بازداشت سه نفر از عوامل برخورد دو قطار مسافربری در سمنان

  • شناسه خبر: 112341
بازداشت سه نفر از عوامل برخورد دو قطار مسافربری در سمنان

آسیابی دادستان عمومی و انقلاب سمنان از بازداشت سه نفر از عوامل برخورد دو قطار مسافربری در منطقه هفت‌خوان سمنان خبر داد.

خانه » اجتماعی » بازداشت سه نفر از عوامل برخورد دو قطار مسافربری در سمنان

به گزارش خانه خشتی ، آسیابی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:  پیروی دستور رییس قوه قضائیه و دادستان کل کشور در رابطه با پیگیری این حادثه، دادستانی با قاطعیت و بدون فوت وقت به این موضوع ورود کرد و شب گذشته با اعطای نیابت از سوی شعبه سوم دادسرای مرکز استان سمنان به دادستان شاهرود، دستور شناسایی عوامل و مقصرین این حادثه صادر شد.

وی با بیان اینکه در جریان رسیدگی به این  پرونده سه نفر از عوامل از جمله مسئول مرکز کنترل فرماندهی راه آهن شمال شرق کشور که در شاهرود مستقر است، مسئول مرکز کنترل خطوط و مسئول شیفت مرکز کنترل بازداشت شدند، ادامه داد: دادستان شاهرود و قاضی کشیک از ساعت ۷ شب تا ۳ بامداد مشغول انجام تحقیقات این حادثه بودند و افراد بازداشت شده تفهیم اتهام و با صدور قرار تامین روانه زندان شدند.

وی با بیان اینکه دستورات لازم برای شناسایی سایر مقصرین این حادثه صادر شده است، گفت: کمیسیون بررسی فنی حوادث مسئول بررسی فنی شده و اعلام شده که هرچه زودتر این کمیسیون تشکیل و نظر کارشناسی را به صورت کتبی و رسمی اعلام کند و از آنجایی که نسبت به شناسایی اجساد از طریق DNA در پزشکی قانونی سمنان امکانات لازم وجود نداشت، اجساد شب گذشته حوالی ساعت ۲۳ از سمنان به سازمان پزشکی قانونی کشور انتقال داده شدند و ساعت سه و نیم بامداد اعلام شد که اجساد رسیده و اداره پزشکی قانونی تهران مشغول تشخیص هویت اجساد از طریق آزمایشات DNA است.

وی تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته برای تشخیص هویت اجساد آمار ۴۴ کشته تایید نمی‌شود و بر اساس مستندات، این حادثه ۳۹ نفر تلفات جانی به همراه داشته است.

قاضی آسیابی ادامه داد: این حادثه ۱۰۳ مصدوم به همراه داشته است که هیچکدام دچار سوختگی نشده‌اند و فقط از ناحیه دست و پا دچار مصدومیت شده‌اند و ۲۵ نفر از مصدومین حادثه فعلا در بیمارستان‌های دامغان و سمنان بستری هستند و بقیه ترخیص شده‌اند، وضعیت مصدومین نیز خیلی حاد نیست و بیم فوت آن‌ها نمی‌رود.

غرامت ۱۹۳ میلیونی به فوت‌شدگان قطار تبریز – مشهد

رئیس کل بیمه مرکزی می‌گوید بیمه مرکزی پیگیر بیمه حوادث زائرین کربلا و آسیب‌دیدگان در قطارهایی که با هم تصادف کرده‌اند است.

عبدالناصر همتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حوادث تصادف قطار و منفجر شدن اتوبوس زائران ایرانی در استان حله عراق، اظهار کرد: بیمه دانا درباره شهدای کربلا مسئولیت دارد و تا ۱۹۳ میلیون تومان باید برای هر فوت بپردازد. البته تعداد شهدا مشخص نیست و این موضوع در حال بررسی است.

وی افزود: موضوع کشته شدگان حادثه راه‌آهن در مسیر تبریز – مشهد هم مربوط به بیمه پارسیان است. این بیمه تا ۱۹۳ میلیون تومان برای فوت شدگان و تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای آسیب دیدگان پرداخت می‌کند.

برچسب ها:
بازداشت دو قطار مسافربری در سمنان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان