فرماندار رفسنجان مطرح کرد :

بخش عمده فرم مدارس رفسنجان در خارج از شهرستان تولید می شود / احداث کارگاههای کوچک مسکنی برای بیکاری

  • شناسه خبر: 112149
بخش عمده فرم مدارس رفسنجان در خارج از شهرستان تولید می شود / احداث کارگاههای کوچک مسکنی برای بیکاری

فرماندار رفسنجان گفت: ما باید به دنبال احداث واحدها و کارگاه های کوچک باشیم تا مسکنی باشد بر حوزه بیکاری و مشکلات اقتصادی که در منطقه وجود دارد .

خانه » اقتصادی » بخش عمده فرم مدارس رفسنجان در خارج از شهرستان تولید می شود / احداث کارگاههای کوچک مسکنی برای بیکاری

به گزارش خانه خشتی ، حمید ملانوری در جلسه بررسی فرم مدارس آموزش و پرورش رفسنجان که صبح امروز در فرمانداری برگزار شد، ضمن اشاره به راه اندازی واحدهای تولیدی در رفسنجان اظهار داشت :واحدهای تولیدی با سرمایه کمتر در مدت کوتاه اشتغال را ایجاد می کند .
وی افزود :نرخ بیکاری متاسفانه بالاست و مشکل اشتغال هم وجود دارد کمک کنیم در قالب اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی از منابع داخلی با توانی که داریم استفاده کنیم .
فرماندار رفسنجان به صنایع دستی اشاره کرد و گفت :باید از کارهای جنبی واحدهای صنعتی استفاده شود ، مثلا هزار اقلام مصرفی شرکت مس دارد که از طریق واحدهای صنعتی تامین خواهد شد و به رونق و اشتغال کمک می کند .
ملانوری تصریح کرد :چند سال اخیر واحدهای خیاطی و تولیدی راه اندازی شده است زمینه برای فعالیت بیشتر وجود دارد ، ما در حوزه اشتغال به شدت نیازمند کار هستیم با توجه به اینکه ما تک محصول هستیم و عمده اشتغال و اقتصاد ما وابسته به کشاورزی است برای خروج از اینکار باید به دنبال احداث واحدهای معدنی و صنعتی باشیم که ان هم سرمایه گذاری بالا می خواهد و زمان طول می کشد.
فرماندار بیان داشت :به همین منظور ما باید به دنبال احداث واحدها و کارگاه های کوچک باشیم بتوانیم مسکنی باشد بر حوزه بیکاری و مشکلات اقتصادی که در منطقه وجود دارد .
وی افزود :این استقبال به سمت بخش خصوصی به وجود امده است تعدادی پروانه گرفتند و در این حوزه حضور پیدا کردند ، اگر از این حوزه ها و سرمایه گذاری پشتیبانی نشود زمین می خورند و توان بلند شدن ندارند .در شهرستانی که بیمارستان بزرگ دارند واحدهای بهداشتی درمانی داریم که اینها نیازمند فرم لباس هستند .
وی با بیان اینکه تعدادی واحد صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی داریم اظهار داشت :واحدهای کشاورزی و تعاونی و کارگاهی نیازمند فرم لباس هستند باید فکری کنیم تا انجائیکه امکان دارد این تولید به داخل شهرستان برگردد این نقدینگی وارد بازار رفسنجان شود .
وی افزود :در دو سه سال اخیر بحث مطرح است همکاری بین اموزش و پرورش وجود دارد بخشی از اینها در رفسنجان تولید می شود مثلا در نوق خیریه ای راه اندازی شده که فرم مدارس را تهیه می کنند .
فرماندار تصریح کرد :بخش عمده فرم مدارس در خارج از شهرستان می باشد علی رغم اینکه بعضی واحدها سرمایه های بزرگی را خرج کرده اند .
وی بیان داشت :واحدهای تولیدی امادگی خود را اعلام کردند، موسسه خیرین گمنام دو تا لیبر دارد که دارای کد می باشد که امکان تولید اکثر لباس ها وجود دارد .اگر امکان تولید اکثر فرم در داخل شهرستان وجود داشته باشد مشکلات تاخیر و اصلاح لباس و فرم حل می شود .
فرماندار تصریح کرد :یکی از کارهای اقتصاد مقاومتی همین است که در این حوزه عمل کنیم .

برچسب ها:
فرم مدارس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان