امام جمعه مطرح کرد :

اولویت در رفسنجان تولیدات داخلی باشد / با حمایت از تولید، باورهای مردم تقویت می شود

  • شناسه خبر: 106220
اولویت در رفسنجان تولیدات داخلی باشد / با حمایت از تولید، باورهای مردم تقویت می شود

امام جمعه گفت : ما باید با ایجاد ایمان و اعتقاد در تولید داخلی در این حیطه قدم بگذاریم و با تولید در داخل شهرستان باورهای مردم را تقویت کرد و قطعا تاثیرگزار خواهد بود لذا نباید در این راه استقامت خود را از دست بدهیم .

خانه » اقتصادی » اولویت در رفسنجان تولیدات داخلی باشد / با حمایت از تولید، باورهای مردم تقویت می شود

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت السلام رمضانی پور در دیدار مسئول اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان و جمعی از مسئولین تعاونی های شهرستان با وی، اظهار داشت :بار سنگین در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر دوش تعاونی می باشد اگر تعاونی ها به معنای واقعی خود فعالیت داشتند، در بخش اقتصاد مخصوصا اقتصاد مقاومتی ما بیش از گذشته می توانستیم نیازهای کشور را براورده کنیم و نیاز نبود  که رهبر فرزانه انقلاب به صورت خاص در این مورد تاکید کنند .
وی افزود :از ۳۵۰ تعاونی که ۱۱۰ تای ان فعال می باشد همین تعداد هم به صورت فعال فعال نیستند و درصدی فعال هستند .
امام جمعه با بیان اینکه بخش تعاونی در کشور مورد بی مهری قرار گرفته است تصریح کرد :اکثریت تعاونی ها با مشکلات مالی روبرو هستند و کمتر تعاونی وجود دارد که مشکلی نداشته باشد .
وی با اشاره به اینکه در رفسنجان مدیریت قوی هم سو و هماهنگ بین ادارات وجود ندارد گفت :هر بخش بدون توجه به بخش دیگر مدیریت خاص خود را دارد همکاری در بین بخش ها وجود ندارد و هر کس ساز خودش را می زند حتی در دولتهای قبلی وجود داشته که وزیران همدیگررا  نقض می کردند.
امام جمعه افزود :ما مشکل زیرساختی و ظرفیت قوی و منابع نداریم مشکل ما مشکل مدیریت است که  بین دستگاه های دولتی جهت همکاری با تعاونیها، هماهنگی وجود ندارد .
وی با بیان  اینکه ما می توانیم در رفسنجان با یک مدیریت خاص و شهرستانی بسیاری از مشکلات را حل کنیم تصریح کرد: هر شهرستان به طور خاص می تواند همسو و هماهنگ کار کند نمونه ان را می توان یزد مثال زد که تقریبا همه ارگان ها با هم هماهنگ و هم سو هستند و مشکلات به وسیله خود مجموعه در داخل شهرستان و استان حل می شود .
امام جمعه افزود :نباید گره ایجاد کرد بلکه باید گره ای را باز کنید ،باید باری بالا کنید نه اینکه باری را به پایین هدایت کنید ،لذا مدیران باید در این زمینه یاری رسانند .
وی بیان داشت :بچه های ما عادت کرده اند که بعد از فارغ التحصیلی پشت میز و صندلی بنشینند و طلبکار دولت هستند که دولت به انها کار بدهد در صورتیکه ما باید خود تولیدی راه بیاندازیم و کار ایجاد کنیم .
امام جمعه بیان داشت :اگر بخواهیم از نظر اقتصادی پیشرفت کنیم باید تعاونی را تقویت کرد .
وی با بیان اینکه عمده بودجه دولت صرف حقوق می شود گفت :سال گذشته ماده ۱۸۰ یک ریال بودجه ندادند امسال هم ۱۶ میلیارد اختصاص پیدا کرده است ولی یک ریالی هم نمی دهند از ۸۰ میلیارد بودجه های عمرانی سال گذشته حدود ۴۱ درصد ان برای بخش عمرانی اجرایی شده است ولی حقوق کارمندان دولت سر جایش است .
وی افزود :ان کسی که حقوق دولتی ندارد و اوضاع کار و زندگیش کساد است باید چکار کند ؟
امام جمعه بیان داشت :اگر  همین ۱۱۰ تعاونی را بتوانیم تقویت و فعال کنیم و اولویت ما در رفسنجان تولیدات داخلی باشد ما می توانیم گوشه ای از مشکلات تعاونی ها از جمله عدم فروش محصولات تعاونی که منجر به ورشکستگی می شود را حل نماییم .
وی با بیان اینکه ما باید با ایجاد ایمان و اعتقاد در تولید داخلی در این حیطه قدم بگذاریم تصریح کرد :با تولید در داخل شهرستان باورهای مردم را تقویت کرد و قطعا تاثیرگزار خواهد بود لذا نباید در این راه استقامت خود را از دست بدهیم .
امام جمعه به همایش شهریور ماه اشاره کرد و گفت :در این همایش از تمام ظرفیتها و تجارب داخل و خارج از کشور استفاده می شود تا ما بتوانیم به یک پیشرفت اقتصادی دست پیدا کنیم .
وی در پایان از تعاونی های خواست در زمینه تولید ارزان تدابیری اندیشیده شود تا محصولی ارزان قیمت، تولید و به قیمت خوب به بازار عرضه شود .

برچسب ها:
الویت باور تقویت تولید داخل حمایت حمایت از تولید رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان