امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز این هفته عنوان کرد:

عدم وجود اقتدار عملی برای اقتصاد مقاومتی / تورم واقعی را جیب و سفره ی مردم تعیین می کند

  • شناسه خبر: 104995
عدم وجود اقتدار عملی برای اقتصاد مقاومتی  / تورم واقعی را جیب و سفره ی مردم تعیین می کند

امام جمعه رفسنجان گفت: آمار و ارقام بانک مرکزی در مورد تورم به درد جامعه نمی خورد، آمار اصلی تورم را جیب و سفره مردم می دهد ، امار اصلی را جوان بیکار و به سن ازدواج رسیده تعیین می کند اینها باید اصلاح شود.

خانه » اقتصادی » عدم وجود اقتدار عملی برای اقتصاد مقاومتی / تورم واقعی را جیب و سفره ی مردم تعیین می کند

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان رفسنجان با اشاره به مضمون حکمت ۴۴۱ نهج البلاغه، ولایت و حاکمیت را میزان آزمایش خداوند برای مردان برشمرد و اظهار داشت:  ضایع کردن اصول، پرداختن به کارهای فرعی، بکارگیری افراد ناشایسته در مسئولیت ها و عقب راندن افراد نخبه چهار عامل انحطاط یک دولت بر اثر سوء مدیریت است.
وی افزود: کسی که حقوق نجومی میگیرد نه تنها سرمایه این نظام نیست بلکه از روز اول نباید انتخاب می شد، اینها عامل سقوط دولت ها و موجب بی اعتبار شدن آنهاست.
رمضانی پور با عرض تبریک و آغاز هفته دولت به مدیران محترم استان و شهرستان به ویژه فرماندار پرتلاش رفسنجان بیان داشت: برخی گزارش ها از سوی دولت در مهار تورم بیان می شود که امیدواریم تعادلی در جامعه ایجاد شده باشد.
وی با بیان اینکه طرح سلامت بطور نسبی موفقیت آمیز بوده است تصریح کرد: اینکه مردم در بیمارستانهای دولتی بدون پرداخت پول زیادی برای درمان استفاده کنند قابل تحسین و از دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب نیز بوده است.
رمضانی پور گفت: از مردم تقاضا می کنیم از ظرفیت های بیمارستانهای دولتی استفاده کنند و از طرفی به مسئولین بیمارستان هم می گوییم که دقت کنند جان مردم قیمت دارد.
وی ادامه داد: در برخی موارد به جای انکه  با پزشکان و دستیاران خاطی برخورد کنند سعی می شود که خطاها را بپوشانند، مسئولان باید در اینجا قاطع عمل کنند و خون افراد را  به گردن نگیرند.
امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: اما اینها بدشان می آید و نمی خواهند حرفی در این باره زده شود، افراد خاطی خوششان نمی آید ولی ما وام دار آنها نیستیم.
وی افزود: برخی پزشکان هم هستند که مومن هستند در برخی مواقع نه تنها پول ویزیت نمی گیرند بلکه پول داروی بیمار را هم می دهند، اما برخی ها کار بقیه پزشکان را هم خراب می کنند.
رمضانی پور گفت: شما که بر سر مردم منت می گذارید که از پول دولت درمان می شوند پس مردم را خوب درمان کنید، بعضا مردم شاکی هستند و مسئولان باید پاسخ دهند.
وی تصریح کرد: متاسفانه قدرت توجیه گری در برخی مجموعه های دولت زیاد است و برای پوشاندن خطاها و گرفتاریها مهارت دارند، در کشورهای اروپایی نسبت به پزشکان خاطی ملاحظه ندارند ، ما این را می خواهیم.
خطیب جمعه شهر رفسنجان در بخش دیگری از سخنانش به مسئله برجام و غلو کردن دولت در این زمینه و آن را عزت ملی خواندن اشاره کرد و گفت: آقای رئیس جمهور ما تاکنون عزتی از برجام ندیده ایم، ما انچه را که رهبر فرزانه انقلاب در این زمینه می فرمایند قبول داریم.
وی افزود: به کسانی هم که غلو می کنند که برجام هیچ نتیجه ای نداشته است می گوییم نه اینچنین نیست، برجام اگر نتیجه ای برای ما نداشت برای آمریکا و اروپاییها که داشت، ما به عهدمان عمل کردیم و باید منتظر باشیم که در ماهها یا سالهای آینده طرف مقابل به فکر بیافتد که به عهدش عمل کند.
رمضانی پور گفت: دولت برای به ثمر رساندن برجام وقت و انرژی زیادی گذاشت  اما به نتیجه رسید.
وی خاطر نشان کرد: خطیب جمعه نباید به مردم خیانت کند او زبان مردم است و باید انتقادات مردم از دولت را بازگو نماید، بنده هیچگاه قصد تخریب این دولت و دولت های قبل را نداشته ام.
رمضانی پور ادامه داد: همیشه قصد تعامل و همکاری را داشته ایم کارهای که در سطح شهرستان صورت گرفته نتیجه ی تعامل است، هرکجا لازم باشد قدم می گذارم تا مسائل شهر به انجام برسد.
امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: برخی کاسه داغ تر از آش می شوند و عنوان می کنند که اینها مخالف دولت هستند و باید به انها بگوییم که ما بیشتر از شما طرفدار دولت هستیم چرا که سربار آن نیستیم، آنکسی که آویزان دولت است به دنبال حفظ منافع شخصی و تثبیت حیات سیاسی از دولت طرفداری می کند.
وی بیان داشت: نظام این را نمی خواهد که کسی که رئیس ستاد انتخابات نماینده بود بعد از انتخابات شایسته و ناشایسته برای مسئولیتی گمارده شود، این غلط و حق بیت المال است.
رمضانی پور با بیان اینکه نه حوزه های علمیه و نه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به خاطر پول از این دولت طرفداری نمی کنند تصریح کرد: مصلی رفسنجان با هزینه شما مردم ساخته شده و بودجه دولت که سال گذشته به مصلی تعلق گرفته تنها ۹۰ میلیون تومان بوده است و شما مردم چند برابر انها را اهدا کردید.
وی با بیان اینکه اقتدار عملی از سوی دولت در راستای اقتصاد مقاومتی وجود ندارد خاطر نشان کرد: اگر دولت با  اقتدار جدی فرمایشات رهبری را محقق سازد، اقتصاد مقاومتی تنها راه حل نجات اقتصاد کشور است.
امام جمعه رفسنجان بیان داشت: برخی وزارت خانه و ادارات مزاحم ایجاد اقتصاد مقاومتی هستند و نه گفتن برایشان راحت تر است، این حقوق ها حرام است چرا که کار مردم را راه نمی اندازید.
وی افزود: سرمایه گذاری که همه سرمایه اش را وسط گذاشته با موانع مختلف مالی، محیط زیست، حریم و … مقابلش می  ایستند، مسئولین و استاندار کرمان اگر می خوهید استان پیشرفت کند این موانع را بردارید.
رمضانی پور در بخش دیگر به مسئله تورم و رکود کمر شکن در جامعه پرداخت و اظهار داشت: آمار و ارقام بانک مرکزی در مورد تورم به درد جامعه نمی خورد، آمار اصلی تورم را جیب و سفره مردم می دهد ، امار اصلی را جوان بیکار و به سن ازدواج رسیده تعیین می کند اینها باید اصلاح شود.
وی خاطر نشان کرد: این مسائل مردم را از نظام ناامید نخواهد کرد و انها همیشه نسبت به انقلاب وفادار بودند و در صحنه های مختلف آن را به نمایش گذاشتند.

برچسب ها:
اقتصاد مقاومتی برجام تورم طرح سلامت نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان