امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

همه در مصرف آب مسئول هستیم / مصرف غیرمجاز خیانت است

  • شناسه خبر: 109775
همه در مصرف آب مسئول هستیم / مصرف غیرمجاز خیانت است

امام جمعه رفسنجان به صرفه جوبی در مصرف آب تاکید کرد و گفت : اگر همه کمک کنند کمتر مصرف کنیم و صرفه جویی نماییم یقینا توانستیم ده ها سال و شاید صدها سال بر عمر شهرستان بیافزاییم .

خانه » آخرین اخبار » همه در مصرف آب مسئول هستیم / مصرف غیرمجاز خیانت است

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام رمضانی پور در جمع مسئولین ادارات شهرستان رفسنجان اظهار داشت :ماه محرم برای احیای دین اسلام بود دین اسلامی  که امام حسین(ع) به خاطر آن فداکاریها انجام داد .
وی افزود : فرهنگ غلط در شهر و  بعضی جاها ایجاد شده که راه مردم را ببندند به بهانه دادن شربت نه امام حسین(ع) و نه خداوند راضی هست و مردم ناراضی می شوند و این امر باعث خسارات جبران ناپذیری می شود .
امام جمعه بیان داشت :فرهنگ غلطی در شهر ،روستاها و بخشها حاکم است گاهی وقتها کارهای اورژانسی داریم که باید با سرعت انجام شود و این رسم غلط باعث ایجاد راه بندان می شود  از این طریق خسارت جبران ناپذیری به وجود می اید .
وی حضور در نماز جمعه را برای رفع مشکلات بسیار موثر دانست و گفت :شهید سعید بیاضی زاده با انگیزه بالا هم در سنگر علم نخبه بود هم در سنگر جهاد  ایشان به عنوان طلبه ممتاز کشور محسوب می شد .
وی از اجلاس نماز در ۱۱ ابان ماه خبر داد و گفت : از نگاه نماز که اصل و پایه است باید در این زمینه سرمایه گذاری شود انشاء الله  حضور خوب و ملموس در اجلاس نماز داشته باشید تدارک دیده شده است اداره ارشاد انجا نمایشگاهی برگزار خواهد کرد و نزدیک به ۲۰۰ نفر میهمان از شهرستانهای شمال استان و خودکرمان داریم .
امام جمعه تصریح کرد :بحث خطرات پیش امده که در حوزه اب هم در بخش کشاورزی و هم در بخش شرب و صنعت داریم ما مرگ تدریجی شهرستان را  مشاهده می کنیم و ملموس می شود و بی تفاوت نشستیم و فکر می کنیم تعداد اندکی از افراد مسئول هستند .
وی بیان داشت :اب از جایی اوردن مثل اب معدنی را اوردن و فروختن است شاید اب معدنی عرضه کنند هزینه اش کمتر از این است که بخواهند اب را از حوزه به حوزه دیگر انتقال دهند .
امام جمعه به صرفه جوبی در مصرف اب تاکید کرد و گفت : اگر همه کمک کنند کمتر مصرف کنیم و صرفه جویی نماییم یقینا توانستیم ده ها سال و شاید صدها سال بر عمر شهرستان بیافزاییم .
وی بیان داشت :ما باید اب رابا نصحیت و موعظه اگر نشد با قوه قهریه مدیریت کنیم ، این مشکل تنها مشکل شهرستان ما نیست .
امام جمعه افزود :اب جزو بیت المال است کسی حق ندارد نیم لیتر بیشتر از مجاز بکشد و گرنه سارق و خائن محسوب می شود .
وی اذعان داشت :مجموعه های مدیریتی و همه مردم کمک کنند در این زمینه فرهنگ سازی عمومی گسترده در شهرستان انجام شود .
امام جمعه تصریح کرد :کارشناسان  شایسته را دعوت کنیم مقدار اب را به سطح اب ورودی سفره های زیر زمینی برسانیم و بیشتر از مجاز برداشت نکنیم .
وی افزود :اینقدر بعضی افراد جسور هستند که در ۴ تا ۵ ساله اخیر تلمبه غیر مجاز زده اند با وجود اینکه مردم کاهش درامد دارند و کاهش درامد یعنی فقر و فلاکت را بدنبال دارد .
وی بیان داشت :همه در زمینه اب مسئول هستند حضور ملموس همراه با بلاکارت در سیزده ابان نشان از همکاری شما می باشد
همکاری لازم در خصوص شرکت در رزمایش توسط مردم صورت گیرد .

برچسب ها:
آب خیانت غیرمجاز
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان