فرماندار رفسنجان در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور مطرح کرد :

دانشگاهیان باید بر کلیه امور شهرستان حتی بحث سیاسی تاثیرگذار باشند /امکان اشتغال در دستگاه های دولتی در حال رسیدن به صفر

  • شناسه خبر: 106349
دانشگاهیان باید بر کلیه امور شهرستان حتی بحث سیاسی تاثیرگذار باشند /امکان اشتغال در دستگاه های دولتی در حال رسیدن به صفر

فرماندار رفسنجان گفت : دانشگاهیان باید بر کلیه امور شهرستان تاثیر گزار باشند حتی مسائل سیاسی، امروز نباید فعالیتهای سیاسی شهرستان سنتی باشد ،همینطور کشاورزی ، صنعت و کلا نگاه ما به حوزه اشتغال نباید سنتی باشد.

خانه » علم و فن آوری » دانشگاهیان باید بر کلیه امور شهرستان حتی بحث سیاسی تاثیرگذار باشند /امکان اشتغال در دستگاه های دولتی در حال رسیدن به صفر

به گزارش خانه خشتی ؛حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در  جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام به سفارش علم در مکتب اسلامی اشاره کرد و گفت :ما همه مسلمانیم و در جامعه اسلامی زندگی می کنیم در مکتب ما دانش و علم اندوزی بسیارسفارش شده است اولین ایه ای که بر پیامبر نازل شد خداوند بر خواندن و نوشتن تاکید کرد .
وی افزود :علم اندوزی و دانش با انسانیت هم تاریخ است از همون روزی که خداوند انسان را خلق کرده انسان به دنبال تحصیل علم بوده است به دلیل اینکه رشد تکامل انسان و رسیدن به سعادت در گرو علم اندوزی و دانش است .
فرماندار بیان داشت : در دوران صدر اسلام امت ها به دنبال تحصیل علم بودند که توانستند تمدن های بزرگ دنیا مثل تمدن یونانی هندی و ایرانی و همچنین تمدن بزرگ  و جدیدی مانند تمدن و فرهنگ اسلامی را بنا کنند .

img_6485

وی با بیان اینکه امت ما امتی علم اندوز می باشد گفت :دانش اندوزی  به عنوان یک ارزش و یک اصل منطقی برای توسعه و پیشرفت جامعه محسوب می شود تا جایئکه حتی تلاش در این زمینه مخصوصا در سالهای اخیر پرشتاب بوده است .
فرماندار افزود :امروز ما در دروه رقابتی بسیار شدیدی در حوزه اقتصاد ،فرهنگ ،سیاسی و مدیریت قرار گرفتیم زمانیکه دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل می شود مدیریتش باید مدیریت جهانی باشد .
وی بیان داشت :اگر دیروز  کشورهای مختلف با مساحت های کوچک و بزرگ بر خود حکومت هایی دارند اگر بخواهند عقب نیافتند باید در مدیریت این دهکده جهانی سهمی داشته باشند .امروز کسی میتواند در این رقابت پیروز شود و سهمی در مدیریت این دهکده داشته باشد که در علم اقتدارو توانمندی داشته باشد و پایه های فنی و اقتصادی خود را محکم کرده باشد .
فرماندار ضمن اشاره  به روایتی از ائمه اطهار اظهار داشت : علم ثروت و اقتدار ایجاد می کند یعنی موفقیت در گرو اینکه در حوزه علم اندوزی تلاش کنیم .
وی با بیان اینکه رفسنجان ۱۱ واحد دانشگاهی و ۲۵ هزار دانشجو به عنوان شهرستان دانشگاهی محسوب شده است اذعان داشت : زنجیره کار، تلاش ، توسعه  و مدیریت در شهرستان ما این است که ما ارتباط قوی و بین دانشگاه و مباحث مختلف  ایجاد نکردیم ،کشاورزی ما تقریبا به صورت انحصاری بخش توسعه و اقتصاد را مدیریت می کند ارتباط خوبی با دانشگاه ندارد .

فرماندار رفسنجان
وی افزود :معادن غنی داریم که می شود  صنایع وابسته به ان را ایجاد کرد ،تعداد واحدهای صنعتی راه اندازی  شده اند از جمله بزرگترین مجتمع مس کشور ،اما ارتباط این واحدهای صنعتی با بخش دانشگاهی بسیار ضعیف است .
فرماندار با بیان اینکه ارتباط  با تولید نیست گفت :
در مسائل فرهنگی ، سیاسی اجتماعی هم همین  طور است امروز یک شهرستان دانشگاهی داریم باید دانشگاهیانش بر کلیه امور شهرستان تاثیر گزار باشند حتی مسائل سیاسی، امروز نباید فعالیتهای سیاسی شهرستان سنتی باشد ،همینطور کشاورزی ، صنعت و کلا نگاه ما به حوزه اشتغال نباید سنتی باشد باید تغییر کند.

وی بیان داشت : امروز با توجه به اینکه دولت به دنبال کوچک سازی خودش است و کارهایش رابه بخش خصوصی واگذار کند باید کسانی که وارد دانشگاه می شوند از همان اول با یک تفکر توسعه گرایی و کارافرینی ، تحول گرایی و تحول افرینی وارد دانشگاه شوند .
ملانوری با اشاره به اینکه امکان استخدام در دستگاه های دولتی تقریبا به صفر می رسد گفت : زمینه کار و تلاش وجود دارد کسی فارغ التحصیل واقعی است که وقتی به درجه کارشناسی یا دکتری می رسد به اندازه درجه علمی که دریافت کرده توان کار را داشته باشد .
وی افزود :کسی که در  علم پشتاز باشد همان کسی است که خودش و جامعه اطرافش را اداره می کند توقع امروز جامعه این است تحولی در منطقه ایجاد شود .در دانشگاه فارغ التحصیلی معنی ندارد تا زمانیکه انسان زنده است باید دائما اهل علم اموختن باشد .
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که از وجود شما دانشجویان و اساتید در همایش شهریور ماه نهایت استفاده را ببریم و حضور جدی و فعال در عرصه های جامعه داشته باشید تا همه تلاش کنیم به یک توسعه نسبی در رفسنجان برسیم .

برچسب ها:
تاثیرگذار جشن فارغ التحصیلی دانشجویان پیام نور دانشگاه فرماندار رفسنجان کار مسائل سیاسی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان