راه‌اندازی ۴ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه پزشکی رفسنجان

  • شناسه خبر: 10593
راه‌اندازی ۴ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه پزشکی رفسنجان

خانه خشتی:معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم ‌پزشکی رفسنجان گفت: ۴ مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه پزشکی راه‌اندازی شده است خانه خشتی: رضا وزیری‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در رفسنجان اظهار داشت: چهار مرکز تحقیقاتی شامل پزشکی مولکولی، فیزیولوژی- فارماکولوژی، محیط کار و ایمنی‌شناسی بیماری‌های گرمسیری در دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان راه‌اندازی شده است. وی عنوان […]

خانه » آخرین اخبار » راه‌اندازی ۴ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه پزشکی رفسنجان

خانه خشتی:معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم ‌پزشکی رفسنجان گفت: ۴ مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه پزشکی راه‌اندازی شده است

خانه خشتی:
رضا وزیری‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در رفسنجان اظهار داشت: چهار مرکز تحقیقاتی شامل پزشکی مولکولی، فیزیولوژی- فارماکولوژی، محیط کار و ایمنی‌شناسی بیماری‌های گرمسیری در دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد: همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم موافقت اصولی مرکز رشد و فناوری سلامت در دانشگاه را به دست آورده و با چهار شرکت دانش بنیان قرارداد همکاری امضا کنیم.

وزیری‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های واحد آموزش بیان داشت: نمونه این اقدامات را می‌توان به ایجاد اداره مستقل تحصیلات تکمیلی در مدیریت آموزش دانست که این اداره در راستای توسعه کیفیت آموزش و توجه به اخذ رشته‌های تحصیلات تکمیلی علوم پایه و بالینی تأسیس شده است.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات این واحد، ایجاد برنامه نرم‌افزاری استراتژیک برای توسعه آموزشی دانشگاه بوده است که منجر به تأسیس رشته‌های ایمنی‌شناسی، اپیدمیولوژی، فیزیولوژی در مقطع کارشناسی ارشد شده است.

معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم ‌پزشکی رفسنجان تصریح کرد: پیگیری‌های زیادی در زمینه ایجاد رشته‌های آناتومی، هماتولوژی، آموزش بهداشت، بهداشت مواد غذایی، پرستاری داخلی جراحی و پرستاری مراقبت‌های ویژه انجام داده‌ایم که تا پایان امسال بتوانیم بعضی این رشته‌ها را در دانشگاه جذب کنیم.

وزیری‌نژاد افزود: البته رشته‌های ارشد پرستاری اکنون تحت بازنگری وزارت متبوع قرار دارند و بارها هیئت ارزیاب با حضور خود در دانشگاه به توان بالای موجود در راه‌اندازی آنها تأکید کرده و انتظار می‌رود که بلافاصله پس از بازنگری اجازه آن به دانشگاه داده شود.

وی گفت: در مورد اخذ مجوز تربیت دانشجوی تخصصی در رشته‌های تخصصی داخلی و اطفال فعالیت‌های خوبی انجام شده و تا پایان سال جاری مجوز تربیت دانشجو در رشته تخصصی داخلی اخذ و در رشته اطفال نیز با برنامه‌ریزی انجام شده در تامین نیروی هیئت علمی متخصص مورد نیاز و نیز کمک به ارتقای علمی همکاران اکنون شرایط اخذ دانشجو را داریم و مکاتباتی در این مورد انجام شده است.

وی اخذ دانشجوی دوره MPH رشته پزشکی خانواده و کسب مقام اول دانشجویان دندانپزشکی در امتحانات علوم پایه سال ۹۰ در کشور را از دیگر فعالیت‌های معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه برشمرد.

معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم ‌پزشکی رفسنجان خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه استراتژیک آموزشی دو رشته تخصصی جراحی عمومی و زنان نیز تا سال ۹۳ راه‌اندازی می‌شود.

وزیری‌نژاد با بیان اینکه در سال جاری در مراکز تحقیقات در سه رشته تخصصی گوناگون شش دانشجو در مقطع دکترا جذب کردیم، افزود: از دیگر فعالیت‌های این حوزه راه‌اندازی سامانه‌های پژوهشی گوناگون و اجرای اقدامات اولیه برای راه‌اندازی دو مرکز تحقیقات جدید در دانشکده‌های پرستاری و دندانپزشکی است.

وی همچنین به تقویت و ارتقای رتبه علمی پژوهشی مجله فارسی زبان دانشگاه به رتبه اول، افزایش تعداد مقالات ISI از ۳۵ مقاله در سال ۸۷ به تعداد ۶۵ مقاله در سال۹۰،، تاسیس، چاپ و راه اندازی مجله انگلیسی زبان journal of occupational health and Epidemiology JOHE و کسب امتیاز علمی پژوهشی در نخستین نسخه و برگزاری همایش‌های سالانه دانشجویی و دانشگاهی اشاره کرد.

معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان در زمینه آموزشی و پژوهشی در بین سایر دانشگاه‌های کشور جزو ۲۰ دانشگاه برتر است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان