۹۰ هزار هکتار از باغات پسته در رفسنجان با بحران کم آبی روبه رو هستند

  • شناسه خبر: 107110
۹۰ هزار هکتار از باغات پسته در رفسنجان با بحران کم آبی روبه رو هستند

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: رفسنجان تک محصولی است و ۹۰ هزار هکتار از باغات پسته امروز با مشکل کم ابی و بحران اب روبروست، زیرساختها انجام نشده است به طوریکه ما د ر منطقه نوق مناطقی هستند که اب شرب ندارند

خانه » اقتصادی » ۹۰ هزار هکتار از باغات پسته در رفسنجان با بحران کم آبی روبه رو هستند

به گزارش خانه خشتی، انارکی محمدی در اختتامیه همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش، توسعه از خانواده جانبازان و شهدا یاد کرد و گفت :در رفسنجان ظرفیتهای خوبی وجود دارد همه باید دست به دست هم دهیم  از این ظرفیتها استفاده کنیم .
وی افزود: رفسنجان تک محصولی است و ۹۰ هزار هکتار از باغات پسته امروز با مشکل کم ابی و بحران اب روبروست، زیرساختها انجام نشده است به طوریکه ما د ر منطقه نوق مناطقی هستند که اب شرب ندارند، از ۴۰ سال قبل لوله های زیرزمینی اب قدیمی وجود دارند باید بازسازی و ترمیم شوند .
انارکی محمدی تصریح کرد: در فروش پسته مشکل نقدینگی داریم در حال حاضر بازارهای خوب مثل بازار روسیه باز شده است که تعرفه روسیه ۱۸ درصد تعرفه خوبی است که امیدورایم در ادامه دولت در شش ماه دوم برکات آن را شاهد باشیم .
وی به سخنان حجت الاسلام رمضانی پور در این همایش اشاره کرد و گفت: دغدغه امام جمعه دغدغه به جایی است ، برای اولین بار است که پول نفت ما به وقت می اید هزینه کارمزد پول کمتر از نیم درصد از هزینه کارمزد است، الان به موقعیتی رسیدیم که با نفت ۱۴۰ دلار برابری می کند اینها کمک می کند که جرقه ای در تولید ایجاد شود .
انارکی محمدی بیان داشت: بحث تورم مهار شده است ولی راه رکود باید باز شود شرکتهای تولیدی با سی درصد کار می کنند باید به چرخه تولید کمک کنیم، بدهی دولت به بانکها ۶۰۰ هزار میلیارد است.

وی افزود: باید همه دست به دست هم دهیم اگر همراه با هم حرکت کنیم به نقطه ای که در خور رفسنجان است می رسیم ، مردم رفسنجان لیاقتشان بیشتر از این است باید برنامه ای قانون مند صورت گیرد و با کارشناسی بسیاری از مشکلات منطقه را حل کنیم .
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد در برنامه ششم ، دولت را همراهی کنیم و نتایج ان را به مردم ارائه دهیم با حفظ منابع انسانی  و استفاده از نخبگان و بزرگانی چون هاشمیان که یار و یاور امام و همه مدعوینی که از خارج و داخل امدند از افتخارات و سرمایه های رفسنجان هستند .

برچسب ها:
آب بحران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مجید

    محصول پسته ای که اربابانش یک ریال در شهر هزینه نمیکنند و در بهترین نقاط تهران و کانادا ویلاهای آنچنانی و کارخانه میزنند همان بهتر که خشک شود. پسته داران ما فقط یه مشت بچه های بیخود تحویل رفسنجان دادند که با لوکس ترین خودروهاشون و جیب پر پولشان از صبح تا شب به دنبال هزار کار هستند. اینا که بار خودشان را تا هفت نسل آینده بستند و هیچی هم به شهر رفسنجان نرسید پس همان بهتر شاهد باغات پر از پسته نباشیم
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان