سردار نقدی در جمع مدیران ادارت و فعالین اقتصادی شهرستان رفسنجان مطرح کرد:

صنایع تبدیلی کوچک روستایی راه مهم ارتقای تولید در کشور

  • شناسه خبر: 105741
صنایع تبدیلی کوچک روستایی راه مهم ارتقای تولید در کشور

سردار نقدی با اشاره به تاکید و سفارشات رهبر فرزانه انقلاب در زمینه صنایع تبدیلی کوچک روستایی اظهار داشت: صنایع تبدیلی کوچک روستایی یکی از راههای مهم ارتقای تولید در کشور است.

خانه » رفسنجان » صنایع تبدیلی کوچک روستایی راه مهم ارتقای تولید در کشور

به گزارش خانه خشتی، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج در جمع روسای ادارت و فعالین عرصه اقتصادی در شهرستان رفسنجان اظهار داشت: در زمینه اقتصاد از زمانی که رهبر فرزانه انقلاب مطرح فرمودند در بسیج قرارگاه جهاد کشاورزی تشکیل شد از صاحب نظران کمک گرفته شد و از سال ۱۳۹۰ فعالیت در این عرصه آغاز شد.

وی با بیان اینکه بسیج در عرصه های مختلف به دستور رهبری وارد صحنه می شود تصریح کرد: بسیج عملا در سال ۹۲ وارد میدان عمل در حوزه اقتصاد شد و موفق شدیم یک الگویی برای توسعه واحدهای تولیدی کوچک ارائه دهیم.

سردار نقدی بیان داشت: اقتصاد کشور ما دچار رکود تورمی است، راه درمان هریک از اینها دیگری را تشدید می کند ، اگر بخواهیم تورم را درمان کنیم باید نقدینگی را جمع کرد که این به رکود دامن می زند.

نشست صمیمانه سردار نقدی با بسیجیان رفسنجان (۱۳)

وی ادامه داد: برای درمان این مشکل یک فرمول پیدا کردیم و آن این بود که بدون ورود به نقدینگی بزرک تولید اقزایش یابد و راه آن راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک یا به حرکت درآوردن سرمایه های خوابیده است.

سردار نقدی استخرهای پرورش ماهی برای این مورد مثال زد و گفت: هم اکنون ۵۰۰ هزار چاه آب مجاز و ۴۰۰ هزار چابدون مجوز در حال استحصال آب هستند که کار سخت و پرهزینه است، در صورتیکه بین چاه و زمین استخری با هزینه اندک صرف شد چند شغل ایجاد می شود در واقع یک سرمایه مالی نهفته زنده می شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه بسیج در ۱۲ طرح وارد شده خاطر نشان کرد: در مه این زمینه ها از سوی بسیج تسهیلات داده شده بدون قفشار مالی به دولت و بدون گرفتن  تسهیلات از دولت و تمامی این ۱۲ مورد به بار نشست و تولید با این سرمایه گذاری عمده بالا رفت.
نقدی یادآور شد: با اجرای این طرح بسیج تولید قارچ در کشور چندین درصد افزایش داشت، تولید انگور با کیفیت در طی سه سال گذشته، ۳۷ درصد در کشور افزایش یافته و یا ماهی ۱۹٫۷ درصد تولید بالا رفته است.

نشست صمیمانه سردار نقدی با بسیجیان رفسنجان (۱۶)

وی به اجرای طرح بسیج همراه با کشاورز  اشاره کرد و گفت: فاصله تولید کننده نمونه ما با تولید مردم بسیار فاحش است و در همه محصولات نیز همین گونه است.

سردار نقدی خاطر نشان کرد: در صورتیکه تجربیات کشاورزان نمونه جمع آوری و علمی شود نزدیک به دو برابر اقتصاد منطقه زیر رو می شود و بسیار در وضعیت اقتصادی موثر است.
وی افزود: اگر بتوانیم علم کشاورزان را در حد کشاورز نمونه برسانیم در همه محصولات خود کفا و در اغلب صادر کنند بزرگ می شویم در این زمین بسیج فعال شد مهارتهای لازم آموزش دیده شده و در حال ترویج در روستاها هستیم.
نقدی تصریح کرد: : بسییج مهندسین صنعتی  نیز فعال شدند و گروه های جهادی تشکیل  شده است و در این زمینه فعالیت می کنند در زمینه مدیریت راهکار می دهند.

نشست صمیمانه سردار نقدی با بسیجیان رفسنجان (۱۴)

سردار نقدی با اشاره به تاکید و سفارشات رهبر فرزانه انقلاب در زمینه صنایع تبدیلی کوچک روستایی اظهار داشت: صنایع تبدیلی کوچک روستایی یکی از راههای مهم ارتقای تولید در کشور است.
وی با بیان اینکه حجم بالای ضایعات کشاورزی در بهترین حالت ۵ میلیون تن سالانه در کشور دور ریخته می شودتصریح کرد: بهترین راهکار برای حل این مشکل صنایع تبدلی است که می تواند برای همه محصولات اجرا شود.

نقدی گفت: در صنایع تبدیلی بزرگ هزینه های کارخانه سربار قیمت تمام شده را بالا می برد در صورتیکه با صنایع تبدیلی کوچک  اما در صنعت کوچک شاهداینها نیستیم و هزینه به شدت تنزل پیدا می کند.

برچسب ها:
اقتصاد اقتصاد مقاومتی رفسنجان سردار نقدی صنایع تبدیلی کوچک
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان