استاندار کرمان در آیین قیمت گذاری پسته عنوان کرد:

ساختار شرکت تعاونی پسته در رفسنجان باید عوض شود

  • شناسه خبر: 110045
ساختار شرکت تعاونی پسته در رفسنجان باید عوض شود

استاندار کرمان گفت: ساختار شرکت تعاونی تولید کنندگان پسته باید عوض شود و مردم هم حمایت کنند، همه اعضا باید احساس مسئولیت کنند، شرکت باید مدیریت کند تا کشاورزان زیان نکنند.

خانه » رفسنجان » ساختار شرکت تعاونی پسته در رفسنجان باید عوض شود

به گزارش خانه خشتی ، علیرضا رزم حسینی در آیین قیمت گذاری پسته که عصر امروز در شرکت تعاونی تولید کنندگان پسته رفسنجان برگزار شد به وضعیت اسفناک باغات پسته استان اشاره کرد و اظهار داشت: همه ما مقصر هستیم پیشینیان با زحمات فراوان این محصول را تولید کردند و امروز شاهد این وضعیت هستیم.
وی افزود: برخی باغات کاملا خشک شدند و کیفیت درختان کاهش یافته و البته هستند باغاتی که بهره وری بالایی دارند.
رزم حسینی تصریح کرد: سطح زیر کشت را بالا بردیم بهره وری را کم کردیم آب را از سفره های زیرزمینی به اسانی برداشتیم و این وضعیت بوجود آمد.
وی ادامه داد: ما در بحرانیم همه این را گفتیم اما کسی اقدام نکرد، یکباره معجزه نمی شود ما همت داریم و این کارگشاست و می تواند ما را نجات دهد.
استاندار کرمان طرح همیاران آب جهاد کشاورزی را راه نجات کشاورزی ایران دانست و گفت: کشاورزی و ابیاری تحت فشار یکپارچه یک راه حل اساسی است، در صورتیکه خرده مالکان جمع شوند جهاد کشاورزی براحتی تسهیلات می دهد، دولت و حاکمیت براحتی می تواند موسسات و شرکت های تعاونی زراعتی را یکپارچه عمل می کنند ، کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: دوران دفاع مقدس فرماندهان گردان ها و گروهان ها دور هم در مساجد جمع میشدند و برای دفاع از نظام برنامه می ریختند امروز چرا نباید مساجد ما فعال باشند و در انها برای تصمیم برای آیندمان جمع شویم؟

رزم حسینی گفت: هیچ ملتی سرنوشتش عوض نمی شود مگر به دست خودش، چین با جمعیت یک چهارم جهان با همت مردمش پیشرفت کرد ، ما در دفاع مقدس همت کردیم امروز هم باید در برابر خشکسالی و کاهش بهره وری همت کنیم.

نشست هم اندیشی بررسی وضعیت پسته کشور و آیین قیمت گذاری پسته در رفسنجان

وی به کمک ۴۰۰ میلیاردی دولت به کشاورزان اشاره کرد و گفت: یکپارچه سازی و شرکت تعاونی دست دولت را باز می گذارد و بسیاری از خرده مالک ها نمی توانند از امکانات دولت استفاده کنند.

رزم حسینی گفت: ما با بحران آب روبه رو هستیم سالانه ۳۱ میلیارد متر مکعب اضافه برداشت از سفره های زیر زمینی داریم که بیش از ۹۸ درصد ان در بخش کشاورزی و تنها یک درصد آن برای شرب به مصرف می رسد، آب را باید درست مصرف کنیم روش آبیاری غرقابی شیره ملت را می کشد و فرزندان ما را به فقر می کشاند.

وی افزود: وقتی شرکت ها تعاونی ایجاد شود هم افزایی و وحدت بوجود می آید انگاه مدیر عامل پاسخگو خواهد بود بازار را درست می کند و سموم را اصلاح می کند.

رزم حسینی با بیان اینکه ۸۵ درصد پسته کشور صادر می شود تصریح کرد: تجربه جهانی می گوید که شرکتی می تواند صادرات داشته باشد که قوی و امکانات به روز داشته باشد ، شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان که می گوید در دوران طلایی ۷۴ هزار سهامدار داشته می تواند این نقش را ایفا کند.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: ساختار شرکت تعاونی تولید کنندگان پسته باید عوض شود و مردم هم حمایت کنند، همه اعضا باید احساس مسئولیت کنند، شرکت باید مدیریت کند تا کشاورزان زیان نکنند و زیان شرکت نیز به کشاورز منتقل نشود.

وی ادامه داد: شرکت تعاونی تولید کنندگان پسته باید ارکان قوی داشته باشد، مدیران قوی و جهان دیده داشته باشد تا موفق باشد.

رزم حسینی به خاموشی موتور چاه های کشاورزی اشاره کرد و گفت: این راه حل تا حدودی برای ذخیره آب کمک کرد اما نباید اجازه دهیم که آب به صورت سنتی استفاده شود، همه باید پای کار آیند.

ناکارآمدی شرکت پسته نباید به دوش دولت انداخت همه باید کمک کنیم با علم روز برای کسب مکانیزم بازار رقابت کنیم.

 

برچسب ها:
پسته پسته رفسنجان شرکت تعاونی پسته قیمت پسته4
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند

    چرا ساختار یک شرکت تعاونی با نزدیک به 75هزار عضو نباید تغییر کند؟ چرا مدیریت شرکت از ابتدای تاسیس باید در انحصار یک عده ای خاص آنهم نه با رویکرد علمی بلکه با رویکرد سیاسی باشد؟ چرا نباید بر اساس علم تجارت و صادرات به نفع کشاورز و سهامدار تغییرات مفید داشته باشیم ؟ تا کی سیاسی کاری؟
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان