تیم اقتصادی که نتواند کارآمد باشد باید عوض شود

  • شناسه خبر: 109173
تیم اقتصادی که نتواند کارآمد باشد باید عوض شود

امام جمعه رفسنجان گفت: پس از گذشت سه سال از عمر دولت تدبیر و امید رکود هنوز در حد بالا است، تیم اقتصادی که نتواند کارآمد باشد باید عوض شود.

خانه » اقتصادی » تیم اقتصادی که نتواند کارآمد باشد باید عوض شود

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه شهر رفسنجان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام سجاد(ع) اظهار کرد: مردم هنوز در وضعیت نابسامان معیشتی قرار دارند.
وی بیان کرد: برخی می گویند سخنانی که می گویید توهین به دولت است این هرگز توهین به دولت نیست بلکه ما دلسوز هستیم و می خواهیم همین دولت موفق شود در امور معیشتی جامعه، لذا  این دولت باید بتواند در این یکسال باقیمانده تیم اقتصادی و فکر اقتصادی خود را عوض کند.
وی ادامه داد: ائمه جمعه وظیفه دارند دستگاههای قضا و .. را نصیحت کنند، حمایت رهبری هم از دولت ها همین بوده او نمی خواهد مشت افراد را باز کند فرقی نمی کند، ولی امر مسلمین، کارش همین است لذا ما مواضع خیرخواهانه برای دولت داریم امروز گرفتاریهای مردم در برخی مسایل بیشتر است، برخی بانکها که تسهیلات با سود بالا ارایه می دهند یا  در حوزه های آب، برق و گاز قبوضی صادر می شود که سرسام اور است.
امام جمعه رفسنجان به رواج ولنگاری فرهنگی در جامعه هم اشاره کرد و گفت: برخی مسئولین به ولنگاری دامن می زنند آنها  تحت قانونی بودن مسایلی، به ولنگاری دامن می زنند
رمضانی پور اظهار کرد: آنها کار ولنگاری فرهنگی را یک قانون می دانند که دارای آن همه حاشیه است کاری که می خواهند نشاط بیاورند حاشیه ظاله ای در بر دارد، چرا از امام حسین(ع) و زینب(س) شرم نداشته باشیم باید جلوی ولنگاری های فرهنگی گرفته شود، باید فرهنگ عاشورا زنده نگه داشته شود و مسئولین باید توجه داشته باشند تا جامعه به انحراف کشیده نشود.
وی به فتنه سال ۸۸ اشاره و خاطرنشان کرد: در این جریان فتنه رهبر معظم انقلاب اسلامی به فتنه گران محبت کردند و هنوز محبتشان ادامه دارد و صدها قدم برای فتنه گران برداشتند.
امام جمعه رفسنجان نفوذ را خطری بزرگ برشمرد و گفت: به کارگیری برخی افراد که دوتابعیتی هستند کاری اشتباه است مثلا در برخی مسایل کلیدی و مهم کشور، افرادی که هم تابعیت ایران و هم تابعیت برخی کشورها از جمله اروپایی دارند، استفاده می کنند مگر ما خودمان متخصص در همه حوزه ها و امور نداریم که این افراد به کار گرفته می شوند.
رمضانی پور تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ هزار نفر در سالهای اخیر به به آمار بیکاران جامعه اضافه شده است و باید سیاستهایی اندیشیده شود تا بیکاری رفع و معیشت مردم احیا شود.
وی بر ضرورت حفظ و گسترش ارزشهای اسلامی و فرهنگ عاشورا تأکید کرد و گفت: وظیفه ما بعد از واقعه عاشورا، باید در حفظ و اشاعه فرهنگ، عبرتها و پیامهای عاشورا باشد.
افزود: حسینی ماندن، مانند انقلابی بودن مهم است، لذا باید در خدمت حضرت زینب (س) باشیم چراکه ایشان  تمام هستی خود را تقدیم اسلام کرد تا مردم حسینی شوند ما هم باید حسینی شویم، جریان سازی بعد از واقعه عاشورا که توسط حضرت زینب (س) صورت گرفت مهمتر از نهضت امام حسین(ع) بود و اگر کربلا در کربلا می ماند آیا امروز نامی از امام حسین(ع) داشتیم؟ .
وی اظهار کرد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) کاری کردند که انقلاب از کربلا جوشش کرد و به جهان بشریت جاری شد و امروز همه جهانیان در این زمان می دانند که حسین ابن علی(ع) اینگونه مظلومانه به شهادت رسیدند.
رمضانی پور با اشاره به اینکه دروسی در دانشگاهها به نهضت امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا اختصاص یابد ادامه داد: در دانشگاه ها باید از کرامت و عظمت امام حسین(ع) در واقعه عاشورا درسی ارایه شود .
وی همچنین آموزش و پرورش را نیز فرصتی جهت ارتقاء فرهنگ حسینی در دانش آموزان دانست و افزود: آموزش و پروروش محلی مناسب برای نهادینه کردن ارزشهای اسلامی در مدارس است تا دانش آموزان، روح و نهضت عاشورا را در خود نهادینه کنند و دچار بیماری لاعلاج و منشا فساد وتباهی و ولنگاری فرهنگی نشوند.
وی با اشاره به اینکه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا است خاطرنشان کرد: امروز نام مقدس امام حسین(ع)، دین اسلام و مکتب قرآن در جوامع اسلامی جاری است، و این همان بهای خون ابا عبدالله الحسین(ع) و شهدای سرزمین کربلا  است.
رمضانی پور گفت: هرکس در امانت داری با صداقت و دقیق رفتار کرده باشد، نماز را اول وقت انجام دهد یا در نماز جمعه و نماز جماعت شرکت داشته باشد از روی پل صراط به راحتی می گذرد.
امام جمعه رفسنجان بر سرمایه گذاری والدین بر انجام فریضه واجب نماز تأکید کرد و افزود: والدین نسبت به نماز فرزندانتان مسئول هستند لذا باید فرزند را به نماز عادت دهند و احکام، اصول و فروع دین را به آنها اموزش  دهند.
امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: عدل الهی است که اگر مسلمانان گناهی را مرتکب شده اند و توبه کنند از این پل به عدالت خدا به راحتی رد می شوند.
وی آغاز آمارگیری نفوس و مسکن از فردا ۲۴ مهرماه با حضور مأموران سرشماری را یادآور شد و گفت: خانواده ها همکاری لازم را داشته باشند و کسانی هم که در مدت اخیر ثبتنام اینترنتی را انجام داده اند زمان مراجعه مدمور سرشماری کد رهگیری را ارایه دهند.

برچسب ها:
تیم اقتصادی رکود نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    اگه هشت سال پیش و دولت نا کار امد احمدی نژاد بود باز هم میگفتین . چرا اون موقعه که بحث یارانه و غیره اومد از تمام کارهاش حتی خوردن و خوابیدن احمدی نژاد حمایت کردین حالا که دولت داره ویرانه های هشت سال پیش رو درست میکنه شده دولت ناکار امد اون هم دم انتخابات . پول چه کارهایی میکنه مثل 1400 سال پیش امام حسین ...
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان