معاون برنامه ریزی استانداری کرمان مطرح کرد:

احداث ۵ هزار کشت گلخانه ای در چشم انداز برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است

  • شناسه خبر: 106097
احداث ۵ هزار کشت گلخانه ای در چشم انداز برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است

معاون برنامه ریزی استانداری کرمان از احداث ۵ هزار کشت گلخانه ای در توسعه چشم انداز برنامه ششم دولت خبر داد و گفت :برنامه ریزی در خصوص بازسازی این تعداد کشت گلخانه ای در دست اقدام است و امیدواریم از نتایج علمی این همایش در کل استان استفاده شود .

خانه » اقتصادی » احداث ۵ هزار کشت گلخانه ای در چشم انداز برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است

به گزارش خانه خشتی، محمدرضا فتوت در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه ای در دانشگاه ولیعصر رفسنجان ضمن اشاره به شعار امسال اقتصاد و عمل اظهار داشت :تنها راه خروج از مسائل اقتصادی کشور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است .
وی افزود :این موضوع ارتباط نزدیکی با موضوع همایش امروز دارد اقتصاد مقاومتی استفاده از روشهای نوین و بهره وری از منابع و ظرفیتهاست .
فتوت تصریح کرد :در رابطه با بحث برنامه ششم دولت در استان کارشناسان برنامه ریزی ،رشد توسعه استان را هشت و هشت دهم اعلام نمودند که با همت مردم و مسئولین می توانیم به این رشد دست پیدا کنیم .
وی با بیان اینکه ما در همه بخشهای صنعت ،معدن و صنعت گردشگری و کشاورزی موفق بودیم اظهار داشت :از رقم توسعه دو و هشت دهم برای بالابردن بهره وری و استفاده از ظرفیتهاست که امیدواریم با استفاده از دانش های نوین و توسعه زیرکشت گلخانه ای گام موثری در این زمینه برداشت شود .
فتوت افزود :ما خوشحالیم که استان کرمان در کشت گلخانه ای پیش گام بوده است بطوریکه رتبه اول تا دوم را داریم .
وی از احداث ۵ هزار کشت گلخانه ای در توسعه چشم انداز برنامه ششم دولت خبر داد و گفت :برنامه ریزی در خصوص بازسازی این تعداد کشت گلخانه ای در دست اقدام است و امیدواریم از نتایج علمی این همایش در کل استان استفاده شود .
فتوت بیان داشت :طرح ۷۵۰  هزار هکتار در سفر ریاست جمهوری کلنگ زنی شده و در دست اجرا می باشد و مشکل مالی ان حل شده است .
وی از این طرح به عنوان بسترمناسب اقتصادی یاد کرد و گفت :مدیریت متمرکز طرح با استفاده از مشارکت مردم ،توجه به بازرگانی ،طرح اموزش و استفاده از نیروی متخصصین گام های خوب این طرح می باشد که در مورد طرح اموزش از نظرات و تجارب استفاده می شود .

معاون استاندار کرمان اذعان داشت :طرح هزار هکتاری در جیرفت راه اندازی و عملیاتی خواهد شد و طرح ۱۲ هکتاری نرماشیر یک از موفق ترین طرحها در کشور است که از تجارب ان می توان استفاده کرد .
وی افزود :اگر همکاری و استقبال و ارتباط خوبی با کشاورزان ایجاد شود و در رابطه با اموزش از دانشگاهیان استفاده شود مشکلات حل خواهد شد .
فتوت اظهار امیدواری کرد که دستاوردهای این همایش منتج به نتیجه خوبی برای کشاورزان و جامعه باشد .

 

برچسب ها:
دانشگاه ولیعصر کشت گلخانه ای معاون برنامه ریزی استانداری کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان