کمک به بهبود نظافت شهری وظیفه هر شهروند است

  • شناسه خبر: 105213
کمک به بهبود نظافت شهری وظیفه هر شهروند است

علی اکبر پورمحمدی شهردار رفسنجان با حضور در برنامه رادیویی «همراه» کمک به بهبود نظافت شهری را وظیفه هر شهروند دانست.

خانه » اخبار ویژه » کمک به بهبود نظافت شهری وظیفه هر شهروند است

به گزارش خانه خشتی، علی اکبر پورمحمدی با حضور در برنامه رادیویی «همراه» که به موضوع «زباله های شهری» اختصاص یافته بود، تقسیم بندی شهر رفسنجان به دو منطقه شمالی و جنوبی را با هدف خدمت رسانی توسط شرکت های خدماتی بیان کرد و گفت: از آنجایی که وسعت شهر زیاد است و باعث شده خدمات شهری جوابگو نباشد، نظافت شهر، جمع آوری زباله و انتقال آن به میدان دفن زباله به دو شرکت خدماتی واگذار شده است.

شهردار رفسنجان با اشاره به اینکه جمع آوری زباله به عنوان بخش بسیار مهمی از خدمات شهری به طور منظم انجام می شود، گفت: تقریباً ۹۸ درصد زباله ها یک شب در میان از مقابل خانه ها جمع آوری می شود.

وی با ابراز امیدواری از وجود دو میدان موقت زباله در سطح شهر، از انتقال دو سوم زباله ها به محل جدید خبر داد و اظهار کرد: زباله هایی که با وانت از سطح شهر جمع آوری می شود، به میدان های موقت منتقل و پس از آن توسط خودروهای حمل زباله سنگین به میدان دفن زباله حمل می شوند.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه زباله های میدان موقت هر روز صبح جمع آوری شده و این محل شستشو می شود، تصریح کرد: جمع آوری زباله ساعت ۷ غروب آغاز شده و بلافاصله پس از اتمام آن که گاهی تا ساعت ۱۲ شب نیز طول می کشد، توسط خودروهای مربوطه به میدان دفن زباله منتقل و محل شستشو می شود و تنها زباله های خشک که در طول روز جمع آوری می شود، در محل باقی می ماند.

شهردار رفسنجان با اشاره به اینکه امکان جمع آوری میدان موقت جنب درمانگاه امام رضا (ع) وجود ندارد، گفت: اقدامات لازم برای تجهیز میدان در حال انجام است تا ضمن جمع آوری منظم زباله، از انتشار بوی نامطبوع در محیط اطراف آن جلوگیری شود.

وی افزود: این میدان ۲۰ سال پیش توسط شهرداری تملک و خریداری شده و آن زمان در مجاور آن منزل مسکونی ساخته نشده بود، لذا شهرداری ناچار است زباله ها را به همین محل منتقل کند.

علی اکبر پورمحمدی از اختصاص سبدهای زباله در مقابل منازل شهروندان خبر داد و گفت: برای جلوگیری از پاره شدن کیسه های زباله توسط سگ های ولگرد این اقدام در دستور کار قرار دارد.

شهردار رفسنجان در پاسخ به سوال پیامکی یکی از مخاطبان برنامه در مورد جمع آوری زباله در محدوده بین شهر و روستا، اظهار کرد: انتخاب محدوده به عهده اداره مسکن و شهرسازی است؛ اما در حال حاضر شهرداری متقبل شده کلیه هزینه های بازنگری طرح جامع شهری را پرداخت نماید و اداره مسکن و شهرسازی نیز پس از انتخاب مشاور طرح، کار خود را آغاز کند تا این مشکل مرتفع گردد.

وی با ابراز گلایه از ریختن زباله توسط برخی عابرین پیاده و مغازه داران در جوی های آب میادین و معابر اصلی، کمک به بهبود نظافت شهری را وظیفه هر شهروند دانست و در پاسخ به درخواست یکی از شهروندان مبنی بر رهاسازی زباله ها توسط افاغنه در کمال آباد، اظهار کرد: متأسفانه برخی افراد زباله های خود را بدون اینکه در کیسه قرار دهند، در محیط اطراف رها می کنند که موجب آسیب رساندن به محیط زیست و فضای سبز می شود.

علی اکبر پورمحمدی از جمع آوری حدود ۹۶ تن زباله به طور روزانه خبر داد و گفت: طرح تفکیک زباله از مبدأ و بازیافت زباله های خشک از قبیل کاغذ، مقوا و پلاستیک برای تصویب به شورا ارائه شده تا از زباله های خشک و مدفن در میدان زباله استفاده بهینه شود.

شهردار رفسنجان در پاسخ به سوالات مردمی که خواستار نصب سطل زباله بودند، تأکید کرد: به دلیل مشکلاتی که نصب سطل زباله ایجاد کرده بود، این کار ممنوع شد.

وی با اشاره به اینکه نظافت کوچه ها به صورت هفتگی انجام می شود، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف توسط شرکت های خدماتی با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و مشکلات خود را در میان بگذارند.

پورمحمدی در پاسخ به سوال یکی از شهروندان مبنی بر تجمع زباله در زمین های خالی و گودبرداری هایی که توسط مالکین انجام شده است، گفت: گودبرداری هایی که اقدامی برای ساخت آن صورت نگیرد، سریعاً پر می شود.

شهردار رفسنجان در پایان ضمن درخواست از شهروندان برای کمک به بهبود نظافت شهر، افزود: می طلبد مردم نیز در این زمینه با ما همکاری کنند و به جای گذاشتن زباله در معابر و جوی آب آن ها را در مقابل منزلشان قرار دهند تا توسط شرکت های خدماتی جمع آوری شود.

برچسب ها:
رادیو رفسنجان زباله شهردار رفسنجان همراه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان