چرا کاخ سفید حزب‌الله را هدف گرفته است؟

  • شناسه خبر: 10843
چرا کاخ سفید حزب‌الله را هدف گرفته است؟

 امریکا با به راه انداختن جنگ روانی و تبلیغاتی جدید علیه حزب‌الله آن را به ارائه کمک‌های لجستیکی و مشاوره به دولت بشار اسد در آنچه وی سرکوب مخالفان خوانده متهم کرده و در عین حال مدعی شده است حزب‌الله قصد ایجاد عملیات در اروپا دارد. دیوید کوهن معاون وزیر خزانه‌داری امریکا تأکید کرده که […]

خانه » آخرین اخبار » چرا کاخ سفید حزب‌الله را هدف گرفته است؟

 امریکا با به راه انداختن جنگ روانی و تبلیغاتی جدید علیه حزب‌الله آن را به ارائه کمک‌های لجستیکی و مشاوره به دولت بشار اسد در آنچه وی سرکوب مخالفان خوانده متهم کرده و در عین حال مدعی شده است حزب‌الله قصد ایجاد عملیات در اروپا دارد. دیوید کوهن معاون وزیر خزانه‌داری امریکا تأکید کرده که «جهانیان باید از ماهیت این فعالیت‌ها که در سرکوب ملت سوریه سهیم است مطلع شوند» که بلافاصله این اظهارات با آب و تاب در شبکه تلویزیونی العربیه پخش شد. در همین حال تلویزیون سی‌ان‌ان به نقل از مقامات وزارت امور خارجه این کشور از قصد حزب‌الله برای انجام عملیات در اروپا و دیگر کشورها خبر داد و برای جدی نشان دادن آن دیدگاه باب بائر مأمور سابق سیا را پخش کرد که وی نیز ضمن تشریح سوابق کاری و تحقیقات خود این تهدیدها را جدی دانست.

 بااین فضا‌سازی این احتمال نیز وجود دارد که امریکا و به خصوص رژیم صهیونیستی عن‌قریب با استفاده از عوامل خود عملیاتی را در اروپا یا هر جای دیگر انجام بدهند و از آن به عنوان مصداقی برای تأیید تبلیغات کنونی خود استفاده کنند، اما اینکه چه عواملی موجب شده است امریکا در مقطع کنونی چنین تبلیغات سنگینی را علیه حزب‌الله به راه بیندازد یا چه اهدافی از آن دنبال می‌کند در پاسخ باید گفت یک علت این است که در روزهای اخیر با توجه به فضای مبارزات انتخاباتی که بر امریکا حاکم است دولت اوباما برای مقابله با تبلیغات حزب رقیب جمهوریخواه که کاخ سفید را به قصور در بحران سوریه متهم کرده است، مجبور شد اسنادی افشا کند که نشان می‌دهد دولت اوباما از چند ماه پیش تقویت و تجهیز مخالفان دولت را در دستور کار قرار داده است که این موضوع هر چند می‌تواند به نفع رقابت‌های انتخاباتی حزب حاکم دموکرات باشد اما در هر حال بر دخالت‌های امریکا در امور داخلی سوریه مهر تأیید می‌زند. این مسئله در تناقض با اصول و قوانین بین‌المللی از جمله منشور ملل متحد است.

به نظر می‌رسد امریکا با به راه انداختن جنگ تبلیغاتی علیه حزب‌الله می‌خواهد از یک سو دخالت‌های خود را در حاشیه قرار دهد و از دیگر سو آن را برای افکار عمومی این کشور توجیه‌پذیر سازد. از دیگر عوامل تأثیر‌گذار در این زمینه نگرانی‌هایی است که به نظر می‌رسد امریکا از تحرکات اخیر ایران برای حل بحران سوریه و حفظ همبستگی محور مقاومت پیدا کرده است که در این زمینه جمهوری اسلامی ایران اولین نشست مشورتی بین‌المللی را درباره سوریه نمایندگان ۳۰ کشور برگزار کرد که می‌تواند تلاشی در جهت ایجاد توازن در برابر کنفرانس‌های به اصطلاح دوستان سوریه باشد که با محوریت مخالفان دولت سوریه از جمله امریکا بر‌گزار می‌شود. دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به سوریه و دیگر اعضای محور مقاومت از جمله لبنان و عراق سفر کرد و در عین حال از دستیابی ایران به اسناد معتبر در خصوص نقش امریکا در نفوذ دادن اعضای القاعده به سوریه و تکرار سناریوی افغانستان پرده برداشت که همین امر بر نگرانی امریکا افزوده است.
از این دید ماهیت دور جدید جنگ روانی و حمله تبلیغاتی امریکا علیه حزب‌الله انفعالی است و در اصل از نگرانی‌های آن ناشی می‌شود، با این حال نباید از این واقعیت نیز غافل شد که یکی از اهداف امریکا و رژیم صهیونیستی این است که به نحوی دامنه جنگ جاری در سوریه را به لبنان بکشانند کما اینکه در چند ماه گذشته چند بار نیز به این اقدام دست زدند اما با درایت حزب‌الله و دولت این کشور این تلاش‌ها تاکنون ناکام مانده است و فضا‌‌سازی جدید علیه حزب‌الله می‌تواند تلاشی برای جبران این ناکامی و سعی دوباره برای کشاندن دامنه بحران سوریه به لبنان باشد.

احمد کا‌ظم‌زاده

برچسب ها:
چرا كاخ سفيد حزب‌الله را هدف گرفته است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان