سخنرانی حجت الاسلام آقا تهرانی در شب آخر ماه رمضان، مسجد جامع رفسنجان

  • شناسه خبر: 10929
سخنرانی حجت الاسلام آقا تهرانی در شب آخر ماه رمضان، مسجد جامع رفسنجان

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با مردم شریف رفسنجان در مسحد جامع، پس از دعا برای ظهور امام زمان، آمدن ماه مبارک رمضان را برای تربیت خاص ما طی ۳۰ روز بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: ماه مبارک وقت شناسی را به ما آموخت تا کارها را در زمان خودش […]

خانه » آخرین اخبار » سخنرانی حجت الاسلام آقا تهرانی در شب آخر ماه رمضان، مسجد جامع رفسنجان


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با مردم شریف رفسنجان در مسحد جامع، پس از دعا برای ظهور امام زمان، آمدن ماه مبارک رمضان را برای تربیت خاص ما طی ۳۰ روز بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: ماه مبارک وقت شناسی را به ما آموخت تا کارها را در زمان خودش انجام دهیم و مراقب باشیم حساب شده بخوریم و حلال و حرام را مشخص کنیم.
حجت الاسلام آقا تهرانی ادامه داد: ماه مبارک به ما آموخت، علاوه بر خوردن، در پوشیدن هم باید مراقب بود، در مصرف و بدست آوردن اموال ملاحظه کرد، زبان را از دروغ به خدا و ائمه، غیبت و تهمت باز داشت؛ زیرا روزه کامل روزه ای است که در آن مراقبت باشد، در آن حسادت به بندگان خدا نباشد، چرا که انسان حسود به قضا و قدر الهی اعتراض می کند.
نماینده مردم تهران افزود: ماه مبارک رمضان نماز اول وقت را به ما یادآور شد، تا مساجدمان را پر کنیم. بنابراین با پایان ماه مبارک، نباید مساجد را ترک کرد . باید آن ها را رونق بخشیم و بدانیم که ماندگاری اعمال نیک ما به استمرار آن است.
وی حضور مردم در مساجد و تکایا و حسینیه ها را نسبت به سال های قبل بسیار با شکوه تر عنوان کرد و گفت: چه خوب است که این امر در طول سال نیز ادامه داشته باشد.
حجه الاسلام آقا تهرانی، اهمیت به شنیدن صدای اذان و نماز اول وقت را در رأس همه کارهای ما دانست و اظهار داشت: اذان فرمان الهی است، وقتی صدای اذان شنیده می شود باید بسوی نماز شتافت، و چه کاری بالاتر از انجام فرمان خدا و بجا آوردن نماز اول وقت.
وی با استناد به فرموده امام علی (ع) در نهج البلاغه گفت: امام علی (ع) به اهمیت تنظیم امور بر اساس نماز، تأکید ویژه داشته است و فرموده است نماز باید اصل برنامه ها قرار گیرد و همه زندگیمان بر اساس نماز تنظیم شود.
حجه الاسلام آقا تهرانی حضور کثیر مردم رفسنجان در مراسم وداع ماه رمضان را بسیار قابل توجه ذکر کرد و گفت: تاکنون در هیچ جا چنین جمعیتی ندیده بودم ، چه خوب است که این حضور همیشه ادامه یابد و رفت و آمد به مساجد زیاد باشد، و دیگران را هم به مسجد بیاورید.
وی با اشاره به اینکه ماه رمضان به ما می آموزد که به فکر نیازمندان باشیم، گفت: پرداخت زکات فطره از جمله کارهایی است که موجب شادی فقرا می شود، و چقدر نیکوست که اول به فکر نزدیکان خود باشید و آن ها را دریابید و به آن ها کمک کنید.
حجه الاسلام آقا تهرانی دعا و توبه و مناجات و یاد خدا را از جمله مواردی بیان کرد که ماه رمضان به ما متذکر شد و افزود: شب های قدر و توبه و مناجات، به ما خاطر نشان کرد که خدا بدنبال بهانه برای آمرزش بندگانش است. خدایی که هزاران بار از یک پدر و مادر مهربان، مهربان تر است و خدا توبه کنندگان و کسانی را که می خواهند پاک باشند دوست دارد.
نماینده مردم تهران در بخشی از سخنان خود، اظهار داشت: دعا کردن در حق یکدیگر و محبت و انس به هم را باید همیشه به یاد داشته باشیم و در رأس همه امور بنده خدا باشیم. باید همیشه منتظر حکم خدا بود و اگر خدا در انجام کاری به ما فرمان داد، بنده باشیم و نافرمانی نکنیم.
حجت الاسلام آقا تهرانی افزود: همه ما در برابر امتحان الهی قرار می گیریم، می شویم، و با پول و شهوت و فرزند و … امتحان می شویم. اما باید مراقب بود که حکم خدا برای همه یکسان است. بدنبال امتباز خواهی نباشیم، اگر مسئولی امتیاز خواهی کرد، بدانید که او دیگر مسلمان نیست و تعبد ندارد. ویژه خواری نباید باشد ولو برای پسر امام علی (ع) ، امام علی هم برای پسرش امتیاز قائل نیست.
وی در پایان با اشاره به مسایل اقتصادی روز جامعه افزود: مراقب باشید در مسایل اقتصادی به دشمن علامت ندهید، چرا که دشمن می خواهد تأثیر تحریم هایش را ببیند، از دشمن فرار نکنید و در مقابلش بایستید.

برچسب ها:
حجت الاسلام آقاتهرانی،مسجد جامعه رفسنجان،وداع ماه مبارک رمضان،تحریم،مناجات،توبه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان