مدیرکل صندوق کار آفرینی امید در استان کرمان مطرح کرد:

اعطای ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در استان

  • شناسه خبر: 105676
اعطای ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در استان

مدیرکل صندوق کار آفرینی امید گفت :ما در سه سال دولت تدبیر و امید در استان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان پرداخت تسهیلات داشتیم من جمله تسهیلات ازدواج و اگر این سه سال را با ۴ سال گذشته مقایسه کنیم ما حدود ۷۰ درصد افزایش اشتغالزایی داشتیم .

خانه » آخرین اخبار » اعطای ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در استان

به گزارش خانه خشتی ؛صبح امروز حکیم نیا مدیرکل صندوق کار آفرینی امید در دیدار با فرماندار رفسنجان ضمن اشاره به تغییر نام صندوق کارآفرینی از مهر امام رضا به امید اظهار داشت :بعد از اینکه این مجوز تصویب شد به واسطه شورای اعتبار و رسالتی که صندوق در زمینه حمایت کارآفرینان داشت به کارآفرینی امید تغییر نام پیدا کرد.

وی افزود :ما در سه سال دولت تدبیر و امید در استان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان پرداخت تسهیلات داشتیم من جمله تسهیلات ازدواج و اگر این سه سال را با ۴ سال گذشته مقایسه کنیم ما حدود ۷۰ درصد افزایش  اشتغالزایی داشتیم .

حکیم نیا تصریح کرد :در راستای  تایید مباحث اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیتهای داخلی بخش عمده ای با کسب ،کار بومی و محلی و منطقه ای شکل گرفت  که صندوق یک نهاد دولتی درچارچوب  قرض الحسنه است و این  ضرورت ایجاد شد که باعث افزایش   اعتبارات در این حوزه گشت .

وی افزود :در رفسنجان در این سه سال بنا بر تفاهم نامه هایی که داشتیم اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان در حوزه اشتغال به غیر از ازدواج بوده است که  اگر اینها رو هم حساب کنیم چیزی حدود ۱۰ میلیارد با اشتغال زایی ۷۰۰ تا هشتصد نفر در رفسنجان داشتیم.

حکیم نیا با بیان اینکه با توجه به ظرفیتهای مستعد، صنعتی و منابع انسانی وتوانمدی  شهرستان  دارد این اعتبار بسیار کمی است اذعان داشت : امیدواریم شرایطی فراهم شود ما شاهد اشتغالزایی بیشتری باشیم .

در ادامه سجادی مسئول صندوق کار آفرینی رفسنجان با بیان اینکه آمار اشتغالزایی ما به صورت غیر مستقیم هم وجود دارد اظهار داشت :اماری که اعلام شده مربوط به پرونده هاست که ما در حاشیه ان هم به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی داشتیم .

وی افزود :به غیر از تفاهم نامه هایی که از راهداری و بهزیستی و سایر ارگانها به صندوق اعلام می شود امار خود شهرستان است ،که جدا از اینها می باشد .

سجادی تصریح کرد :در سال گذشته ۱۴۱ پرونده پرداخت  در خصوص ازدواج داشتیم که  ۴۵۵ میلیون تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شده است .

وی با اشاره به اینکه تسهیلات مشاغل خانگی سال گذشته هم  با معرفی به بانک به صورت کامل دریافت شده است بیان داشت : بیشتر اعتبارات در دولت جدید مربوط به کارآفرینی می باشد قبلا خود اشتغالزایی بوده که با درصد نظارتی ان را حساب کنیم اشتغالش پایدار نبود ولی کارافرینی  پایداری اشتغال ان بالاتر است هر چند که  مبلغ زیادتری اخذ می شود ولی پایداری اشتغال ان بالاتر خواهد بود .

وی افزود :با اعتبارات که پرداخت شده است  ۹۰ درصد مشغول به کار هستند دو نفرهستند که مشکل بازار دارند باید کمک شوند آنها هم مشغول به فعالیت گردند.

سجادی گفت :امروز ۴ طرح کارافرینی داریم که در  محدوده  جهاد کشاورزی هستند و حدود ۵ تا ۶ نفر را مشغول به فعالیت کرده است .

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان