امام جمعه مطرح کرد :

وجود طلبه درعرصه تبلیغی فرهنگی، باعث زینت و اعتبار رفسنجان است

  • شناسه خبر: 105067
وجود طلبه درعرصه تبلیغی فرهنگی، باعث زینت و اعتبار رفسنجان است

امام جمعه رفسنجان گفت: وجود طلبه ها در این شهرستان و وارد شدن به عرصه تبلیغی و فرهنگی، باعث زینت و اعتبار این مجموعه در سطح استان می باشد .

خانه » فرهنگی مذهبی » وجود طلبه درعرصه تبلیغی فرهنگی، باعث زینت و اعتبار رفسنجان است

به گزارش خانه خشتی، حجت السلام رمضانی پور در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان ضمن اشاره به اهمیت لباس روحانیت در جامعه اظهار داشت :تلاش ، کوشش و مدیریت این مجموعه باعث شد تعدادی از فارغ التحصیلان به لباس مقدس روحانیت ملبس شوند و به امر مقدس تبلیغ و انجام رسالتهای تبلیغی بپردازند .
وی افزود : وجود طلبه ها در رفسنجان و وارد شدن به عرصه تبلیغی فرهنگی، باعث زینت و اعتبار این مجموعه در سطح استان می باشد .
رمضانی پور با بیان اینکه هم اکنون ۴۰۰ طلبه در رفسنجان وجود دارد بیان داشت : نظام روحانیت یک نظام کاملا حساب شده و بر اساس یک اصول و سیره سلف بزرگان و علمای ممتاز تا کنون جریان داشته تا به ما رسیده و ما هم همان سیره و روش را بلکه نظامندتر و دقیق تر اجرا خواهیم کرد.

مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان
وی افزود : شاید در گذشته یک استادی یا یک عالم بزرگواری توانمندی طلبه رو تشخیص می داده و اجازه را به ان طلبه می دادند که ملبس به لباس روحانیت شود اما امروز به شکل دیگری توانمندی می شود مخصوصا در مجموعه سفیران هدایت در رفسنجان این مسئله شدیدتر و سخت گیرانه تر انجام می شود تا اینکه طلبه ها بتوانند حکم ملبس را از مرکز مدیریت دریافت کنند .این جور نیست هر کس به صرف انکه طلبه است هر زمان خواست لباس بپوشد .
امام جمعه به مسلط بودن طلبه ها در جهات مختلف اشاره کرد و گفت : در همه بحث ها از جمله بحث احکام، معارف حقه و اعتقادات شعیان باید مسلط باشید و هم در بحث قرائت نماز ،قران دعا و مطالب دیگر کاملا اماده و پاسخگو باشید .

وی در خطاب به طلبه ها با بیان اینکه وقتی ملبس به لباس روحانیت می شوید باید اطلاعات فقهی خود را بالا ببرید تصریح کرد : انچه که امروز بیشتر به ان نیاز است بحث احکام و معارف است مخصوصا به استفاده های زیادی که از یک روایت می شود باید مسلط باشید .
امام جمعه افزود :شما امروز با روحانیون قدیم فرقی ندارید انتظار همان است باید اطلاعات خود مخصوصا اطلاعات در خصوص مراجع مقلد را افزایش دهید .
رمضانی طلبه ها را به رعایت حقوق و قوانین در جامعه فرا خواند گفت :رعایت قوانین ،گذشت و صعه صدر بسیار مهم است چراکه در نظر مردم ،جامعه به قول امام صادق (ع) ما را به عنوان پرورش یافتگان مکتب و سربازان امام زمان می دانند رفتار خوب ما به حساب امام زمان و امام صادق گذاشته می شود .
وی در ادامه گفت :اکنون هنوز اغاز کار شماست و وقتی در جامعه ورود پیدا کنید می بینید که چقدر کمبود اطلاعات دارید لذا در این زمنیه باید اطلاعات فقهی خود را ادامه دهید .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان