شهردار رفسنجان در برنامه رادیویی «همراه»:

از سال گذشته تاکنون بیش از ۳ هزار پروانه ساختمانی در رفسنجان صادر شده است

  • شناسه خبر: 106641
از سال گذشته تاکنون بیش از ۳ هزار پروانه ساختمانی در رفسنجان صادر شده است

علی اکبر پورمحمدی شهردار رفسنجان با حضور در برنامه رادیویی «همراه» گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۳ هزار پروانه ساختمانی در رفسنجان صادر شده است.

خانه » اجتماعی » از سال گذشته تاکنون بیش از ۳ هزار پروانه ساختمانی در رفسنجان صادر شده است

به گزارش خانه خشتی، علی اکبر پورمحمدی در برنامه رادیویی «همراه» ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و فرا رسیدن دهه ولایت، به پرسش های مردمی پیرامون نحوه دریافت و صدور پروانه ساختمانی در هر یک از مناطق شهری پاسخ داد.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه هر گونه ساخت و ساز در شهر بایستی مجوزهای لازم را از شهرداری دریافت کند، اظهار کرد: شهروندان هر یک از مناطق برای صدور پروانه ساختمانی ملک مسکونی یا تجاری خود بایستی به شهرداری های منطقه یک یا دو مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

وی با تأکید بر اینکه صدور پروانه ساختمانی در شهرداری رفسنجان در عرض ۲۴ ساعت صادر می شود، افزود: در صورتی که نقشه ها و اسناد ملک آماده باشد و کروکی و موارد مربوطه با بخش شهرسازی مطابقت داشته باشد، پروانه ساختمانی به سرعت صادر می شود؛ در غیر اینصورت صدور پروانه زمان بر خواهد بود.

علی اکبر پورمحمدی هزینه صدور پروانه را کمتر از ۵ درصد کل هزینه ساختمان عنوان کرد و گفت: قیمت صدور پروانه ساختمان در هر منطقه و هر قسمت از خیابان و با توجه به نوع کاربری ملک متفاوت است و طبق محاسبات تنظیم می شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه صدور پروانه در رفسنجان از سال گذشته تاکنون افزایش نداشته است، گفت: شهرداری می تواند سالیانه ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه عوارض را افزایش دهد اما در سال ۹۴ و ابتدای سال ۹۵ تاکنون قیمت صدور پروانه ساختمانی را افزایش نداده ایم.

شهردار رفسنجان ادامه داد: سایر هزینه های دریافتی متعلق به تغییر کاربری، تفکیک ملک، یا تخلفات و جریمه هاست که برای هر یک به طور جداگانه مشخص شده است.

وی دریافت پایان کار پس از اتمام ساخت و ساز توسط مالکین را ضروری عنوان کرد و گفت: در صورت بروز تغییرات در نقشه، کل خسارت از سوی شهرداری پرداخت می شود و این امر در دراز مدت به نفع شهروندان خواهد بود.

پورمحمدی هم چنین خواستار توجه شهروندان به تاریخ تمدید پروانه ساختمانی شد و افزود: اگر پروانه ساختمانی در تاریخ مشخص تمدید نشود، هزینه تمدید آن در روزهای آتی به مراتب بالاتر می رود و مردم متحمل پرداخت هزینه های بیهوده می شوند.

وی از شهروندان خواست برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به نحوه دریافت پروانه ساختمانی به سایت شهرداری رفسنجان مراجعه کنند تا جلوی پرداخت هزینه های اضافی گرفته شود.

علی اکبر پورمحمدی با اشاره به اینکه تخلفات مربوط به پروانه ساختمانی در کمیسیون ماده صد بررسی می شود، گفت: در صورتی که تخلفی از سوی مالک صورت گیرد، مبلغی تحت عنوان جریمه و عوارض دریافت می شود که میزان آن از هزینه صدور پروانه ساختمانی بیشتر است.

شهردار رفسنجان توجه به اصول ایمنی ساخت و ساز را در جلوگیری از هدررفت هزینه توسط مالکین ضروری دانست و افزود: هر چه ساختمان ایمن تر باشد، خسارت های جبرانی آن در آینده کمتر خواهد بود.

پورمحمدی هم چنین به بیمه کارگری ساختمان اشاره کرد و گفت: هرینه ای که تحت عنوان بیمه ساختمان از سوی تأمین اجتماعی و به صورت اجباری از کارفرما دریافت می شود، مهلت خاصی ندارد و مربوط به خسارت های احتمالی ست که برای کارگران ایرانی در طول ساخت و ساز رخ می دهد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان در خصوص افزایش هزینه های نظام مهندسی، اظهار کرد: نظام مهندسی مستقل از شهرداری بوده و تحت نظارت مسکن و شهرسازی فعالیت می کند.

شهردار رفسنجان هم چنین به تعداد پروانه های صادر شده در سال گذشته در هر یک از مناطق شهری اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ پروانه ساختمانی مسکونی صادر شده و تعداد پروانه های ساختمانی برای واحدهای تجاری –  مسکونی و تجاری به ترتیب ۲۸۸ و ۶۶۸ مورد اعلام شده است.

علی اکبر پورمحمدی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری بیش از ۵۲۰ پروانه ساختمانی برای واحدهای مسکونی در هر یک از مناطق یک و دو صادر شده است، اظهار کرد: تعداد پروانه های ساختمانی برای واحدهای تجاری – مسکونی و تجاری در پنج ماهه نخست امسال به ترتیب ۶۱ و ۴۹ مورد بوده است.

برچسب ها:
پروانه ساختمانی رادیو رفسنجان شهردار رفسنجان همراه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان