آموزش و پرورشِ پویا و متحرک لازمه یک جامعه امیدوار است

  • شناسه خبر: 107190
آموزش و پرورشِ پویا و متحرک لازمه یک جامعه امیدوار است

رئیس اداره آموزش و پرورش در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» گفت: اگر بخواهیم در میان جامعه و شهروندان امید ایجاد شود، باید آموزش و پرورش پویا، متحرک، دانا و توانا داشته باشیم.

خانه » اجتماعی » آموزش و پرورشِ پویا و متحرک لازمه یک جامعه امیدوار است

به گزارش خانه خشتی، سیدکاظم حسینی پور در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» ضمن بیان تعریفی از آموزش و پرورش، آن را فرآیند هدایت و جهت دهی آگاهانه از نظر علمی و تجارب انسانی دانست و گفت: آموزش و پرورش یک فرآیند دوجانبه است که به آموزش و پرورش افراد می پردازد و در اصطلاح شامل مواردی از قبیل سوادآموزی، کارآموزی، بارآوردن، پروردن، تأدیب و اجتماعی کردن است.

وی تربیت شهروندانی با توانایی رشد و شکوفایی جامعه و تجدید بنای آن را وظیفه آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: نظام آموزش و پرورش مردم سالار درصدد تربیت نسلی است که بتواند در دنیای پیچیده کنونی علاوه بر افزایش سرمایه دانش، با بالا بردن قابلیت همبستگی و نقش پذیری خود در ایجاد فضایی گروهی که مسئولیت چندجانبه و جمعی به بار می آورد، کوشش نماید.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان به رابطه مستقیم میان آموزش و پرورش و امید شهروندی پرداخت و گفت: اگر بخواهیم در میان جامعه و شهروندان امید ایجاد شود، باید آموزش و پرورش پویا، متحرک، دانا و توانا داشته باشیم.

حسینی پور در ادامه با بیان اینکه موفقیت و آینده هر کودکی به میزان دانایی و توانایی اولیا و مربیان جامعه بستگی دارد، اظهار کرد: هر دانش آموزی نیازمند دریافت زمینه های اخلاقی، رشد اجتماعی، دانش و درک درست می باشد که این امر میسر نمی شود، مگر با وجود افرادی که در خانه، مدرسه و جامعه به دانش آموز آموزش دهند.

وی با اشاره به اینکه هر پدر و مادر و معلمی دوست دارد علاقه، میل و رغبت به تحصیل را در دانش آموزان بارور کند، گفت: دانش آموزان منبع اصلی تولید دانش هستند و اصلی ترین دارایی یک جامعه به شمار می آیند؛ لذا باید با شیوه مناسب بر دانش آن ها مدیریت کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان با اشاره به عوامل مؤثر در ایجاد امید در میان دانش آموزان، تصریح کرد: علاوه بر تدریس منابع درسی، آموزش مهارت های زندگی، آشنایی دانش آموزان با آسیب های اجتماعی و برطرف نمودن آن ها که مانع پیشرفت و موفقیت دانش آموزان است، در افزایش امید در میان دانش آموزان مؤثر است.

سیدکاظم حسینی پور موفقیت دانش آموزان را منوط به تعامل همه عوامل اجتماع با یکدیگر دانست و گفت: در صورتی که خانه، مدرسه و جامعه با هم باشند و یک شیوه آموزشی مناسب و هماهنگ را ادامه دهند، امید در میان دانش آموزان بیشتر خواهد شد.

وی از دانش آموزان خواست برای کسب موفقیت، در کنار ویژگی علم و دانش، خودشان را به سلاح ایمان و اخلاق مجهز کنند.

حسینی پور با اشاره به اینکه برخلاف فارغ التحصیلان رشته های نظری که پس از اتمام تحصیل بیکارند و جویای شغل هستند، دانش آموختگان هنرستان ها هیچ یک بیکار نیستند، اظهار کرد: خواهش می کنم اغلب دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش که موجب ایجاد شغل برای خود و دیگران می شود، گرایش پیدا کرده و تحصیل کنند تا جامعه ای پویا و متحرک داشته باشیم.

برچسب ها:
آموزش پرورش رادیو رفسنجان شهر من رفسنجان شهرداری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان