امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

بانکداری بدون ربا با معرفت به عقود اسلامی

  • شناسه خبر: 105736
بانکداری بدون ربا با معرفت به عقود اسلامی

امام جمعه رفسنجان گفت: تعامل بانک ها با مجموعه سرمایه گذار باید کاملا مطابق با عقود اسلامی باشد،در قراردادهایی که با سرمایه گذار صورت می گیرد باید طبق شرع مقدس اسلام صورت گیرد وگرنه دامن گیر ربا خواهد شد .

خانه » اخبار ویژه » بانکداری بدون ربا با معرفت به عقود اسلامی

امام جمعه رفسنجان گفت :لذا در این راستا مسئولین اعتبارات باید به مسائل شرعی و عقود اسلامی معرفت داشته باشند .

حجت الاسلام رمضانی پور در گفتگو با خانه خشتی در خصوص نظام بانکداری اسلامی اظهار داشت :انچه مسلم است نظام بانکی در شرایط فعلی می تواند یک ظرفیت برای سرمایه گذاری محسوب شود و بانکها می توانند در کنار سرمایه گذاران که علاقمند به سرمایه گذاری هستند در مقیاسهای بزرگ ، متوسط و کوچک می توانند پشتوانه ای برای انان و یاریگر سرمایه گذار باشند .
وی تصریح کرد :کسی که می خواهد فعال اقتصادی باشد چه در بحث صادرات و چه در بحث واردات و کلا در زمینه های مختلف و یا ایجاد کارخانه ،انچه که مهم است بانکها باید در بحث صادرات و تولید، نگاه مثبت داشته باشند .
امام جمعه به نقش مهم تولیدات داخل کشور اشاره کرد و گفت : کالاهایی که در داخل ،امکان تولیدش است یا الان فضا برای تولید وجود دارد و امکان سرمایه گذاری برای تولید کالا وجود دارد که بر اثر ان هم اشتغالزایی ایجاد می شود و هم فرایندهای بعدی اعم از مسئله نفوذ و تحریمها و تشدیدها دامن گیر ان کالا یا تولید نمی شود لذا بانکها باید همیشه نگاه را به صادرات و تولید در داخل کشور معطوف نمایند .
وی با بیان اینکه تعامل بانک ها با مجموعه سرمایه گذار باید کاملا مطابق با عقود اسلامی باشد اظهار داشت : در قراردادهایی که بین سرمایه گذار یا فعال اقتصادی صورت می گیرد باید طبق عقد و شرع مقدس اسلام صورت گیرد وگرنه دامن گیر ربا خواهد شد و ربا در حکم جنگ با خداست .
امام جمعه با اشاره به اینکه بانک ها نباید زمینه ربا، ربادهی و ربا خواری را درجامعه به وجود آورند اذعان داشت : مسئول اعتبارات بانک ،باید افرادی که به بانک مراجعه می کنند بررسی کند آیا فردی که می خواهد این تسهیلات را دریافت بکند در همان زمینه ای که تقاضا داده آیا در همان زمینه میخواهد مصرف کند یا نه ؟اگر در جهت دیگری به راه دیگر می خواهد تسهیلات را خرج کند باید بانک از ارائه تسهیلات خودداری کند .

وی افزود : این اشخاصی که مسئول اعتبارات هستند باید بدانند که حقوق خودشان از همین راه حاصل می شود و اگر قرارداد درست اسلامی را نبسته باشند و پول در جهت دیگر هدایت شود درامد نامشروع است و سهم خود این فرد که مسئول اعتبارات است و پول را در جهت دیگر هدایت می کند تحصیل مال حرام را برای خودش می باشد .
امام جمعه با بیان اینکه در این راستا تنها باید در چارچوب اسلام و شرع حرکت کنیم تصریح کرد :اینکه بانک یا مسئولین بانکها در کشور ممکن است به فردی بگویند کار به شخصی نداشته باشید این تسهیلات را در اختیار بگذارد مسئول اعتبارات باید خودداری نماید و در بین بانکها افرادی هستند که فرد امتناع کرده حاضر شده به مسئولیت پایین تری تنزل پیدا بکند اما کار خلاف شرع و قانون را انجام ندهد .
وی گفت :لذا در این راستا مسئولین اعتبارات باید به مسائل شرعی و عقود اسلامی معرفت داشته باشند .

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان بانکداری اسلامی ربا رباخواری عقوداسلامی معرفت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان