارکی بیان داشت :با برنامه خوبی که مدیران شهرستان دارند امیدواریم با مدیرت اب  از بحران بیرون بیاییم .
وی افزود :ما جزو شهرستانهایی هستیم که کمترین چاه غیرمجاز  داریم .سرانه مصرف اب ما بالاست .فرهنگ سرانه همه کارهایمان اسراف است .
وی بیان داشت :اقتصاد مقاومتی یک از کارهایش این است که جلوی اسراف را بگیرد ما متاسفانه بین ۲۸ تا ۳۰ درصد اسراف اب داریم .
نماینده رفسنجان اذعان داشت :مشکل اب اسماعیل اباد با پیگیری حل شد .پر اب ترین مناطق جهان از ما کمتر مصرف می کنند .
وی افزود :در برنامه ششم احیای تعادل بخشی برای ابهای زیرزمینی و مصارف داریم. اب را به صورت کالای دولتی نبینیم به صورت کالای اقتصادی ببینیم که هزینه دارد .متاسفانه همه ما در همه مصارف از اب شرب استفاده می کنیم امیدواریم بتوانیم اب شرب را از دیگر مصارف اب  تفکیک کنیم که هزینه زیادی را در بردارد .

برچسب ها:
آبیاری نوین انارکی محمدی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان