اجلاس«نــم» نشانه بارزی از شرایط بــدر و خیبری است

  • شناسه خبر: 11229
اجلاس«نــم» نشانه بارزی از شرایط بــدر و خیبری است

“خانه خشتی”:نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) با بیان اینکه اجلاس “نــم” نشانه‌ای بارز از شرایط بــدر و خیبری است که مقام معظم رهبری فرمودند، گفت: با مشخص شدن جهت گیری‌های جهانی درِ خیبر از جا کنده شده و تمام سیاست‌های استکباری در منطقه، نقش بر آب شده است. حجت الاسلام میر احمد رضا حاجتی در […]

خانه » آخرین اخبار » اجلاس«نــم» نشانه بارزی از شرایط بــدر و خیبری است

“خانه خشتی”:نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) با بیان اینکه اجلاس “نــم” نشانه‌ای بارز از شرایط بــدر و خیبری است که مقام معظم رهبری فرمودند، گفت: با مشخص شدن جهت گیری‌های جهانی درِ خیبر از جا کنده شده و تمام سیاست‌های استکباری در منطقه، نقش بر آب شده است.

حجت الاسلام میر احمد رضا حاجتی در گفت‌وگو با رجانیوز تصریح کرد: اجلاس نم یا همان سران کشورهای غیر متعهد و کارشناسان و وزرای امور خارجه آنها در تهران، باید به عنوان یک پدیده بین المللی در تکوین شرائط جدید و مرز بندی های سیاسی و دیپلماسی نوین جهان، مورد توجه و تحلیل کارشناسان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه همان طوری که از عنوان جنبش برمی‌آید، جنبش کشور های غیر متعهد، یک سازمان یا یک تشکیلات نبوده بلکه یک جنبش بوده است، افزود: در این عنوان یک حرکت آرمانی نهفته بوده که به جهات عدیده در سال‌های گذشته رو به افول رفته است.
مدیر حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: امروز یکی از نکات بسیار مهمی که کاملا مشهود است این است که جنبش در حال پیدا کردن ماهیت واقعی خود در برگزاری در ایران است و یک رجعت بسیار چشم‌گیر به آرمان‌های بزرگ خود دارد که در رأس آنها نفی هر گونه وابستگی به قدرت‌های جهانی و حرکت در راستای منافع بعضی از کشورها و قدرت‌های فزون‌طلب در جهان است.
به گفته حاجتی این آرمان همیشگی بسیاری از کشورهای جهان و رهبران آنها و نهضت‌های آزادی بخش و عدالت خواه در دنیا بوده که مایل به حرکت در جهت منافع ملت هایشان بودند.
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه بستر رسیدن به این آرمان‌ها برای اعضای جنبش حاصل نمی‌شد، افزود: نظام سلطه جهانی با تکیه بر ثروت‌های باد آورده و قدرت نظامی خود و در دست گرفتن بعضی از منابع و قدرت سیاسی، به آنها اجازه حرکت در این جهت را نمی دادند.
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اتفاق بزرگ رخ داده خاطرنشان کرد: اتفاق بزرگ این است، این کشورها که در واقع اکثریت کشورهای جهان را تشکیل می‌دهند، در این اجلاس یک سنگر بسیار خوب را برای تبلور آرمان جهانی خود پیدا کردند.
وی تاکید کرد: این اجلاس باید مورد موشکافی بسیار دقیق از سوی کارشناسان داخلی، جهت آشنایی مردم با این واقعیت ها قرار گیرد، امری که در حال حاضر بسیاری از کارشناسان جهانی به آن می پردازند.
نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با بیان اینکه اهمیت این جلسه تنها بین کشورهای دعوتی و لبیک گفتن آنها نیست، گفت: مهم‌تر از لبیک گفتن کشورهای دعوتی به ایران، پشت کردن آنها به فشارهای نظام سلطه جهانی برای عدم حضورشان در ایران بود.
حاجتی ادامه داد: بسیاری از این کشورها در سطح هیئت‌های عالی‌رتبه در اجلاسیه شرکت کردند که این خود بار پیامی بسیار مهم به همراه دارد و آن نفی نظام سلطه جهانی و نفی هژمونی آمریکا در جهان و نفی هژمونی صهیونیست‌هاست.
مدیر حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: یک مطلب بسیار مهم که باید موشکافی کرد این است، آنچه که اکنون از گفته‌های برخی از تحلیل‌گران سرشناس حتی تحلیل‌گران اروپایی و آمریکایی برمی آید این است که از دل اجلاس تهران یک نظم نوین جهانی در حال شکل گیری است.
به گفته حاجتی آن چیزی که ابر قدرت‌های نامشروع جهانی را نگران کرده این است که ایران محوریت هویت بخشی به این نظم نوین که نفی کننده نظام سلطه نامشروع قدرت‌های جهانی است را بر عهده دارد.
وی اضافه کرد: ایرانی که در سال‌های گذشته، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام و رهبری حضرت امام خامنه‌ای، قابلیت خود را برای به ثمر نشاندن آمال‌های ملت‌های محروم و آزادی‌خواه جهان نشان داده و کارآمدی خود را به رخ جهانیان کشانده است.
امام جمعه موقت اهواز با یادآوری مطلب مهم دیگری که باید مورد توجه تحلیل‌گران قرار گیرد، گفت: این شکست بزرگی برای استکبار جهانی بعد از شکست بسیار عظیم در نبرد ۳۳ روزه در ۲۰۰۶ میلادی و بعد از شکست بسیار عظیمشان در برافروختن آتش فتنه ۸۸ است.
حاجتی ادامه داد: شکستی که با پیگیری طرح انزوای ایران و اعمال به قول خودشان تحریم‌های هوشمند و بسیار سنین در بخش‌های نفت و بنزین، بیمه، بانک مرکزی و … درصدد تحمیل انزوا به ایران بودند و این پروژه تیر آخر غرب بود برای اینکه مقاومت مردم ایران را در هم بشکند یعنی القای این مطلب به دنیا، که ایران یک کشور منزوی است و القای این مطلب به ملت ایران، که حرف شما در دنیا خریدار ندارد و نتیجه آن همه فداکاری ها و مقاومت‌ها این شده است که دنیا شما را مطرود کرده است، مطلبی که متاسفانه می‌بینیم اندکی از تحلیل‌گران غافل داخلی و بعضی از تحلیل گران هم سو با دشمن به تکرار آن پرداختند.
وی با اشاره به شکست این القائات دشمنان گفت: جالب اینجاست که جامعه جهانی با یک عطش کاملا مشهود، به تهران، پایتخت جنبش عدم تعهد در جهان آمده‌اند و پیش‌نویسی که در ستیز مستقیم با تمامی آمال‌های راهبردی کشورهای فزون‌خواه به‌خصوص کشورهای غربی و اصحاب آنها است، تنظیم کردند، یعنی تاکید بر حقانیت ملت فلسطین و تاکید بر حل مسالمت آمیز مسئله سوریه و تاکید بر حقوق هسته‌ای ایران، که این یک شکست بسیار بزرگ برای غرب و یک پیروزی بسیار عظیم برای ملت ایران است.
 نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با بیان اینکه مهمترین دستاورد اجلاس نم در تهران این است که ما بیش از پیش به رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب پی می بریم، افزود: رهبر فرزانه و ولی امیر مسلمین که ماه‌ها قبل، در اوج فشارهای سیاسی و اقتصادی وارد بر جامعه، اعلام کردند، مسؤلین امر نباید در تحلیل‌ها اشتباه کنند، ما در شرایط بدر و خیبر هستیم نه در شرایط شعب ابی طالب، ما در محاصره شعب ابی طالب واقع نشده‌ایم ما آمده‌ایم تا درب خیبر را از جا بکنیم.
حاجتی با بیان اینکه امروز با مشخص شدن جهت‌گیری قعطنامه نشست سران جنبش عدم تعهدها، در خیبر از جا کنده شده و تمام سیاست‌های استکباری در منطقه، نقش بر آب شده است،‌ تصریح کرد: این مطلب حاکی از عمق تحلیل، بینش و بصیرت ولی امر مسلمین است، امری که حتماً آثار فزاینده خود را در برجسته‌تر شدن جایگاه رهبری عظیم انسانی انقلاب اسلامی در انظار ملت‌های مظلوم و تحلیل گران بین‌المللی به نحو فزاینده‌ای به نمایش خواهد گذاشت.
برچسب ها:
حجت الاسلام مير احمد رضا حاجتي،اجلاس نم،بدر و خیبر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان