فرماندار رفسنجان مطرح کرد:

رونق اقتصاد کشور در گروه اقتصاد مقاومتی است

  • شناسه خبر: 109429
رونق اقتصاد کشور در گروه اقتصاد مقاومتی است

فرماندار رفسنجان گفت: پویایی اقتصاد امروز در کشور در گروه توجه به اقتصاد مقاومتی است و و بهترین نسخه برای حل مشکلات اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی است.

خانه » اجتماعی » رونق اقتصاد کشور در گروه اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خانه خشتی ، حمید ملانوری در جمع مسئول و همکاران اداره استاندارد رفسنجان که به مناسبت هفته استاندارد صبح امروز در محل فرمانداری با وی دیدار داشتند ، کیفیت محصول را مهمترین اصل برای بالابردن قدرت رقابت دانست و اظهار داشت: کسی می تواند برنده باشد که تولید بروز تر و با کیفیت تر با توجه به استاندارهای جهانی را به بازار عرضه نماید.

وی با اشاره به پیشرفت علوم و تکنولوژی و رقابت و تغییرات پرشتاب در حوزه تولیدات بیان داشت: با محصول با کیفیت است که می توان در این میدان حرفی برای گفتن داشت.

ملانوری به تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: درون زا بودن اقتصاد یکی از تاکیدات سیاست های اقتصاد مقاومتی است و باید بر تولید داخل و بالابردن ارزش افزوده کالاهای تولیدی توجه ویژه داشت.

وی برون نگری را از دیگر محورهای سیاست های اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهارداشت: ما می توانیم با نگاه به بازارهای خارجی و فعالیتهای آن قدرت رقابت بالاتری در این بازار را داشته باشیم.

فرماندار رفسنجان گفت: پویایی اقتصاد امروز در کشور در گروه توجه به اقتصاد مقاومتی است و و بهترین نسخه برای حل مشکلات اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی است.

وی دانش محور و عدالت محوری را از دیگر محورهای اقتصادی مقاومتی برشمرد و بیان داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی یکی دیگر ار تاکیدات بر این است که تولید را به سمت کیفیت ببریم.

ملانوری به تولید نزدیک به ۳۲ هزار تن پسته در رفسنجان و ۱۱۰ هزار تن در کشور در امسال اشاره کرد و گفت: این درحالی است که در کشور امریکا که در تولید پسته نوپاست و از ایران الگو گرفته امسال بیش از ۳۵۰ هزار تن پسته تولید شده است.

وی افزود: ما باید قدرت رقابت را در بازار پسته بالا ببریم و در این راستا باید کیفیت این محصول و تولید در واحد سطح را افزایش دهیم تا هزینه ها کاهش و درامد بالا رود.

ملانوری شهر سالم را به عنوان فضای سالم و استاندار برای زندگی ایده آل تعریف کرد و گفت: استاندارد در لحظه لحظه زندگی ما جاری و ساری است  سرآمد همه ادارت و نهادها، استاندارد است.

وی ایجاد سازمان ها مردم نهاد در باب ترویج استاندارد را ضروری دانست و گفت: با ایجاد این سازمان قدرت مطالبه گری مردم و همچنین تولید کالای استاندارد در واحدهای تولیدی بالا می رود .

برچسب ها:
اقتصاد مقاومتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان