مدیر اجرایی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی در رفسنجان:

تسهیلات خرید و صادرات پسته در سال ۹۵ اعطا می شود

  • شناسه خبر: 106464
تسهیلات خرید و صادرات پسته در سال ۹۵ اعطا می شود

مدیر اجرایی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی در رفسنجان در جلسه ستاد پسته بخش خصوصی شهرستان ، از اعطای تسهیلات خرید پسته برای صادرات در سال ۹۵ خبر داد.

خانه » اقتصادی » تسهیلات خرید و صادرات پسته در سال ۹۵ اعطا می شود

به گزارش خانه خشتی، به نقل از دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی در رفسنجان ، مدیر اجرایی این دفتر در جلسه ستاد پسته بخش خصوصی شهرستان که با حضور تعدادی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان پسته برگزار شد ، از پیگیری کمیسیون امور بانکی ، مالیاتی و بیمه اتاق بازرگانی برای تخصیص تسهیلات خرید و صادرات پسته در سال ۹۵ به عنوان کمک به رونق بازار پسته یاد کرد و گفت : بر اساس اعلام کمیسیون یاد شده این تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و  در چهار بخش و بر اساس میانگین اظهارات گمرکی صادرکنندگان در سه سال گذشته در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد.

عسجدی  یادآور شد : دفتر نمایندگی رفسنجان با اطلاع رسانی در حوزه شهرستان های رفسنجان ، انار و شهربابک  از تعدادی از متقاضیان ثبت نام به عمل آورده است و مراحل اعطای تسهیلات در اتاق در حال پیگیری است.

p_20160905_192038

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم همگرایی و همدل بودن کشاورزان و صادرکنندگان برای مدیریت بازار پسته تاکید کرد و از اتاق بازرگانی به عنوان یار و همراه تولیدکنندگان و صادرکنندگان یاد کرد.

عباس عسجدی افزود : اتاق بازرگانی به عنوان بزرگترین متولی بخش خصوصی از سال های گذشته همواره در کنار تولید و تجارت حضور داشته و نقش موثری را ایفا نموده است .

p_20160905_182837-copy

وی تاکید کرد : اندیشه توسعه اقتصادی به عنوان اصلی ترین هدف تشکیل اتاق های بازرگانی این مهم را ایجاب کرده است که کمیسیون ها و کارگروه های تخصصی در خصوص محصولات تولیدی استان کرمان در اتاق بازرگانی تشکیل شوند که کشاورزی و آب نیز یکی از مهمترین آن هاست.

عسجدی افزود : اتاق بازرگانی در بخش تولید با تشکیل کمیته سم و کود در کمیسیون کشاورزی در دوره گذشته سعی نمود تا ضمن اطلاع رسانی به بخش دولتی و تولیدکنندگان ، وضعیت استفاده از این نهاده های مهم را اصلاح نماید و البته در بخش بازار نیز کمیسیون بازرگانی اتاق تلاش های موثری در جهت حفظ و توسعه بازار برای اعضای خود به انجام رسانده است.

p_20160905_192013-copy1

مدیر اجرایی دفتر نمایندگی اتاق در رفسنجان افزود : اگر امروز همه نگران وضع آب و تولید و همچنین بازارهای جهانی محصول پسته هستند ، باید در نشست های منظم در اتاق های بازرگانی به هم اندیشی برای حل معضلات بپردازند و اطمینان داشته باشند اتاق بازرگانی از طریق مسیرهای قانونی تعریف شده برای اتاق ها ، مسایل را پیگیری خواهد کرد.

وی ضمن نقل قول از رییس سابق اتاق ایران و کرمان مبنی بر وجود ۳۳۰ هزار تن پسته امریکایی در بازار امسال تصریح کرد : امسال بیش از هر زمان دیگری نیازمند مدیریت بازار هستیم و در این راه در حال هماهنگی با فعالان پسته سایر شهرستان ها نیز هستیم.

p_20160905_182912

۹۰ هزار تن پسته در استان ، ۴۰ هزار تن در رفسنجان

رییس اداره جهاد کشاورزی رفسنجان هم در این جلسه گفت : پیش بینی ما از برداشت امسال ۹۰ هزار تن برای استان کرمان است که از این میزان بین ۳۵ تا ۴۰ هزار تن آن متعلق به رفسنجان است.

رضایی با اشاره به برآورد هزینه های بالای تولید گفت : هزینه تقریبی تولید هر کلیو پسته حدود ۱۸ هزار تومان برآورد شده است و لازم است با استفاده از روش های علمی ، ضمن پایین آوردن این هزینه ها ، میزان برداشت در هکتار را نیز افزایش دهیم.

در ادامه این نشست تعدادی از حاضران نظرات خود را در خصوص بهبود وضعیت تولید و صادارت محصول پسته  ارایه کردند.

برچسب ها:
اتاق بازرگانی پسته تسهیلات صادرات
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان