آسیب های اجتماعی در جامعه ناشی از بی اعتقادی افراد به معنویت است

  • شناسه خبر: 111639
آسیب های اجتماعی در جامعه ناشی از بی اعتقادی افراد به معنویت است

امام جمعه رفسنجان مطرح کرد : آسیب های اجتماعی ناشی از بی نمازی است، مردم از عالم و اخرت نمی ترسند تشیع جنازه ها می ایند ولی درس نمی گیرند، عبرتها زیاد ولی عبرت گرفتنها کم است.

خانه » فرهنگی مذهبی » آسیب های اجتماعی در جامعه ناشی از بی اعتقادی افراد به معنویت است

به گزارش خانه خشتی ؛حجت السلام رمضانی پور صبح امروز  در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت :امام حسین (ع)جای هیچ عذر و بهانه ای را در دنیا نگذاشته وهمه چیز را به کمال بیان کردند در دعوت هیچ عذری را نگذاشتند و هر نصیحتی را که لازم بود به انجام رساند .
وی افزود :امام حسین (ع)خون قلب خودش را داد تا اینکه در بندگان خداوند بصیرت ایجاد شود و از جهالت و نادانی رهانیده شوند و از حیرانی و سرگردانی در دنیا نجات یابند .در حالیکه مردم نتوانستند ان مصیبت را درک کنند .
امام جمعه با اشاره به روز چهاردهم ابان روز شورای فرهنگی عمومی بیان داشت :اجلاس نماز را داشتیم و حضور خوبی را داشتیم از میهمانان داخلی و خارجی .
وی ضمن تشکر از فرماندار و اداره اوقاف از برگزاری اجلاس نماز و همچنین تسلیت رحلت حجت السلام حاج شیخ عباس پور پورمحمدی اظهار داشت :مردم ارزش قائل شدند و مراسم تشیع این روحانی ربانی برگزار شد و این نشان از دلدادگی مردم به ولایت و روحانیت می باشد و روحانیت هم باید بیشتر متوجه باشد هر چه بیشتر به مردم خدمت کند و بصیرت زایی ایجاد شود .
وی ضمن اشاره به حدیث از پیامبر تصریح کرد :روحانیت مردم را باید به یاد خدا بیاندازد .تمام هم و غم را باید برای نماز بگذاریم چون نماز بعد از اقرار به دین در راس واقع شده است .
امام جمعه اسیب های اجتماعی را ناشی از بی نمازی دانست و گفت :مردم از عالم و اخرت نمی ترسند تشیع جنازه ها می ایند ولی درس نمی گیرند .عبرتها زیاد ولی عبرت گرفتنها کم است .لازم است در این زمینه ها بیشتر کار شود و اگر در این زمینه سرمایه گذاری شود در این راستا مشکلات حل می شد .
وی افزود :در راستای پیشگیری از مواد مخدر نیروی انتظامی شهید داده است مادر این زمینه کاهش نداشتیم بلکه افزایش مواد مخدر را داشتیم در حالیکه اگر این هزینه هایی که در جامعه صورت می گیرد برای بازداری ،مردم باورها را اعتقاد داشتند مسلما در کاهش اسیب ها موثر بود .
امام جمعه با بیان اینکه در ماه صفر و محرم جرائم کمتر است اظهار داشت :برای اینکه در این ایام بیشتر به مسائل اعتقادی ارزش داده می شود جرائم هم کمتر است .باید در این زمینه شورای امنیت ملی بودجه ای برای کارهای معنوی  در نظر گرفته شود .
وی افزود : در رفسنجان در زمینه معنوی  رضایتمندی خوبی وجود دارد .اگر روی کارهای معنوی برنامه ریزی کنیم بهتر جواب می دهد .
امام جمعه تصریح کرد :همه ارگانها پای کار هستند و رفسنجان بیشتر از این جای کار دارد بیشتر کارهای مردمی بوده است.
وی بیان داشت :با تعاملی که دررفسنجان وجود دارد می شود بیشتر کار کرد باید قبل از هر اقدام توزیع مواد مخدر جلوی انها گرفته شود .
امام جمعه افزود :اداره ارشاد خیلی تلاش دارند که رفسنجان را به عنوان پایتخت کتاب معرفی شود و افتخاری برای رفسنجان محسوب می شود ما نویسندگان و هنرمندان خوبی داریم در این زمینه از خود اینها کمک گیریم وسطح مطالعه را ارتقا دهیم .
وی بیان داشت :از دقیقه ها برای خواندن و مطالعه استفاده شود .انس با کتاب ارزشمند است و فرزندان خود باید از فضای مجازی به سمت مطالعه حرکت دهیم .
امام جمعه رفسنجان اذعان داشت :اگر بتوانیم کتاب را در جامعه ی شهرستان نهادینه کنیم حتی فرزندان کتابهای کوتاه چند دقیقه ای که در فاصله کم مطلبی را یاد بگیرند موثر است .
وی افزود :کتاب باید به گونه ای خوانده شود که مطلب مفیدی را ارائه دهد بحث کتاب و نهادینه کردن ان مهم است ، هرکسی در هر قالبی باید کمک کند تا نام رفسنجان در استان وکشور بدرخشد .

برچسب ها:
آسیب های اجتماعی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان