نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی:

۷۵ درصد ارزآوری پسته کشور متعلق به رفسنجان است

  • شناسه خبر: 107052
۷۵ درصد ارزآوری پسته کشور متعلق به رفسنجان است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: پسته یک کالای ارزاور کشور می باشد و یک میلیون و پانصد میلیون توامن ارزآوری دارد که ۷۵ درصد پسته کشور در رفسنجان است.

خانه » آخرین اخبار » ۷۵ درصد ارزآوری پسته کشور متعلق به رفسنجان است

به گزارش خانه خشتی، انارکی محمدی در پانل تخصصی صنعت, اقتصاد و کشاورزی همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه در  سالن آزادی شهر سرچشمه اظهار داشت: در رفسنجان داشته های خوبی داریم و حیف است که احترام به داشته های خودمان نداشته باشیم .

وی افزود: ما نخبگان و نیروی انسانی از رفسنجان داریم ک در کل جهان و کشور مشهور هستند باید قدر اینها را بدانیم امروز بعد از سالها هویت خود را بازسازی و معرفی می کنیم.

انارکی محمدی گفت: ما در بحث پسته خیابان و میدانی به نام پسته نداریم در حالیکه ما در شهرهای دیگرخیابان به نام پسته داریم.

وی تصریح کرد: در بحث تحول سلامت آمار خوبی اورده شده ولی اورژانس بیمارستان باید جایی باشد که وقتی مردم می آیند هم از نظر فیزیکی و هم از نظر تعلیمات روحی روانی بر بیماران خوب باشد.

انارکی محمدی به وجود خیرین که از ۴۰ سال پیش در شهرستان فعال بودند اشاره کرد و گفت: خیرین از دیرباز در توسعه شهر سهیم بودند، دربحث آموزش  استفاده از پرسنل خیلی مهم است که مردم را درک کنند.

وی با بیان اینکه رفسنجان شهرستانی برخوردار می باشد و این باعث شده از امتیازات و اعتبارات زیاد بهره مند نباشیم تصریح کرد:  ۵۰۰ نفر کمبود معلم داریم در حالیکه معلمانی داریم که ۹ سال در جنوب خدمت می کنند این هم ظلم به رفسنجان و هم ظلم به جنوب است.

محمدی خاطر نشان کرد: امسال ۱۵۰ نفر معلم به رفسنجان انتقال داده شده و تا سه سال اینده دیگر کسی در جنوب استان نداریم.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم توریست ها را جذب شهر کنیم ، مردم به سمت فرهنگ قانو ن مداری پیش روند و طوری شود انچه که برای شهر اتفاق بیافتد خود مردم همراهی کنند.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پسته یک کالای ارزاور کشور می باشد و یک میلیون و پانصد میلیون توامن ارزآوری دارد که ۷۵  درصد پسته کشور در رفسنجان است.

وی افزود: با توجه به اقلیم آب و هوایی باید فکری برداشته شود، ۴۰هزار هکتار زمین بدون مجوز ازآاب موتور مجاز استفاده می کنند که باید پیگیری شود.

انارکی محمدی گفت: به دلیل عدم یکپارچگی مشکلات کمبود اب و سطح پایین آب در بخش کشاورزی اگر همان آبی که از خلیج فارس می خواهیم بخریم از کشاورز خریداری شود و به سمت  کشتهای جایگزین برویم مشکلات حل می شود.

وی افزود: باید یکپارچگی و مدیریت صادرات داشته و از ظرفیت های موجود به بترین نحو استفاده کنیم.

برچسب ها:
ارزاوری پسته
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان