اولتیماتوم نویسندگان اسرائیلی به نتانیاهو درباره ایران

  • شناسه خبر: 10709
اولتیماتوم نویسندگان اسرائیلی به نتانیاهو درباره ایران

“خانه خشتی”در روزهای اخیر، به هر میزان که صحبت از احتمال حمله نظامی رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای ایران شدت می‌گیرد، مخالفت‌ها با چنین کارهایی در درون سرزمین‌های اشغالی نیز گسترش پیدا می‌کند. در آخرین نمونه از این دست، شماری از نویسندگان اسرائیلی، نامه‌ای هشدارآمیز را خطاب به نتانیاهو به نگارش درآورده‌اند. به گزارش «تابناک»، […]

خانه » آخرین اخبار » اولتیماتوم نویسندگان اسرائیلی به نتانیاهو درباره ایران

“خانه خشتی”در روزهای اخیر، به هر میزان که صحبت از احتمال حمله نظامی رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای ایران شدت می‌گیرد، مخالفت‌ها با چنین کارهایی در درون سرزمین‌های اشغالی نیز گسترش پیدا می‌کند. در آخرین نمونه از این دست، شماری از نویسندگان اسرائیلی، نامه‌ای هشدارآمیز را خطاب به نتانیاهو به نگارش درآورده‌اند.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته ده نویسنده مشهور اسرائیلی با فرستادن نامه‌ای خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم از وی خواستند آشکارا اعلام کند که خودسرانه فرمان حمله به ایران را صادر نخواهد کرد. اشاره این افراد به این موضوع بوده که بیشتر اعضای کابینه با دیدگاه نتانیاهو و باراک درباره ضرورت حمله به ایران مخالفند.

پایگاه خبری «آروتز شوا» با انتشار این خبر اشاره کرد، در میان این افراد، «آموس اوز» نویسنده مشهور چپگرای اسرائیلی نیز قرار دارد. اوز و دیگر امضاکنندگان این نامه، انجام حمله پیشگیرانه از سوی اسرائیل را ـ که می‌تواند در پی انتقام‌گیری ایران، نتایج سختی برای این رژیم به همراه داشته باشد ـ رد کرده‌اند.

در این نامه خطاب به نتانیاهو آمده است: «بر کسی پوشیده نیست که شما و وزیر دفاع مدتی است که دست زدن به اقدام نظامی به منظور ضربه زدن به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را مد نظر خود قرار داده‌اید…».

این افراد ادامه داده‌اند: «همچنین بر کسی پوشیده نیست که چنین کاری به پاسخی نظامی منجر خواهد شد که به شکل ناگواری به جبهه داخلی اسرائیل آسیب وارد خواهد کرد و پیش‌بینی‌های حداقلی، حاکی از کشته شدن صد‌ها نفر از مردم است».

بنابراین، نویسندگان نامه خواستار آن شده‌اند که نتانیاهو آشکارا اعلام کند، هر گونه اقدام در این باره، نخست به تصویب کابینه وزیران خواهد رسید. آنها همچنین اشاره کرده‌اند که بنا بر قوانین، در مواردی خاص می‌توان بدون رضایت کل کابینه، کارهای نظامی محدودی انجام داد؛ اما حمله به ایران در این دسته جای نمی‌گیرد.

این نویسندگان ادامه داده‌اند: «متأسفانه، شواهد روزافزونی وجود دارد، مبنی بر اینکه شما چنین کاری آن هم بدون تصمیم حکومت را در دستور کار قرار داده‌اید. اگر چنین کاری کنید، تخطی جدی از قانون خواهد بود و افزون بر آن، این روند تصمیم‌گیری مشابه نظام‌های غیردمکراتیک است که در آن یک نفر درباره ورود یا عدم ورود به جنگ تصمیم می‌گیرد».

بنابراین، نویسندگان نامه یاد شده از نتانیاهو خواسته‌اند، آشکارا اعلام کند بدون نظر کابینه، اقدامی درباره حمله به ایران انجام نخواهد داد. آن‌ها تا روز پنجشنبه به نتانیاهو فرصت داده‌اند تا این کار را انجام دهد و اعلام کرده‌اند در غیر این صورت، از وی شکایت خواهند کرد.

این نامه را باید در ادامه موج مخالفتی به شمار آورد که در روزهای اخیر علیه اظهارات تهدیدآمیز نخست وزیر و وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به راه افتاده است. به این ترتیب، به نظر می‌رسد، نتانیاهو که می‌خواست با علنی کردن این موضوع، حمایت مردم را به خود جلب کرده و بر مخالفت وزرا و مقامات امنیتی فائق آید، عملاً با چالشی روبه‌رو شده که آن را پیش‌بینی نمی‌کرد.

برچسب ها:
اسرائیلی به نتانیاهو درباره ایران اولتیماتوم نویسندگان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان