حضور گروه سیار دندانپزشکی رفسنجان برای نخستین بار در منطقه فاریاب

  • شناسه خبر: 105841
حضور گروه سیار دندانپزشکی رفسنجان برای نخستین بار در منطقه فاریاب

اتوبوس سلامت و گروه جهادی سیار دندانپزشکی دانشکده علوم پزشکی شهرستان رفسنجان برای نخستین بار در منطقه فاریاب حضور یافت و خدمات خود را ارائه نمود.

خانه » رفسنجان » حضور گروه سیار دندانپزشکی رفسنجان برای نخستین بار در منطقه فاریاب

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، سفیران خدمت و جهاد و گروه جهادی شهید ثقفی بسیج دانشجویی علوم پزشکی رفسنجان از یکم تا ۱۳ شهریور ماه ۹۵ در شهرستان فاریاب خدمت رسانی کردند.
امیرمحمد شفیعی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به متفاوت بودن این دوره از اردوهای جهادی، گفت: پنجاه نفر از دانشجویان و ده نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی، به ارائه خدمات جهادی برای روستاهای محروم حیدر آباد و چاه نارنج شهرستان فاریاب پرداختند و به دلیل محرومیت شدید منطقه از سایر شهرستان های مجاور نیز حضور داشتند.

وی به وجود اتوبوس سلامت و حضور گروه سیار دندانپزشکی برای نخستین بار در این منطقه اشاره کرد و افزود: انجام خدمات پزشکی داخلی، اطفال، پوست و زنان برای ۱۰۰ نفر از مراجعین و اهالی، انجام خدمات دندانپزشکی برای ۸۰۰ نفر به صورت ترمیم و کشیدن برای چندین منطقه مختلف شهرستان حیدر آباد، آب باد و مورگان، انجام عمل سرپایی ختنه برای نخستین بار توسط گروه جهادی با همکاری بسیج جامعه پزشکی برای ۱۵۰ نفر که یکی از نیازهای اساسی پزشکی شهرستان می باشد.

IMG-20160902-WA0001

شفیعی انجام معاینات پزشکی به صورت خانه به خانه برای تمامی اهالی دو روستای حیدر آباد و چاه نارنج و غربالگری بیماری های فشارخون، قند خون و آمورش کنترل و درمان با داروهای گیاهی موجود در روستا را از جمله خدمات این گروه جهادی عنوان کرد و افزود: کلاس های آموزشی کمک های اولیه و اقدامات اورژانسی، آهن یاری، تشخیص و درمان بیماری های زنان از دیگر خدمات ارائه شده بود.
وی به انجام معاینات مامایی برای اکثر بانوان روستا اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰۰ نفر در کلاس های آموزشی درمان، مشاوره های ازدواج و بارداری شرکت کردند.

مسئول گروه جهادی با بیان ترمیم، رنگ آمیزی و دیوارنویسی دو مدرسه روستا، در ادامه افزود: انجام فعالیت های فرهنگی برای کلیه اهالی روستا از کودک تا بزرگسال در قالب کلاس های اوقات فراغت، بازی برای کودکان و نوجوانان به علت جمعیت جوان روستا، انجام مشاوره مهارت های زندگی و خانواده به صورت جمعی و خصوصی، برگزاری جلسات مذهبی در منزل اهالی، دیدار با دو خانواده شهید روستا، اهدای یادگاری به اعضای کلاس اوقات فراغت، برگزاری جلسه اختتامیه اردوی جهادی با حضور جمع کثیری از اهالی و مسئولین و اهدای بسته های متبرک آستان قدس رضوی به اهالی و چهار کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از دیگر اقدامات انجام شده بود.

وی در پایان ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه و اهالی خونگرم شهرستان به خصوص اهالی روستای حیدر آباد و تشکر ویژه از جناب سرهنگ بامری فرمانده سپاه فاریاب و مسئولین دندانپزشکی شبکه بهداشت که همکاری لازم را با گروه داشتند، از کلیه مسئولین کشوری و لشکری به خصوص وزیر بهداشت خواستار رسیدگی به معضلات سلامت و امنیت مناطق جنوب استان کرمان شد.

گزارش: مهناز شریفی

برچسب ها:
اردو جهادی دندانپزشکی رفسنجان فاریاب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان