توجه به واحدهای تولیدی کوچک، راه حل اورژانسی مشکل اشتغال

  • شناسه خبر: 105680
توجه به واحدهای تولیدی کوچک، راه حل اورژانسی مشکل اشتغال

فرماندار رفسنجان گفت : با توجه برنامه ای که برای جذب سرمایه گذار اتفاق افتاده است ایجاد واحدهای کوچک برای اشتغالزایی بهتر است .لذا ضرورت دارد رفسنجان را با نیازهایش و به طور ویژه دیده شود .

خانه » آخرین اخبار » توجه به واحدهای تولیدی کوچک، راه حل اورژانسی مشکل اشتغال

به گزارش خانه خشتی ؛صبح امروز فرماندار رفسنجان درجلسه دیدار با حکیم نیا مدیرکل صندوق کار آفرینی امید ،کار آفرینی ، ایجاد شغل و تولید را از شاخص ترین ویژگیهای رفسنجان برشمرد و اظهار داشت :مردم رفسنجان در زمانهایی که بانک ها فعال نبودند تا الان  که زمینه های تسهیلات و کمک های دولت بیشتر شده است در هر دوره ای در حوزه کارافرینی و مشاغل سخت زبانزد بوده اند .

وی افزود : اینکه پسته تولیدی رفسنجان در دنیا مشهور و معروف است و بیشترین سطح زیر کشت پسته در این منطقه می باشد با وجود بحران اب و مشکلاتی که وجود دارد ۸۰ هزار هکتار باغ احداث شده  نشانه سخت کوشی و تلاش مردمان ان است .

فرماندار بیان داشت  :مردم رفسنجان در همه حوزه ها از جمله ، معادن و صنایع ،کارگاه های کوچک و صنایع دستی ورود پیدا کرده اند .

فرماندار به متفاوت بودن شهرستان از همه  لحاظ اشاره کرد و گفت :شهرستان بیش از ۸ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و ۶۰ هزار تبع بیگانه را تحت پوشش دارد و از طرفی با  بحران کمبود اب دچار چالش شده است لذا ما با یک  رویکرد جدید  برای خروج از تک محصولی و استفاده از ظرفیتهای موجود تلاش خواهیم کرد.

IMG_1058

ملانوری با بیان اینکه نگاه استان به رفسنجان یک نگاه برخوردار است اظهار داشت : به همین لحاظ در حوزه اعتبارات به ما به چشم شهرستان برخوردار نگاه می شود و ما در ردیف های اخر اعتبارات قرار گرفته ایم .در صورتیکه واقعیت های  شهرستان اینطور نیست اگر بخواهیم بحران خشکسالی و اب که اقتصاد ما را چالشی کرده است نجات بدهیم و در سالهای اینده ما شاهد فاجعه بزرگ نباشیم امروز باید پیشگیری کنیم .

فرماندار اذعان داشت :اقدامات خوبی شروع  شده است این دولت با تلاش همکاران و هماهنگی دستگاه های اجرایی یک وحدت و همدلی و انگیزه ایجاد کرده است .

وی افزود :امینت اجتماعی و انتظامی در  شهرستان وجود دارد بحث خدماتی  که دولت برای مردم  ارائه می دهد و همچنین در خصوص تسهیلات بانکی در خصوص تخصیص تسهیلات و ارائه خدمات ان صندوق امید را ایجاد کرد که تسهیلات کم سودتر وسهل الصول تر در اختیار کارفراینان می گذارد .

وی با بیان اینکه اعتبارات کارافرینی در شهرستان بسیار کم است گفت :مردمان رفسنجان در زمینه تعاونیها فعال هستند لذا باید از لحاظ تخصیص اعتبار بیشتر دیده شوند و مشکلات هم دیده شود .

فرماندار ضمن اشاره به اینکه خیرینی که قبلا در ساخت و ساز فعال بودند باید در شاخص های رفسنجان دیده شود اظهار داشت :فضایی که در  شهرستانهایی مثل رفسنجان ایجاد می شود اگر به ان توجه نشود تبعاتش بدتر از انجاهایی است که زیر ساختها را ندارد .

وی خطاب به مدیرکل کارآفرینی گفت : با توجه برنامه ای که برای جذب سرمایه گذار اتفاق افتاده است ایجاد واحدهای کوچک برای اشتغالزایی بهتر است .لذا ضرورت دارد رفسنجان را با نیازهایش و به طور ویژه دیده شود .

وی در ادامه بیان داشت :چیزی که مشکل را حل کند در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی  راه اندازی واحدهای کوچک که با هزینه کمتر از واحد های بزرگ می باشد که خواهمشندیم درزمینه سهل الوصول بودن تسهیلات و اعتبار برای کار آفرینان اقدام لازم انجام شود .

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان