فرماندار رفسنجان در مصاحبه مطبوعاتی مطرح کرد :

افتتاح و کلنگ زنی ۹۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت

  • شناسه خبر: 105072
افتتاح و کلنگ زنی ۹۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت

فرماندار از افتتاح ۹۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و گفت :از این تعداد ۱۱ پروژه کلنگ زنی و ۸۱ پروژه دیگر افتتاح خواهد شد .

خانه » اقتصادی » افتتاح و کلنگ زنی ۹۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت

به گزارش خانه خشتی، حمید ملانوری عصر امروز در مصاحبه مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه رفسنجان، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و نام شهدای دولت “رجایی و باهنر “اظهار داشت : “دولت شیشه ای شفافیتی برای امید ” شعار هفته دولت امسال می باشد که  از دوم شهریور آغاز تا هشتم شهریورماه ادامه دارد .امیدواریم خدمات ما باعث نشاط و امید در جامعه و شادی روح همه شهدا مخصوصا شهدای هفته دولت گردد .
وی در اولین روز هفته دولت (سه شنبه دوم شهریورماه )غبارویی گلزار شهدا در شهر و بخش های شهرستان ،دیدار مسئولین با امام جمعه،روز چهارشنبه پاسخگویی با ارباب رجوع و تعامل با نخبگان و دانشجویان ،روز پنج شنبه تجلیل از کارمندان نمونه در ادارت و گلباران کردن قبور شهدا را از جمله برنامه های هفته دولت اعلام کرد .
وی افزود :در طول این هفته مسابقات ورزشی طراحی شده است، برنامه های فرهنگی و هنری و مراسم گرامیداشت شهدای دولت و روز جهانی مساجد که این مراسم به ویژه در داوران برگزار خواهد شد .
فرماندار از افتتاح ۹۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و گفت :از این تعداد ۱۱ پروژه کلنگ زنی و ۸۱ پروژه دیگر افتتاح خواهد شد .
وی افزود :عمده این پروژه های در حوزه بهداشت ،ورزش ،آموزش و پرورش ،جهاد کشاورزی و واحدهای صنعتی خواهد بود  .
فرماندار از احداث ساختمان ستاد انتظامی شهرستان توسط خیرین خبر داد و گفت :اولین موقوفه امنیت در  کشور در رفسنجان شکل گرفته است شاید این نوع محدود پروژه هایی است که در محدوده امنیت صورت می گیرد که توسط خیر آقای ابراهیمی ساخته خواهد شد .
فرماندار در خصوص سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تاثیر پروژه ها در زندگی مردم اظهار داشت :ما باید نتایج خیلی از برنامه ها رو منتظر باشیم تا به ثمر برسند .
وی افزود :در دولت تدبیر و امید چندین کار مهم از جمله مذاکرات هسته ای ،اجرای برجام ،تحول نظام سلامت صورت گرفته است و همچنین بحث اشتغال هم در حال انجام می باشد .
وی بیان داشت :ثابت کردن قدرت یکی از نتایج مذاکرات هسته ای بود و انچه در جریان مذاکرات هسته ای انجام شد اینکه ما به یک توافقنامه ای رسیدیم و تعهداتی که در قبال این توافق نامه می بایست صورت گیرد ایران به تعهداتش عمل کرد و نتیجه برجام با بد عهدی آمریکا خاتمه یافت .
وی افزود :حتی نتیجه این بد عهدی را کشورهای مدافع آمریکا هم ثابت کردند .در نتیجه بدعهدی آمریکا به همه  جهانیان ثابت شد .
فرماندار با بیان اینکه برخی می گویند برجام نتیجه ای در برنداشته اظهار داشت :اینکه می گویند برجام ثمره ای نداشته نوعی بد اخلاقی است .کما اینکه نتایج برجام در حوزه های مختلف از جمله حوزه صنعت مس که شاهد رشد ، فروش و تجارت و نقدینگی شده است می بینیم .
فرماندار نتایج پیشرفت کارخانه اروند چرخ و رسیدن این کارخانه به ظرفیت اسمی خود را از نتایج برجام دانست و افزود :ورود سرمایه گزاران خارجی به کشور و احداث کارخانه فروکروم توسط چینها و احداث واحدهای صنعتی دیگر و همچنین طرح تحول نظام سلامت و نتایج ان و  بیمه شدن ۳۰ هزار نفر (فاقد هر گونه بیمه )  از جمله نتایج برجام بوده است .
فرماندار تصریح کرد :سرمایه گزاری بخش خصوصی در سالهای گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان بوده در حالیکه امروز ما فقط ۴۳۰۰ میلیون تومان تفاهم نامه امضا کردیم و این نشان دهنده ایجاد اعتماد و انگیزه در سرمایه گزاران می باشد .
وی افزود : سود بانکی سپرده ها به ۱۵ % و سود تسهیلات بانکی را به ۱۸ درصد رساندیم و این باعث گرایش سرمایه گزار به بخش خصوصی بوده است .مطمن باشید در پایان سال ۹۵ در رفسنجان پروژه های قابل توجهی که ایجاد شده به بهره برداری می رسند .
فرماندار با بیان اینکه ۵۰ پروژه نیمه فعال شناسایی شده اند اظهار داشت :۱۲ پروژه که تسهیلات شان تصویب شده است در حال  دریافت هستند .
فرماندار در خصوص نصب دستگاه های تصفیه اب اظهار داشت :دستگاه های تصفیه خانه های اب همانطور که قبلا قول داده بودیم قرار شد با اعتبارات وزارت نیرو پیمانکار در ۵۰ نقطه شهر نصب شوند چون این دستگاه برای اولین بار است به این شکل تولید می شود که هم ارسنیک اب راحذف کند و ابی با شرایط استاندارد در اختیار مردم قرار بگیرد در حقیقت مدت زمانی طول می کشد تا این کار نتیجه برسد .
وی افزود : ۵ دستگاه در فاز اول قرار بود در خرداد ماه نصب شود متاسفانه ساخت انها طول کشیده ولی یک دستگاه وارد رفسنجان شده محلش پارک مطهری است همان جایی که کلنگ زنی شده است الان  کارهایش در دست اقدام می باشند اولین دستگاه که نصب شد بلافاصله دومین دستگاه هم وارد شهر می شوند و در نقاطی که مشخص کردیم نصب می شوند .
حمید ملانوری با بیان اینکه برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و خروج از تک محصولی همایش شهریورماه  شکل گرفته است گفت :این همایش با شرکت ۱۵ استان و قریب به ۷۰۰ نفر شرکت کننده برگزار خواهد شد
وی افزود :محل برگزاری این همایش استادیوم دانشگاه ولی عصر جنب موزه می باشد .
فرماندار برگزاری جشن ملی پسته در خانه حاج اقا علی ،نمایشگاه هایی با ظرفیتها و توانمندیها ،جشنواره زیبایی اسب ،یازدید از جاذبه های  طبیعی و گردشگری رفسنجان با ایجاد تورهای گردشگری ،کارگاه های تخصصی اقتصاد ،کشاورزی ،صنعت ،سلامت و امنیت و فرهنگ و آموزش را از جمله برنامه های این همایش عنوان کرد .
وی افزود :در روز ۲۹  شهریور مراسم اختتامیه این همایش با به تصویب رسیدن  مباحث کمیسیون در تدوین صنعت توسعه رفسنجان و ایجاد تفاهم نامه هایی بین بخش خصوصی و دولتی و تجلیل از سرمایه گزاران و واقفین  به کار خود پایان خواهد داد .
فرماندار از همه خواست به دور از جناح و نگاه سیاسی تلاش کنند و هرکس در هر کجا ایده و توانمندی دارد در این همایش ارائه دهد .

برچسب ها:
اعتبار افتتاح پروژه عمرانی فرماندار رفسنجان هفته دولت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان