یکی از جلوه های امنیت احساس رضایت و امنیت خاطر است

  • شناسه خبر: 106116
یکی از جلوه های امنیت احساس رضایت و امنیت خاطر است

دکتر حمیدرضا ایرانمنش مشاور شهردار با حضور در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» وجود احساس رضایت و اطمینان خاطر نزد دولتمردان و شهروندان را از جلوه های امنیت برشمرد.

خانه » اجتماعی » یکی از جلوه های امنیت احساس رضایت و امنیت خاطر است

به گزارش خانه خشتی، حمیدرضا ایرانمنش در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» ضمن تعریف امید شهروندی، گفت: امید فرآیندی شناختی است که افراد به واسطه آن اهداف خود را فعالانه دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه میان شهروند و جامعه رابطه ای دو طرفه برقرار است، اظهار کرد: شهر در قبال مسئولیت هایی که دارد و به شهروندان اعطا می کند، امتیازاتی برای آنان قائل می شود که در نهایت منجر به امید به زندگی در افراد خواهد شد.

مشاور شهردار رفسنجان در ادامه امنیت را از اصلی ترین نیازهای انسان و به معنی رهایی از ترس و تهدید عنوان کرد و گفت: در حال حاضر امنیت ابعاد جدید و گسترده ای در علوم نظری پیدا کرده است که امنیت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، زیست محیطی، غذایی، امنیت های فردی، بهداشتی و امنیت ارتباطات و فضاهای مجازی از نمونه آن است.

دکتر ایرانمنش وجود احساس رضایت و اطمینان خاطر نزد دولتمردان و شهروندان را از جلوه های امنیت برشمرد و افزود: امنیت در سه محور اصلی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی قابل اعتناست و باید به آن نگاه شود.

وی با اشاره به ویژگی های امنیت، اظهار کرد: امنیت جامع، ذاتی و تجزیه ناپذیر است و فقدان آن در جامعه به کل امنیت آسیب می زند.

دکتر حمیدرضا ایرانمنش وجود امنیت فوق العاده در کشور نسبت به سایر کشورهای منطقه را به لطف نظام و دولتمردان دانست و گفت:  امنیت دارای ابعاد ذهنی و عینی است؛ آنچه از طریق اعداد و ارقام و گزارشات می شنویم، در بعد عینی دسته بندی شده و آنچه بر اساس حس شهروندان در ذهن افراد متبادر می شود و تأثیر می گذارد، در بعد ذهنی قرار می گیرد.

مشاور شهردار رفسنجان با اشاره به اینکه در قسمت های مختلف برنامه «شهر من رفسنجان» ارتباط امید شهروندی با امنیت، سلامت، بهداشت، آموزش و پرورش و … بررسی می شود، تصریح کرد: امید شهروندی با محیط زیست، اجتماع، اشتغال و فرصت های سرمایه گذاری، تفریحات و ورزش، هنر و فرهنگ ارتباط دارد که تأمین هر یک از محورها موجب ایجاد امید به زندگی در منطقه می شود.

وی لازمه زندگی با امید را داشتن آرامش و امنیت بیان کرد و افزود: در همه جوامع شهروندان به دنبال افزایش رفاه، حرمت و شأن خود می باشند؛ لذا به دنبال شهری هستند که فارغ از همه مناقشات و کشمکش ها با نشاط به کارشان ادامه دهند و به ارتقاء کیفیت زندگی خود و خانواده اش فکر کنند.

دوازدهمین قسمت از برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» با پخش اخبار شهرداری رفسنجان تحت عنوان «در شهر» به پایان رسید.

برچسب ها:
امید شهروندی رادیو رفسنجان شهر من رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان