سالمندان و بازنشستگان در رفسنجان تکریم شدند

  • شناسه خبر: 107734
سالمندان و بازنشستگان در رفسنجان تکریم شدند

مراسم بزرگداشت و تکریم از سالمندان و بازنشستگان اداره راه و شهرسازی و بهزیستی رفسنجان عصر امروز در آمفی تئاتر موزه این شهرستان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » سالمندان و بازنشستگان در رفسنجان تکریم شدند

به گزارش خانه خشتی، عصر امروز مراسم بزرگداشت و تکریم از سالمندان و بازنشستگان اداره راه و شهرسازی و بهزیستی با حضور رمضانی پور امام جمعه رفسنجان وجمعی از مسئولین  و سالمندان در آمفی تتاتر موزه این شهرستان برگزار گردید .
حیدری رئیس اداره بهزیستی رفسنجان در این مراسم ضمن گرامیداشت روز سالمند اظهار داشت :خداوند در سورا اسراء آیه ۲۲ به نیکی کردن به پدر و مادر سفارش کرده است .
وی با بیان اینکه دوران سالمندی یک دوران از زندگی انسان محسوب می شود افزود :فرق این دوران با بقیه دوران زندگی این است که انسان کم حوصله می شود و قدرت جسمانی رو به کاستی می رود .
حیدری تصریح کرد :اسلام بر خلاف غرب به سالمندان اهمیت خاصی داده است و احترام به انها در روایات زیادی از ائمه سفارش شده است .
وی ضمن اشاره به روایتی از پیامبر خدمت کردن به سالمندان را نوعی برکت دانست و گفت :حضرت علی (ع) می فرمایند :پیرمردان در خانواده به مانند پیامبر در جامعه هستند و همچنین دانشمندان به خاطر علم مورد احترام هستند و سالمندان به خاطر تجربه قابل احترام و تقدیر هستند .
وی افزود : ما باید از تجارب سالمندان در جهت پیشبرد کارها استفاده کنیم .
وی بیان داشت : بحث سالمندی مختص به یک وازرت خانه نیست اداره بهزیستی سالمند نیازمند را تحت پوشش قرار می دهد و تکریم سالمند بر عهده موسسه و اداره دیگر است و بر طبق دستورالعمل یا بحث انسانی و وجدانی برخورد نماید .
حیدری تصریح کرد : همان جوری که دوست داریم با ما برخورد شود ما نیز با بزرگترهای خود برخورد کنیم چراکه پیری به سراغ ما هم می اید .
وی افزود : بحث سالمندان به دبیرخانه منتقل شده و دبیری ان بر عهده بهزیستی است و همه باید دست به دست هم بدهیم تا آنچه را که سالمند با سختی گذرانده باید ببینیم چگونه می تواند راحتی و اسایش را برای او به ارمغان اورد .
در ادامه دکتر ارسلان معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رفسنجان به همایش تدبیر تلاش توسعه و نقش سالمندان در این همایش اشاره کرد و گفت :این همایش حرکت نوعی در جهت شناخت پتانسیل ها و معرفی شهرستان بود و ما همه از دستاورهاو تلاشهای  شما که بانی این همایش بودید و حتی پدران ما نقش آفرین بودند در توسعه شهرستان  استفاده کردیم .
وی به نقش کشاورزان و تلاشگران اشاره کرد و افزود : کشاورزان این شهرستان با تجارب و زحمات زیادی که کشیدند بزرگترین جنگل پسته جهان را ایجاد کردند و باعث شدند  پسته این شهرستان به عنوان محصول استراتژیک معروف شود .
ارسلان بیان داشت : متاسفانه در دولت گذشته جفا و ظلمی که در محصول پسته شد که هنوز اثران ان را همه ما شاهد هستیم .
ارسلان اذعان داشت : ما در این همایش کمیسیونی تحت عنوان تاریخ تمدن و فرهنگ را استارت زدیم که خیلی از بزرگان و پیش کسوتان در ان حضور دارند .
وی به ثبت پسته رفسنجان اشاره کرد و گفت : رفسنجان با قدمت تاریخی که دارد با وجود رقبایی چون دامغان ما توانستیم در دقیقه ۹۰ مجوز ثبت پسته ملی را به نام رفسنجان اخذ و در تاریخ ۲۵ شهریور در خانه حاج اقا علی ان را به ثبت ملی برسانیم .
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در پایان دوره ماموریت ۲۸ ماهه خود در فرمانداری خیلی خرسند است که در جمع پیش کسوتان رفسنجان می باشد .

برچسب ها:
تکریم سالمندان سالمندان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان