مدیر عامل شرکت ملی مس :

شرکت مس در بهترین وضعیت است / نیروی انسانی شرط زنده بودن تولید است

  • شناسه خبر: 108585
شرکت مس در بهترین وضعیت است / نیروی انسانی شرط زنده بودن تولید است

مدیر عامل شرکت ملی مس با اشاره به اینکه سرمایه شرکت از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به ۵هزار میلیارد تومان افزایش یافته گفت :وضعیت شرکت در بهترین وضعیت است نیروی انسانی شرط زنده بودن تولید و بالا بردن بهره روی است .

خانه » اقتصادی » شرکت مس در بهترین وضعیت است / نیروی انسانی شرط زنده بودن تولید است

به گزارش خانه خشتی ، مرادعلیزاده در مراسم تودیع و معارفه مدیر مس منطقه کرمان اظهار داشت :اقتصاددان ها معتقدند که رکود اقتصادی در جهان حاکم است، اگر چه افق نسبتا روشنی از جهش قیمت نفت در بعضی از جاها اتفاق افتاده است اما سایه رکود همچنان بر اقتصاد جهان سنگینی می کند .

وی افزود : هنوز تا سالهای ۲۰۲۰و ۲۰۲۱ شرایط رشد جهانی را کند می دانند که بخش اعظمش بر می گردد به شرایط و فاصله طبقاتی در چین اتفاق افتاده است .

وی بیان داشت : به هر حال دولت و نظامی که بر کشور چین حاکم است تصمیم گرفتند یک مقدار رشد را کنترل کنند که هم تورم و هم فاصله را طبقاتی را کم کنند .رشد چین به کمتر از ۶ درصد رسیده است به تناسبش این رکود در سطح اکثر کشورهای دنیا حاکم هست و امروز شاهد هستید که رشد اروپا  یک درصد بوده است و رشد امریکا از دو درصد تجاوز نکرده است.

مهندس مرادعلیزاده افزود :تنها کشوری که مقداری رشد داشته است با یک نگرش درون زایی رشدش حدود ۵ تا ۶ درصد بوده است هند بوده است اما انعکاسی در کشورها نداشته است .که بتواند هم افزایی ایجاد کنند حتی در سطح اسیا هم رشد انچنانی نداشته است .

وی به شرایط حاکم در کشور ، رکود و سیاستهای نظام که مسئولین دولت اتخاذ می کنند اشاره کرد و گفت : فکر نکنید این سیاستهای اشتباهی است به هر حال رکود جهانی است تحریم و اثارش را هم نمودار است .

وی افزود : اما از سال گذشته که خوشبختانه با توافق کشورهای ۱+۵ با ایران انجام دادند و ایران توانست از بحران تحریم تا اندازه ای خارج شود اقتصاد ایران مسیر شکوفایی و تغییر را طی می کند .

مهندس مرادعلیزاده تصریح کرد :همه اقتصادان اعتقاد دارند که یک عصر جدیدی در پیشروی کشور است و کشور ما می تواند مسیر رشد و ترقی را طی کند گر چه در دوره تحریم کشور را به نقطه خاص کشیده شد خوداتکایی نسبی که می بایست بیشتر توجه کنیم ما را یک مقدار ساخته است.

وی افزود : یکی از چالشهایی که داشتیم این بود که روابط گسترده با کشورهای شرق و غرب نبود یا کم بود امروز توجه می کنیم که نحوه این ارتباط به چه شکلی باشد که بتواند اثر گذار باشد و تناسب  با سیاستهای اقتصاد مقاومتی در کشور پیش می رود .

مهندس مرادعلیزاده اذعان داشت :ممکن است در کشورهای تولیدی مانند ما مستقیم  این سیاستها دیده نشود عمدتا اثار ان را تولید و توسعه و سایر چیزها اعمال کنیم اما کسانی که مسئول سیاست گذاری هستند دارند به خوبی این مسیر را پیش می برند .

وی با بیان اینکه انتظار رشدی که در مردم ، دولت هست و درکل نظام هست به سیاست و به شکوفا شدن عصر جدید کمک می کند گفت : جوامع تجاری که از درون مردم هر روز رشد می کند و توانمدیهای خود  را نشان می دهند می توانند در اقتصاد ایران نقش ایفا کنند .

مهندس مرادعلیزاده به  خروج ایران از تحریم و ۶ نقطه قوت اصلی اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت :یکی از انها  اقتصاد متنوع کشور است الان حدودا ۲۵ تا ۳۰ درصد اقتصاد کشور به نفت بستگی دارد در صورتیکه وضعیت جاری به وضعیت نفت بستگی دارد اما اقتصاد یک چیز فراتر از وضعیت جاری است .

وی افزود :بقیه بخشها حضور فعال دارند به هر حال تولید ناخالصی بین حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیارد دلار در سال است بخش نفت حدودا ۲۸ درصد نقش دارد بنابراین اقتصاد متنوعی است و شرایط رشد را خیلی خوب دارا می باشد.

وی به سطح بالای تحصیلات علمی اشاره کرد و گفت : ما به اندازه امریکایها مهندس پرورش می دهیم اگر چه شرایط کاری فراهم نشده و دلزدگی ایجاد شده است اما پتانسیل بسیار قوی در جامعه وجود دارد .

مهندس مرادعلیزاده با بیان اینکه ۵۰ درصد ایران طبقه متوسط هستند و مصرف گرایی زیاد است گفت :خود این طبقه موتور محرکه رشد هستند و فرهنگ کارافرینی در همه مردم خصوصا جنوب کشور وجود دارد .

وی موقعیت جغرافیایی ایران را بسیار تعیین کننده و اثر گذار دانست و گفت : ۵ تا ۶ عامل قطعا در بستر اقتصاد مقاومتی که سیاستهای اقتصادی مقام معظم رهبری  است و در کشور در حال تدوین است مهم هستند .

وی افزود : سیاستهای عملکردی و اجرایی که دولت در حال تدوین و اجرایی کردن انها است موتور محرکه و رشد کشور را در اینده تدوین می کند .

مهندس مرادعلیزاده خاطرنشان کرد : با عوامل رشد ،ایران پتانسیل رشد هزار میلیارد دلاری را برای تولید ناخالص داخلی را دارد تا ۳۵۰۰ دلار کشور در بخشهای مختلف جا دارد  .

وی افزود :اقتصاد مقاومتی این سرمایه گذاری را می تواند جذب و رشد را محقق سازد .ارزش کشور را قدر بدانید، سعی کنید در جوامع شهری و خانوادگی شرایط کشور را سپاسگذار باشیم .

مهندس مرادعلیزاده بیان داشت : برای تحقق فرصت رشد در قالب بهره روی امکانات و نیروی انسانی امکان پذیر است .

وی با بیان اینکه رشد خوبی داریم  اما نسبت به شرایط جهانی خوب نیستیم گفت :راه بکار گیری از نیروی انسانی را باید یاد بگیریم و در مجموعه بهتر کار کنیم تا  بهره روری بالا رود .

مهندس مرادعلیزاده تصریح کرد :ارتقا زیرساختهای صنعتی مهم است کشور صنعتی نیست، در این منطقه به خاطر اینکه کشور صنعتی است ما نمی توانیم الایندگی را در کوتاه مدت به صفر برسانیم .

وی با اشاره به اینکه باید شرایط مصرف اصلی را خود فراهم کنیم گفت :کشور مصرف کننده اسید نیست .باید مصرف کننده اسید را خود فراهم کنیم .کشور از ظرفیت ۱.۵ میلیون تن ظرفیت منسوب تولید  اسید، حدود ۸۰۰هزار تن تولید می کند. ۵۰ درصد ظرفیت منسوبه کشور تولید می شود .

وی افزود :متناسب با ظرفیت ،ظرفیت جدید ایجاد شود ظرفیت جدید هم شغل و هم بهره وری نیروی انسانی و توسعه است .اینها نعمتی است که در این منطقه وجود دارد .

مهندس مرادعلیزاده با با بیان اینکه مطالبه گر منطقی باشیم اظهار داشت :کشور نیازمند یک منابع مالی کارامد است و این را درون سیستمهای خود می توان ایجاد کرد .باید یاد بگیریم که چطور از سپرده های مردم سرمایه های مولد تولید کنیم .

وی افزود : هزینه های پایین امده در شرکت ،یک بخش ان  مربوط به  افزایش تولید است و یک بخش ان  مربوط به کنترل ، کاهش هزینه و مصرف به موقع است .

مهندس مرادعلیزاده بیان داشت :در سال گذشته ۵۵ درصد هزینه هایمان  در  میدوک و خاتون اباد نسبت به سال قبل کاهش یافت . اجازه  استفاده از امکانات مس سرچشمه به کل منطقه داده شده است کالایی که توی انبار می بایست بماند مصرف شده است .

وی افزود :در سال ۹۳ به خاطر تحریم مجبور شدیم بخشی از هزینه های توسعه مان از محل وام تامین شود ۳۲۵ میلیارد تومان هزینه مالی داشتیم .

وی با بیان اینکه باید موج اجرایی و عملکردی ایجاد کرد گفت :ان چیزی که در رشد کشور موثر باشد به عنوان فرصتهاست و چالشی که در مس وجود دارد خارج از کشور نیست رقابتی کردن محیط کسب و کار نکته بسیار مهمی است که در کشور خوب کار می شود .

مهندس مرادعلیزاده تصریح کرد :نظام مالی کارامد و جذب سرمایه گذاری وظیفه ماست شرایط رکود باقی است شرایط تحریم حداقل در کشورهای صنعتی تولیدی وجود دارد ما  ۵۰ درصد عبور کردیم شرایط مالی کشور هنوز به نقطه دلخواه به علت عدم همکاری بانکهای جهانی نرسیده است .

وی افزود :علی رغم مشکلات با کمترین قیمت مس ما بدهی های خود را دادیم ۱۴۰۰ میلیارد تومان وام را باز پرداخت کردیم تادو ماه اینده ۳۰۰ میلیارد تومان وام بازپرداخت می شود .

وی با اشاره به اینکه سرمایه شرکت از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به ۵هزار میلیارد تومان افزایش یافته گفت :وضعیت شرکت در بهترین وضعیت است نیروی انسانی شرط زنده بودن تولید و بالا بردن بهره روی است .

مهندس مرادعلیزاده گفت :به فشارهای جانبی اهمیت ندهید از کیان خودو شرکت مس دفاع کنید .راحت مسائل را به نام حقوق نجومی ایکس …و سواستفاده محکوم می کنند به این مسائل توجه نکنید .

وی افزود :شرکت متولی سیاستهای دولت نیست .سیاست دولت بر اصول فنی و اقتصادی متناسب با منافع سهامداران است .

مهندس مرادعلیزاده بااشاره به اینکه اب در استان کرمان و سرچشمه موضوع حیاتی است گفت : انتقال اب از خلیج فارس انجام می شود .برای رفع الایندگی اقدامات خوبی انجام شد .

وی افزود :یکی از سیاستهایی که از سال  ۸۲ پیگیری می کردم این بود که  شرکت مس تبدیل به شرکت سرمایه گذاری مادر شود و  بتواند در نقاط مختلف ایران در قالب شرکت پروژه که صد درصد متعلق به شرکت باشد سرمایه پذیر باشد. و سهامش را عرضه کند و از محل فروش سهام توسعه های بعدی مس انجام شود .متاسفانه سه سال به در بسته مواجه شدیم .اینکه شرکتها فعال نشدند گیرش جای دیگر است علاقه شرکت مس و سیاستهای بنده از روز اول این بود که ان شرکتها فعال شوند .

مهندس مرادعلیزاده گفت : تصمیم گرفتیم مدیریت منطقه را متمرکز کنیم و اعمال کنیم و مهندس نظری برای این کار انتخاب شد سیاست تدوین شد و این انسجام که داریم بخشش مرهون مهندس نظری است .

وی بیان داشت :کشور یک نقطه جهش و شرکت مس در نقطه جهش قرار دارد قدر بدانیم و از موقعیت ،خوب استفاده کنیم .

برچسب ها:
مدیر عامل صنایع مس ایران مس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان