13 مهرماه صورت میگیرد؛

برگزاری همایش “امر به معروف، فرهنگ عاشورای و ارتقای معنوی” در رفسنجان

  • شناسه خبر: 106423
برگزاری همایش “امر به معروف، فرهنگ عاشورای و ارتقای معنوی” در رفسنجان

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان ضمن تشریح برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان گفت: در دومین روز از این هفته، امر به معروف، فرهنگ عاشورای و ارتقای معنوی در قالب یک همایش در یکی از دانشگاه های رفسنجان برگزار خواهد شد.

خانه » اجتماعی » برگزاری همایش “امر به معروف، فرهنگ عاشورای و ارتقای معنوی” در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ؛جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر عصر روز گذشته با حضور امام جمعه و دیگر اعضای این شورا در دفتر امام جمعه برگزار گردید.

سرهنگ علی سلطانی فرمانده سپاه رفسنجان ضمن تشریح برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت :از زمان ابلاغ دستور العمل امر به معروف ،کل فرماندهی سپاه اعم از خانواده های پاسداران در کلاسهای بصیرتی شرکت کردند .
وی افزود :ما روشهای امر معروف و نهی از منکر را از خود شروع کردیم در این زمینه اعضای ستاد احیای امر معروف فعالیت خود را شروع کردند.
سلطانی با بیان اینکه هفته امر معروف و نهر از منکر از ۱۲ تا ۱۸ مهر اغاز می شود تصریح کرد :شروع هفته امر معروف از مدارس با بسیج دانش اموزی و فضاسازی در خصوص امر به معروف شروع خواهد شد .
وی افزود :در اولین روز از هفته امر به معروف فرهنگ عاشورای و ارتقای معنوی در قالب یک همایش در یکی از دانشگاه های رفسنجان با حضور سخنران برجسته شکل خواهد گرفت .
سلطانی بیان داشت :در روز دوم هفته ،همایش مدیران اداری در خود ادارات در خصوص فضاسازی و اطلاع رسانی و ایجاد کلاسهایی برای روشهای امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از سخنران صورت می گیرد ،که شهرداری با تبلیغات در این خصوص و همچنین اگر بشود بانکها در سیستم عابربانک های خود شعار امر به معروف و نهی از منکر را تبلیغ کنند .
وی سلامت نهاد خانواده و زنان با راه اندازی راهپیمایی و تجمع جامعه زنان و و تقویت باورها ی مردم در مساجد و از طریق خطبه های نماز جمعه و راهپیمایی سراسری امر به معروف و نهی از منکر بعد از خطبه ها از جمله برنامه های ۱۵ و ۱۶ هفته امر معروف اعلام نمود .
وی سلامت کسب ، کار و اقتصاد مقاومتی با حضور مسئولین ،بازاریان و کسبه را از برنامه روز اخر هفته امر معروف اعلام نمود .
در ادامه ایمان محمدبادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد رفسنجان هم با بیان اینکه ما باید از ظرفیت جامعه هنری و فرهنگی در این راستا استفاده کنیم اظهار داشت : در این خصوص پیشنهاد می شود یک کارگروهی در خصوص آسیب شناسی بومی تشکیل شود .
وی افزود :از طریق مطبوعات و فعالیت های فرهنگی مانند نمایشگاه های کتاب ، قران ، وآموزش پرورش آمادگی این را داریم که در این زمینه کاری صورت گیرد .
محمد ابادی تصریح کرد :ماباید به دنبال ریشه یابی علل معضلات باشیم مثلا حجاب یک نوع امنیت است و در این زمینه باید دیدگاه ها را تغییر داد .
نماینده آموزش و پروش در ادامه با بیان اینکه جوانا ن ما امروز تشنه بیان حقایق هستند اظهار داشت :در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید دستگاه های فرهنگی مانند علمای دینی و اداره ارشاد و تبلیغات اهداف و واقعیتهای قیام عاشورا را تبیین نمایند زیرا دانش اموزان و دانشجویان ما سوالات زیادی دارند که به انها پاسخ داده نشده است.
خادم الحسینی رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان هم تاکید کردن بر روی یک مشکل را راهکار مناسب دانست و گفت :اگر همه کمک کنند بر روی یک معضل کار شود و مشکل رفع گردد ،ان برای سایر شهرهای دیگر الگویی خواهد شد.

برچسب ها:
امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف، فرهنگ عاشورای و ارتقای معنوی شورای امر به معروف فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان همایش
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان