وال‌استریت ژورنال: امام خامنه‌ای برنده مسابقه محبوبیت جهانی شد.

  • شناسه خبر: 11222
وال‌استریت ژورنال: امام خامنه‌ای برنده مسابقه محبوبیت جهانی شد.

خانه خشتی:یک روزنامه آمریکایی عدم موفقیت آمریکا در ممانعت از حضور دبیر کل سازمان ملل در اجلاس غیرمتعهدها در تهران را نمونه‌ای از شکست سیاست خارجی آمریکا دانست و رهبر ایران را برنده مسابقه محبوبیت جهانی توصیف کرد. خانه خشتی به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به برگزاری شانزدهمین […]

خانه » آخرین اخبار » وال‌استریت ژورنال: امام خامنه‌ای برنده مسابقه محبوبیت جهانی شد.

خانه خشتی:یک روزنامه آمریکایی عدم موفقیت آمریکا در ممانعت از حضور دبیر کل سازمان ملل در اجلاس غیرمتعهدها در تهران را نمونه‌ای از شکست سیاست خارجی آمریکا دانست و رهبر ایران را برنده مسابقه محبوبیت جهانی توصیف کرد.

خانه خشتی به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره اجلاس غیرمتعهدها در تهران، از سیاست خارجی دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که نتوانست مانع از حضور دبیر کل سازمان ملل در ایران شود، به شدت انتقاد کرد.

این روزنامه آمریکایی عدم موفقیت دولت اوباما در ممانعت از حضور «بان‌کی‌مون»، دبیر کل سازمان ملل در تهران را موردی دانست که «ماهیت رویکرد دولت اوباما به سیاست خارجی و میزان نابخردانه بودن آن» را نشان می‌دهد.

وال‌استریت ژورنال به درخواست دولت اوباما از دبیر کل سازمان ملل برای عدم سفر به تهران اشاره کرد و نوشت علی‌رغم این، بان‌کی‌مون تصمیم گرفت درایران حضور پیدا کند.

این گزارش نوشت البته ممکن است سفر دبیر کل سازمان ملل بتواند اثراتی بر روی رهبران ایران از لحاظ مسائل هسته‌ای و یا تهدیدها علیه اسرائیل داشته باشد، اما افزود: «علی‌رغم این، نمی‌توان از نکته محوری این کشمکش غافل ماند: در مسابقه محبوبیت جهانی بین باراک اوباما و امام خامنه‌ای، رهبر ایران برنده شد».

این گزارش در ادامه احتمال برقراری روابط اثربخش بین مصر و ایران به خاطر حضور «محمد مرسی» را از جمله برگ برنده‌های دیگر ایران در این اجلاس دانست.

وال‌استریت ژورنال در پایان تصریح می‌کند برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران این نکته را نیز به رئیس جمهور آمریکا گوشزد می‌کند که سیاست خارجی وی در قبال پرونده هسته‌ای ایران، سیاستی شکست خورده بوده است.

این روزنامه آمریکایی در پایان می‌نویسد از زمان جیمی کارتر هیچ رئیس جمهوری تا این حد سرزنش نشده بود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان