مدیر آب و فاضلاب روستایی رفسنجان در جلسه شورای عنوان کرد:

۹ روستای فاقد آب در رفسنجان وجود دارد

  • شناسه خبر: 112396
۹ روستای فاقد آب در رفسنجان وجود دارد

مدیر آب و فاضلاب روستایی رفسنجان گفت: تعداد ۱۴۵ روستا دارای بالای ۲۰ خانوار در شهذستان هستندکه ۹ روستا فاقد آب هستند .

خانه » اجتماعی » ۹ روستای فاقد آب در رفسنجان وجود دارد

به گزارش خانه خشتی ، خدادادی در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان که صبح امروز با موضوع آب در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: تعداد کل تعاونی های رفسنجان دارای سکنه ۳۶۱مورد است که از این تعداد ۱۴۵روستا دارای بالای ۲۰ خانوار هستند که ۳۸ روستا بالای ۲۰ خانوار به صورت خودگردان اداره می شوندو نه روستا در شهرستان فاقد آب هستند .
وی افزود :تعداد انشعابات تحت پوشش ۲۹ هزار ۲۴۰ مورد و انشعابات روستاهای خودگردان ۹۳۰۰ مورد است .تعداد چاه های اب اشامیدنی در حال بهره برداری ۳۵ حلقه می باشد و تعداد چاه های تحت پوشش ۲۲ حلقه است .

خدادادی گفت: چاه های شبکه های خودگردان ۱۳ حلقه ،میزان اب تولیدی سالیانه  در شبکه های تحت پوشش ۹میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب است و میزان اب تولید و شبکه های خودگردان ۳ میلیون و ۲۰۰ متر مکعب است .
وی بیان داشت :طول خطوط انتقال در شبکه های تحت پوشش ۸۲۳ کیومتر است و طول شبکه توزیع هزار و ۸۷۵ کیلومتر است .
خدادادی افزود :۷۰ درصد شبکه های توزیع در روستاها  نیازمند اعتبارات کلانی می باشد که انها اصلاح شوند چون عمر بیشتر این شبکه ها بالای ۴۰ سال می باشد .خطوط انتقال به دلیل اینکه سی سال از عمرشان می گذرد ما با این خطوط  مشکل انتقال را داریم چون عمر انها از زمان تاسیس برای ۲۵ سال بعدش بوده است .در حال حاضر توسط پمپ پاژ و به سختی اب را منتقل می کنیم .
وی تصریح کرد :حجم مخازن در کل ۱۸ هزار و ۴۵۰ متر مکعب است که سرانه مخزن به اعضای هر اشتراک ۶۰۰ لیتر می باشد که بر اساس حداقل استاندارد برای روستاها یک متر مکعب مخازن نیاز است که بیشتر مخازن عمرشان بالای سی سال است .
خدادادی افزود :در سال جاری موفق شدیم با توجه کمبود اعتبارات ،در منطقه شریف اباد کشکوئیه و اسماعیل اباد دو حلقه چاه ۲۰ لیتر در ثانیه به بهره برداری و مورد استفاده مردم قرار گرفت .

برچسب ها:
روستای فاقد آب روستای فاقد آب در رفسنجان فاقد آب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان