رئیس سازمان مستضعفین در جمع خبرنگاران رفسنجان مطرح کرد :

شباب شبکه ملی اطلاعات قابل توسعه به کل کشور است

  • شناسه خبر: 105833
شباب شبکه ملی اطلاعات قابل توسعه به کل کشور است

سردار نقدی گفت : شبکه شباب هم اکنون شبکه ملی اطلاعاتی در حد محدود داخل بسیج می باشد و اگر تصمیمی مسئولان بگیرند ،این شبکه قابل توسعه به کل کشور خواهد بود، شبکه شباب قابل قیاس با آن چیزی که به عنوان افتتاح شبکه ملی اطلاعات گفته شده است نیست .

خانه » اجتماعی » شباب شبکه ملی اطلاعات قابل توسعه به کل کشور است

به گزارش خانه خشتی، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان مستضعفین در جمع خبرنگاران شهرستان رفسنجان در خصوص نقش بسیج در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت : بسیج برنامه فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی ،ترویج کالای ایرانی ، ترویج الگوی مصرف بهینه ، ترویج فرهنگ کار و تلاش را در دستور کار خود قرار داده است و هم در این حوزه به طور عملی وارد میدان شده است .
وی افزود :از همان سالی که مقام معظم ولایت  فرمان پیگیری اقتصاد مقاومتی را صادر کرده اند از سال ۹۲ کارهاعملیاتی شده است و از حالت تئوری و برنامه ریزی به حالت اجرایی درامد .
سردار نقدی با بیان اینکه واحدهای تولیدی فراوانی در کشور ایجاده شده است تصریح کرد : نزدیک به ۲۳۰ هزار شغل بدون کوچکترین تحمیل بودجه ای حتی یک ریال به دولت، ایجادشده  که اثار خودش در قالب  تولید ملی نشان داده است .
وی به افزایش میزان تولید رشته هایی که بسیجیان وارد شده اند اشاره کرد و گفت :از امسال گروه های جهادی صنعت فعال شده اند و  همان  کاری که پزشکان برای مناطق محروم انجام می دهند از جمله ویزیت مجانی عمل جراحی و بیمارستان هایی صحرایی در عرصه صنعت هم مهندسین صنعتی بسیجی ،وارد عمل شده اند .
وی افزود :این گروه  از طریق بازدید از کارخانه و کارگاه های راکد برای حل مشکلات انها اقدام می کنند . و همچنین با دستگاه های دولتی برای حل مشکلات این صنایع وساطتت خواهند کرد .
سردار نقدی به فعالیت بسیج همگام با کشاورز و ارتقای سطح علمی کشاورزان اشاره کرد و اذعان داشت : امروز در رفسنجان متوسط برداشت پسته در هر هکتار ۵۰۰ کیلو گرم است  در حالیکه کشاورز  نمونه این شهرستان ۱۰ تن برداشت می کند یعنی ۲۰ برابر متوسط ، علت ان این است که این کشاورز اطلاعات علمی دارد که باعث افزایش تولیدش شده است لذا دیگر کشاورزان به علت عدم اطلاعات کافی از این کشاورز عقب تر هستند .
وی بیان داشت  :بحث علمی کردن کشاورزان نمونه و انتقال تجارب و توانمندیهای انان  به بقیه کشاورزان را داریم . که  کتابهایش نوشته شده است و مهندسین بسیجی کشاورزی ،به روستاها وارد می شوند و این مسائل را با کشاورزان درمیان می گذارند .
سردار نقدی به ایجاد تحولی عظیم در این حوزه اشاره کرد و گفت : جلساتی  با فرمانداری ، شورای اداری و اصناف و دست اندرکاران اقتصادی شهرستان رفسنجان مبتنی بر ایجاد یک صنایع زنجیره ای از صنعت تولیدی کوچک و خانگی  صورت گرفته است.
وی افزود : قرار شد تا اخر شهریور ماه ،عنوان خودشان را چیزی مانند  سوهان قم ،گز اصفهان و غیره  معروف است در رفسنجان هم یک صنعت تبدیلی را تعریف کنیم .
سردار نقدی از ایجاد تعداد انبوهی از صنایع کوچک و خانگی در رفسنجان خبر داد و گفت : با  برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است  تا  ۱۵ روز اینده مسئولین و  اقتصادیون شهر مدل و عنوان خود را ارائه دهند.
وی افزود :حمایتهای تسهیلاتی ، آموزشی ، مهارتی میانجی گری ،وساطت و ایجاد تفاهم بین دستگاه های دولتی و نهادهای مردمی صورت می گیرد .
سردار نقدی در خصوص سوال خبرنگار پایگاه خبری خانه خشتی در زمینه شبکه شباب بسیج و اینکه  جزو شبکه اطلاعات ملی  خواهد شد تصریح کرد :
شبکه شباب هم اکنون  شبکه ملی اطلاعاتی در حد محدود داخل بسیج می باشد و  اگر تصمیمی مسئولان بگیرند ،این شبکه قابل توسعه به کل کشور خواهد بود .
وی افزود : از لحاظ ملی و بومی بودن شبکه بسیج شباب ،خیلی بومی تر است و قابل قیاس با آن چیزی که به عنوان افتتاح شبکه ملی اطلاعات گفته شده است نیست .

برچسب ها:
توسعه سردار نقدی شباب شبکه ملی اطلاعات
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان