اشتغال یکی از شاخصه های امید در جامعه است

  • شناسه خبر: 108454
اشتغال یکی از شاخصه های امید در جامعه است

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان گفت: نقش دانشگاه به عنوان عنصری که باید دانشجو تربیت کند، این است که علم را تجاری کرده و از آن ثروت و اشتغال تولید کند.

خانه » اخبار ویژه » اشتغال یکی از شاخصه های امید در جامعه است

به گزارش خانه خشتی، رئیس دانشگاه پیام نور در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» با اشاره به نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در رابطه با دانشگاه، گفت: دانشگاه مبدأ همه تحولات و مقدرات است و می تواند یک کشور را اصلاح و یا به تباهی بکشاند.

دکتر روح الله خلیلی نژاد با بیان اینکه از نظر امام خمینی(ره) دانشگاه باید اسلامی و مستقل بوده و وابسته به شرق و غرب نباشد، اظهار کرد: تربیت و اصلاح انسان و تربیت دانشمندان و متخصصان دو کار عمده دانشگاه هاست که به اعتقاد حضرت امام(ره) باید در کنار یکدیگر انجام شوند.

وی دانشگاه را نهادی اجتماعی دانست که هدف عمده آن علم آموزی و علم پژوهی است و افزود: این اهداف باید در جهت ایجاد اشتغال و کارآزموده شدن نسل جدید برای مشاغل اجتماعی قرار گیرند.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان ادامه داد: دانشگاه نباید به دانشجو به چشم آینده موقت نگاه کند؛ هر دانشجو سرمایه بالقوه اجتماعی با ظرفیت های نامحدود انسانی و اجتماعی است.

خلیلی نژاد دانشگاه را یک مدرسه انسان ساز بزرگ برشمرد که با سیاست های تشویقی و هوشمندانه و از طریق فرهنگ، هنر و ورزش می تواند وظیفه خود را انجام دهد.

وی در ادامه امید به زندگی را مهم ترین مسئله تربیتی دانشگاه در قبال دانشجو بیان کرد و گفت: از آنجایی که نسل جوان تحصیلکرده به عنوان الگو در جامعه حضور دارد و می تواند بر خانواده و جامعه پیرامون خود تأثیر بگذارد، باید او را طوری تربیت کنیم که امید به زندگی کردن داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان امید را موتور محرک انسان دانست و با اشاره به اینکه اسلام ناامیدی و یأس را مذموم شمرده است، اظهار کرد: انسان بدون امید مرده متحرکی ست که هیچ هدف و برنامه ای ندارد.

دکتر خلیلی نژاد بزرگترین هدف دشمن را تغییر عقاید و بی انگیزه کردن نسل جوان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر اولویت اصلی دشمن از بین بردن امید به زندگی و آینده است.

وی با بیان اینکه امید بخشی به نسل جوان رسالت تربیتی دانشگاه است، تصریح کرد: رابطه مستقیمی میان دانشگاه و امیدبخشی وجود دارد و هر گونه کم کاری در زمینه تربیتی مساوی با کم شدن امید شهروندی خواهد بود و برعکس.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان آگاهی، تحول، امید و پیشرفت را در ایجاد جامعه سالم مؤثر خواند و گفت: اگر آموزش خلاق در رأس بنیان های علمی در دانشگاه قرار گیرد، می تواند پویایی و نشاط را در سیستم آموزشی ما به کل جامعه تسری دهد.

روح الله خلیلی نژاد با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب و مطالبات ایشان از جوانان، توجه به سه مقوله تهذیب، تحصیل و ورزش را در کنار یکدیگر خواستار شد و افزود: دانشجوی موفق از نظر حضرت آقا کسی است که بتواند نفس خود را از خواهش ها و تمایلات نفسانی پاک بدارد و از متعلقات حیوانی و مادی دوری گزیند.

وی پاکیزگی روح را وظیفه هر انسان مؤمنی در دین اسلام بیان کرد و گفت: کسی که از متعلقات دنیوی دل می برد، در کسب معارف و علوم موفق تر شده و خداوند هم عنایت ویژه خودش را نثار آنان می کند.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان با اشاره به تأثیر علم و بهره گیری از اساتید، به روایات مؤکد و متعدد اسلام در این رابطه اشاره کرد و افزود: سرزمین ما پر از دانشمندانی است که تمام زندگی خود را وقف علم جویی و علم آموزی کرده اند و جمله زیبای «ز گهواره تا گور دانش بجوی» جزو فرهنگ ملی ما ایرانی هاست.

وی با اشاره به شعار «عقل سالم در بدن سالم» که پیوسته مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب بوده است، گفت: یکی از راه های شادابی ورزش کردن است؛ اگر جوان شاداب نباشد، موفق نخواهد بود.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان خواستار نقش آفرینی جوانان در عرصه اجتماع شد و افزود: بسیاری از توانمندی های جوانان در نقش هایی ست که در اجتماع دارند و اگر دانشجویان عزیز در انجمن ها و کانون های دانشگاه حضور فعال داشته باشند، موفق می شوند.

خلیلی نژاد اشتغال را یکی از شاخصه های امید در جامعه بیان کرد و گفت: اگر دانشجو بداند بعد از اتمام تحصیل صاحب شغلی مرتبط با رشته تحصیلی اش می شود، انگیزه اش برای درس خواندن و زندگی بالا می رود.

وی در ادامه ایجاد فرصت های شغلی در کشور را در این رابطه مؤثر خواند و گفت: نقش دانشگاه به عنوان عنصری که باید دانشجو تربیت کند، این است که علم را تجاری کرده و از آن ثروت و اشتغال تولید کند.

پانزدهمین قسمت از برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» با مسابقه پیامکی و پخش اخبار شهرداری رفسنجان همراه بود.

برچسب ها:
اشتغال امید پیام نور دانشگاه شهر من رفسنجان شهرداری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان