در سومین روز از همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه؛

جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

  • شناسه خبر: 106883
جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

در سومین روز از همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه، جشنواره زیبایی اسب عصر روز گذشته در مجموعه ورزشی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

خانه » ورزشی » جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

به گزارش خانه خشتی، جشنواره زیبایی اسب روز گذشته با حضور ملانوری فرماندار، انارکی محمدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از دیگر مسئوللین در مجموعه ورزشی دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار شد.

این جشنواره به عنوان یکی از برنامه های جنبی همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه است که از روز چهارشنبه شروع شده و تا ۲۹ شهریور ماه جاری ادامه دارد.

جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان

 

گفت: ورزش سوارکاری در رفسنجان از پتانسیل بالایی در کشور بر خوردار است به طوری که سه هزار رأس اسب در این شهرستان وجود دارد.

حسینجان ناصری عضو هینت رئیسه هیئت سوارکاری اسب رفسنجان در حاشیه برگزاری این جشنواره شوی سواره اسب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت اسب در این شهرستان بالای سه هزار راس از نژاد عرب، دره شوری، کرد و … است.

جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان

وی افزود: حدود ۲۰ سال پیش امار اسب در این شهرستان به تعداد اندک و انگشت شمار بود.

ناصری بیان کرد: قبلا شهرستان بم به لحاظ داشتن کشاورزی مهد اسب در استان کرمان و کشور بود و در حال حاضر این رتبه به رفسنجان رسیده و رفسنجان از پتانسیل خوب و بالایی در حوزه اسب برخوردار است.

جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان

وی با اشاره به اینکه نژادهای اسب در رفسنجان شامل دره شوری، کُرد، عرب و … است تصریح کرد: اوایل انقلاب پرورش اسب در رفسنجان آغاز شد و در حال حاضر دارای چندین نسل از بهترینهاست.

ناصری اظهار کرد: بیشتر اسبهای این خطه مجلسی پسند هستند برخی از آنها در کورس و مسابقات نیز شرکت می کنند.

وی ادامه داد: اسب های رفسنجان هرساله در مسابقات کشوری شرکت و حایز رتبه های برتر در حوزه زیبایی، استقامت و کورس می شوند.

جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان

ناصری خاطرنشان کرد: با وجود سه هزار راس اسب در رفسنجان اشتغالزایی نیز شده و بیش از ۳۳ مرکز اسب در این شهرستان وجود دارد.

وی گفت: برخی از این اسب ها با ارزشند به طوری که یکی از باشگاه داران اسب در رفسنجان با تهیه دستگاه انجماد ، قصد دارد اسپرم های تولید شده از این اسب ها را به صورت انجماد در آورد و صادر کند.

جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان

عضو هینت رئیسه هیئت سوارکاری اسب رفسنجان بیان کرد: با این کار می توان برای اسب های داخلی و خارجی تلقیح مصنوعی جهت ازدیاد این نوع اسب ها انجام داد.

وی ادامه داد: این روش جدید و نو است و در استان کرمان و یزد این اولین بار است که در رفسنجان چنین اتفاقی رخ داده است.

جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان جشنواره زیبایی اسب در رفسنجان

 

 

برچسب ها:
جشنواره جشنواره زیبایی اسب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند رفسنجان

    برنامه خوبیه خسته نباشید میگم. اما اولا که متاسفانه ورزش سوارکاری شده مخصوص پلدارها و افراد خاص در جامعه اسلامی در حالیکه از توصیه های پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله هست امیدوارم مسئولین و متمولینی که در این زمینه فعالند برنامه ای داشته باشند برای استفاده عموم مردم خصوصا طبقه متوسط به پایین تا این تفریح سالم در شهر باعث نشاط جامعه بشه. و یه انتقاد این آقای کراواتی کیه؟؟؟ در حالیکه رسمی ترین و حتی وزیر امور خارجه کشور جمهوری اسلامی ایران از پوشیدن کراوات که نوعی نماد غرب هست اجتناب میکنه چرا باید یک مجری در یک برنامه رسمی که از طرف فرمانداری اجرا میشه کراوات بزنه مجلس خصوصی یا عروسی که نیست.... همین عادی سازی ها و سکوت مسلمان ایرانی باعث میشه فرهنگ غرب روز به روز بیاد جلو و فرهنگ اسلامی و ایرانی روز به روز عقب نشینی کند... متاسفم و مطمئن که به من انگ عقب مانده و امل خواهند داد.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان