معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد :

ایده ساخت یک بیمارستان خوب و خصوصی در رفسنجان باید محقق شود

  • شناسه خبر: 104911
ایده ساخت یک بیمارستان خوب و خصوصی در رفسنجان باید محقق شود

معاون درمان وزارت بهداشت گفت :بحث هتلینگ بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان خوب بوده ولی خیلی جا دارد کار شود، ایده ساخت یک بیمارستان خوب و خصوصی باید محقق شود چراکه جامعه ما با روند پیری نیاز به توسعه تخت بیمارستانی و بیمارستان ایده ال دارد .

خانه » اخبار ویژه » ایده ساخت یک بیمارستان خوب و خصوصی در رفسنجان باید محقق شود

به گزارش خانه خشتی، دکتر آقاجانی در جمع پزشکان و پرستاران بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان اظهار داشت: وجود دانشگاه های علوم پزشکی  در نقاط مختلف کشور فرصت مغتنمی برای توسعه خدمات بهداشت و درمان ایجاد کرده است .
وی با بیان اینکه تقریبا خدمات تخصصی و فوق تخصصی در این شهر ارائه می شود افزود :با وجود این همه توسعه باز هم در سطح خدمات مشکل و کمبود وجود دارد وباید  بپذیریم که کشورهای توسعه یافته چون ایالات متحده آمریکا با همون سرانه عاری نقص نیستند .
دکتر اقاجانی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد جامعه تحت پوشش بیمه همگانی قرار دارند گفت :بخش زیادی از توسعه ها مدیون تلاش های جامعه پزشکی ماست اعم از گروه های پزشکی مخصوصا بعد از انقلاب بسیار خوب کار شده است .
وی افزود :بخشی توسعه یافته تر از علوم پزشکی در کشور وجود ندارد در بعضی از خدمات در مرز کاربرد  دانش حرکت می کنیم .
وی میزان رضایتمندی در مردم را مدیون تلاشهای انجام شده دانست و گفت :مردم دغدغه جدی در حوزه بهداشت و درمان ندارند .این به معنا کمبود و نقص نیست ما نسبت به گذشته یک رونق جدی در حوزه درمان اتفاق افتاده است که ستودنی است .
دکتر آقاجانی ارائه خدمات ارزنده در نقاط صفر مرزی و محروم را باعث مباهات جامعه و دولت دانست و گفت :بحث هتلینگ بیمارستان خوب بوده ولی خیلی جا دارد کار شود ایده ساخت یک بیمارستان خوب و خصوصی باید محقق شود چراکه جامعه ما با روند پیری نیاز به  توسعه تخت بیمارستانی و بیمارستان ایده ال  دارد .
وی افزود : ما حمایت می کنیم و تلاش شود اورژانس دو هزار مترمربعی هر چه سریعتر افتتاح شود و همچنین دو اتاق عمل هر چه سریعتر به بهره برداری برسد .
دکتر آقاجانی تصریح کرد :از کلینیک ویژه دندان پزشکی حمایت می کنیم که همین امسال در هفته دولت افتتاح شود . چراکه ما در حوزه خدمات دندان پزشکی عقب ماندگی بسیار جدی داریم .باید به نرخ دولتی خدمات خوب و مدرن ارائه شود .
وی با اشاره به اینکه ما با ۱۱ میلیون بیمه شده تقریبا خدمات مجانی به جامعه  ارائه می دهیم بیان داشت : تمام بخشهای بیمارستان باید مانند بخش داخلی زنان و مردان تازه تاسیس، ترمییم وبازسازی شوند واتاقها هم دو تخته بیشتر نباشد .
وی از ضرورت وجود کلینیک تخصی ۵۶ مطب در رفسنجان خبر داد و گفت :این کلینیک در خدمات سرپایی کمک ویژه ای به مردم خواهد کرد .
وی افزود : بیمارستان جدید امام حسین علاوه بر یک تخصص باید در ان پزشکان و یا جراح با تخصص های دیگر هم وجود داشته باشد .
دکتر آقاجانی ضمن اشاره به در بحث آموزش اظهار داشت : در این حوزه نیاز به فکر جدید است .آموزش در ارتقای افقی و عمودی هیات علمی باید  جایگاه ویژه ای داشته باشد .
وی افزود : برای کشوری که  تعداد پزشکش نسبت به بیمار و تخت پایین تر باشد پزشکان و بیمارستان مجبورند چند برابر ظرفیت کار کنند .
معاون درمان وزارت کشور بیان داشت :ما در کشورکارهایی شروع کردیم لذا باید دانشگاه ها حتما تولیدات رسانه ای داشته باشند و در سطح ملی پخش شود .
وی افزود :مستند کردن کارها ،در قالب تولیدات فرهنگی از جمله فیلم و همچنین رعایت اخلاق جامعه پزشکی می تواند در توسعه شهر موثر باشد .
دکتر آقاجانی بیان داشت : برای توسعه کمی و کیفی بخش فوق نوزادان ،حمایت می کنیم و در دستور کار  قرار خوهیم داد .
وی در خصوص پرداختی پزشکان و پرستاران گفت :منبع پرداخت بیمه است صندوق بیمارستان جمع شده و بیمه سلامت دچار بحران است خوشبختانه ۸ هزار میلیارد  تومان برای بیمه سلامت تصویب شده که  بیشترین نقش را برای این اعتبار  دکتر هاشمی داشتند انشالله مشکل رفع خواهد شد .
وی به کمبود پرستار اشاره کرد و گفت :برنامه ای ایجاد شود  که کمبود پرستار با جذب نیرو رفع گردد .
دکتر آقاجانی به خصوصی سازی خدمات آزمایشگاه در رفسنجان اشاره کرد و گفت :آزمایشگاه دولتی جذاب نیست با سرمایه گزاری بخش خصوصی در این زمینه اقدام شود .
وی به مشکل افاغنه در رفسنجان اشاره کرد و گفت :مشکل افاغنه مشکل  چند نقطه از کشور است سه میلیون مهاجر  افغانی در کشور وجود دارد که قریب یک میلیون رسمی و مابقی غیر رسمی هستند .
وی افزود :اعتبار کمک های جهانی ۲۰ میلیارد تومان است که با اعتبار کم، بار افاغنه هم بر دوش دانشگاه های علوم پزشکی می باشد .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان