جلیلی: همکاری‌های راهبردی اعضای عدم تعهد مانع زیاده‌خواهی نظام سلطه است

  • شناسه خبر: 11159
جلیلی: همکاری‌های راهبردی اعضای عدم تعهد مانع زیاده‌خواهی نظام سلطه است

خانه خشتی:جلیلی در دیدار با مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند با اشاره به ظرفیت جنبش نم گفت که نباید اجازه داد کشورهای خارجی با سوءنیت مانع اتحاد و همکاری‌های راهبردی اعضای عدم تعهد شود. خانه خشتی به نقل از فارس، «شیوشانکار منون» مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند با سعید جلیلی نماینده مقام معظم […]

خانه » آخرین اخبار » جلیلی: همکاری‌های راهبردی اعضای عدم تعهد مانع زیاده‌خواهی نظام سلطه است

خانه خشتی:جلیلی در دیدار با مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند با اشاره به ظرفیت جنبش نم گفت که نباید اجازه داد کشورهای خارجی با سوءنیت مانع اتحاد و همکاری‌های راهبردی اعضای عدم تعهد شود.

خانه خشتی به نقل از فارس، «شیوشانکار منون» مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند با سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی صبح امروز دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیر شورایعالی امنیت ملی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های جنبش عدم تعهد برای تأثیرگذاری بر مناسبات بین‌المللی و ایجاد یک نظام جدید مشارکتی در جهان بر مبنای عدالت، همکاری بیش از پیش کشورهای بنیانگذار و مؤثر در این جنبش از جمله ایران و هند را برای طراحی و ایجاد ساز و کارها و ساختارهای اقتصادی،‌ مالی و امنیتی متناسب با شرایط نوین جهانی مهم توصیف کرد.

جلیلی با اشاره به وجود ذخایر عظیم انرژی در خلیج فارس سلطه بر این منابع را رویکرد اساسی برخی قدرت‌های غربی دانست و افزود: نباید اجازه داد کشورهای خارجی با سوءنیت مانع اتحاد و همکاری‌های راهبردی اعضای عدم تعهد شود.

سعید جلیلی افزود: کشورهایی که به اسم مبارزه با تروریسم به اشغال افغانستان و ترویج مواد مخدر پرداختند اکنون نیز با ابزار تروریسم ادعای برقراری دموکراسی در سوریه را دارند.

در این دیدار، منون مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند با اشاره به اینکه جهان در آستانه تحول بنیادی در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی است نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران درجنبش نم را مهم ارزیابی کرد و اعلام نمود هند در ادامه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران مصمم است.

مشاور امنیت ملی هند افزود: نظام بین‌الملل واقعیت‌های جهانی را منعکس نمی‌کند و بالطبع نمی‌تواند تأمین کننده منافع کشورها باشد لذا باید با همکاری در قالب نم در راستای تأمین منافع اعضا حرکت نماییم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان