اسد: ‌هر طرح ‌ایران برای حل مشکل سوریه ‌‌قابل اعتماد و مورد قبول است

  • شناسه خبر: 11169
اسد: ‌هر طرح ‌ایران برای حل مشکل سوریه ‌‌قابل اعتماد و مورد قبول است

خانه خشتی:رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه طرح مرسی برای سوریه در مجموع مثبت است اما باید تعدیل شود، گفت: بشار اسد گفت هرگامی که از سوی ایران برای حل مشکل در سوریه برداشته شود، قابل اعتماد و مورد قبول است. خانه خشتی به نقل از فارس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی […]

خانه » آخرین اخبار » اسد: ‌هر طرح ‌ایران برای حل مشکل سوریه ‌‌قابل اعتماد و مورد قبول است

خانه خشتی:رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه طرح مرسی برای سوریه در مجموع مثبت است اما باید تعدیل شود، گفت: بشار اسد گفت هرگامی که از سوی ایران برای حل مشکل در سوریه برداشته شود، قابل اعتماد و مورد قبول است.

خانه خشتی به نقل از فارس،
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره سفر اخیر هیئت پارلمانی ایران به سوریه، اظهار کرد: در ‌‌۲ روزی‌ که در دمشق حضور داشتیم، هیچ احساسی از بحرانی بودن سوریه محسوس نبود و دمشق کاملا عادی بود و مردم در این شهر به روال طبیعی زندگی می‌کنند.

وی افزود: حضور عادی مردم در خیابان‌ها و فعالیت اقتصادی سوری‌ها از عبور سوریه از بحران حکایت داشت. مردم در دمشق زندگی خود را دنبال می‌کند و از اینکه تروریست‌ها چند روزی شهر آنها را ناامن کرده بودند، ناراحت هستند.

بروجردی با اشاره به برخی ناآرامی‌ها در شهر حلب سوریه، تصریح کرد: درباره اقدامات تروریست‌ها در حلب نیز باید گفت وضعیت در حال آرام شدن و تثبت امنیت شهر است و انتظار می‌رود شهر حلب نیز به زودی به آرامش کامل برسد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با تثبت امنیت و آرامش در سوریه، عملاً رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه که در امور سوریه دخالت داشتند، بازنده خواهند بود.

وی افزود: اکنون که سوریه از بحران عبور کرده است، انتظار می‌رود کشورهای بازنده و همسایه سوریه به سرعت سیاست خود را در قبال دولت و ملت سوریه برای حل مشکل تغییر دهند.

بروجردی در پاسخ به سؤالی درباره نظر رئیس‌جمهور سوریه درباره طرح‌هایی که برخی کشورها درباره این کشور مطرح می‌کنند، تاکید کرد: ابتدا باید بگوییم که هر طرح بدون بشار اسد، محکوم به شکست است؛ همانطور که تاکنون شکست خورده است.

وی افزود: بنده با آقای اسد درباره حل مشکل سوریه گفت‌وگو کردم، ایشان گفتند با توجه به اعتمادی که به ملت و دولت ایران داریم، هرگامی که از سوی ایران برای حل مشکل در سوریه برداشته شود، قابل قبول و مورد اعتماد است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال گفت: ایران در حاشیه اجلاس عدم تعهد درباره سوریه با کشورهای تاثیرگذار گفت‌وگو خواهد کرد.

بروجردی در پاسخ به سؤالی درباره طرح مرسی برای سوریه، اظهار داشت:آقای مرسی در اجلاس مکه طرحی را درباره سوریه مطرح کردند که به موجب آن چهار کشور، ایران، مصر، سوریه و ترکیه برای حل مشکل در سوریه با یکدیگر گفت‌وگو کنند؛ این طرح‌ها در مجموع مثبت است چون مرحله‌ای برای امنیت بیشتر در سوریه است.

وی با بیان اینکه توصیه ما تعدیل طرح‌ رئیس جمهور مصر درباره سوریه است، اظهار داشت: درباره طرح آقای مرسی باید بگوییم پیشنهاد تروئیکای جنبش عدم تعهد همراه با دولت سوریه برای حل مشکل مناسب است و کشورهای ایران به عنوان رئیس فعلی، مصر رئیس سابق، ونزوئلا رئیس آتی همراه با سوریه در طرحی که مورد نظر آقای مرسی است، می‌تواند موثر باشد.

بروجردی در پایان گفت: البته حضور برخی کشورها از جمله لبنان و عراق به عنوان همسایگان سوریه که عضو جنبش عدم تعهد هستند، می‌تواند راهگشا باشد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان