فاز جدید تروریسم هسته‌ای/ جاسازی تراشه‌های آلوده در تاسیسات ایران

  • شناسه خبر: 10582
فاز جدید تروریسم هسته‌ای/ جاسازی تراشه‌های آلوده در تاسیسات ایران

“خانه خشتی”این احتمال وجود دارد که تیمی به [تأسیسات هسته‌ای ایران] فرستاده شود. موج جدید حملات سایبری علیه ایران می‌تواند شامل جاسازی سخت‌افزارهایی با تراشه‌های آلوده در فرایند صنعتی تأسیسات هسته‌ای ایران باشد. به گزارش الهی نیوز به نقل از فارس ، خبرگزاری فرانسه به نقل از پاره‌ای از کارشناسان اعلام کرد حمله‌های سایبری قبلی […]

خانه » آخرین اخبار » فاز جدید تروریسم هسته‌ای/ جاسازی تراشه‌های آلوده در تاسیسات ایران

“خانه خشتی”این احتمال وجود دارد که تیمی به [تأسیسات هسته‌ای ایران] فرستاده شود. موج جدید حملات سایبری علیه ایران می‌تواند شامل جاسازی سخت‌افزارهایی با تراشه‌های آلوده در فرایند صنعتی تأسیسات هسته‌ای ایران باشد.

به گزارش الهی نیوز به نقل از فارس ، خبرگزاری فرانسه به نقل از پاره‌ای از کارشناسان اعلام کرد حمله‌های سایبری قبلی آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران اقداماتی آغازین بوده‌اند و باید منتظر حمله‌های بیشتری از این دست علیه ایران بود.

این کارشناسان گفته‌اند دامنه چنین حملاتی می تواند تا آنجا گسترده شود که به انفجار در تأسیسات هسته‌ای ایران منجر شود.

این گزارش همچنین به نقل از تحلیلگران گفته است ایران ممکن است برای امنیت سایبری از کارشناسان روسی کمک بگیرد.

«دیوید آلبرایت»، مدیر موسسه علوم و امنیت بین‌الملل، گفته است ایران بر برابر حمله‌های رایانه‌ای «چندان ایمن نیست» و این کشور برای محافظت از برنامه‌های غنی‌سازی خود در برابر نرم‌افزارهای آلوده با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد بود.

وی با اشاره به بدافزار «استاکس‌نت» گفت که حملات بعدی می‌توانند خشن‌تر باشند و در تأسیسات هسته‌ای حساس ایران انفجارهایی ایجاد کنند.

«دیوید لیندال» یکی از پژوهشگران آژانس تحقیقات دفاعی سوئد می‌گوید: «این احتمال هم وجود دارد که تیمی به [تأسیسات هسته‌ای ایران] فرستاده شود تا یک سیستم را به نحوی دستکاری کند که آسیب‌پذیر شود و سپس از یک سلاح سایبری برای حمله استفاده شود.»

وی در ادامه توضیح داد موج جدید حملات سایبری علیه ایران می‌تواند شامل جاسازی سخت‌افزارهایی با تراشه‌های آلوده در فرایند صنعتی تأسیسات هسته‌ای ایران باشد.

علی‌رغم این بعضی از کارشناسان امنیت سایبری می‌گویند کارشناسان روسی ممکن است به ایرانی‌های برای دفاع در برابر این حمله‌ها و شناسایی عاملان استاکس‌نت کمک کنند.

«جیمز لوئیز» از مدیران ارشد «مرکز تحقیقات استراتژیک و بین‌المللی» می‌گوید: «در استاکس‌نت قسمتی که ما در آن دچار اشتباه محاسباتی شدیم، کمک احتمالی روسی‌ها در مقابله با این بدافزار بود.»

این اظهارات ککارشناسان پس از هشدار چند روز پیش فرمانده سایبری آمریکا صورت می‌گیرد که آمریکا را بیش از هر زمان دیگر در برابر حمله‌های سایبری آسیب‌پذیر دانسته بود.

«کیث الکساندر»، مدیر آژانس امنیت ملّی آمریکا که در عین حال واحد فرماندهی سایبری پنتاگون را نیز به عهده دارد، روز چهارشنبه هشدار داد که آمریکا درآستانه حمله‌ای رایانه‌ای قرار دارد که می تواند کل کشور را ویران کند.

الکساندر درباره تعدد حمله‌هایی که روانه آمریکا می‌شوند گفت: «این حمله‌ها روانه ما می شوند؛ شما می‌توانید این را در قالب اطلاعات آماری ببیند؛ تعداد حمله‌ها افزایش یافته است

برچسب ها:
/ جاسازی تراشه‌های آلوده در تاسیسات ایران تروریسم هسته‌ای جدید فاز
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان