فرماندار مطرح کرد :

نسخه شفابخش ما سیاستهای اقتصاد مقاومتی است/ واحدهای صنعتی موجود، پاسخگوی رفسنجان نیست

  • شناسه خبر: 104764
نسخه شفابخش ما سیاستهای اقتصاد مقاومتی است/ واحدهای صنعتی موجود، پاسخگوی رفسنجان نیست

فرماندار رفسنجان گفت: ما بزرگترین معدن مس جهان را داریم سالها فعال بوده است و دو واحد کاشی و سرامیک و همچنین واحدهای صنعتی دیگر داریم که در کنار ۱۳ هزار بیکار در رفسنجان پاسخگو نیست و واقعا نسخه شفابخش ما سیاستهای اقتصاد مقاومتی است که باید به طور جدی به آن توجه کرد .

خانه » اقتصادی » نسخه شفابخش ما سیاستهای اقتصاد مقاومتی است/ واحدهای صنعتی موجود، پاسخگوی رفسنجان نیست

به گزارش خانه خشتی، حمید ملانوری در جلسه دهیاریهای پایلوت اقتصاد مقاومتی ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان سرافراز اظهار داشت : در سالی که به شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ،مزین است در حقیقت حرکتهای بسیار خوبی در حوزه اجرایی شدن و عملی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی در شهرستان ما در حال انجام است مخصوصا روستاها به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی بخشهای شهرستان ما انتخاب شدند و قطعا هم اقداماتی صورت گرفته است و هم شوراهای اسلامی و دهیاری ها ،بخشداران ما و همه مردم در راستای اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی اقدامات کمک خواهند کرد.
وی افزود :رفسنجان با جمعیت ۳۱۵ هزارنفر ،۶۰ هزار نفر اتباع بیگانه افاغنه ،۴ تا بخش ،مرکزی ،کشکوئیه ،فردوس و نوق مجموع ۱۵۰ روستا دارای شورای اسلامی باید یک حرکت جدی در این شهرستان صورت گیرد .
فرماندار با بیان اینکه مردم شهرستان اهل مشارکت هستند اظهار داشت : طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید مردمی باشد، مردم در کنار دولت و نظام کمک بسیاری کردند .
فرماندار با اشاره به اینکه اقتصاد رفسنجان بر پایه محصول پسته می باشد : هزینه های پسته با ابی که برداشت می شود باید حداقل دو تن در هر هکتار باشد در صورتیکه میانگین تولید پسته ما ۴۰۰ کیلو در هر هکتار می باشد.
وی تصریح کرد :ما کشاوران نمونه ای داریم که ۱۲ تن در هر هکتار پسته برداشت کردند ولی متاسفانه خشکسالی پی در پی باعث شده است کیفیت و رقم پسته ما کاهش پیدا کند.
ملانوری با بیان اینکه پیش بینی ما برای محصول پسته امسال ۴۵۰ کیلو پسته در هر هکتار می باشد تصریح کرد : این مشکلات اقتصاد ما را دچار چالش و بحران جدی کرده است و اشتغال ما به همین واسطه هم کاهش پیدا کرده است .
وی افزود : ورود حجم بالای افاغنه هم به این مشکلات دامن زده است افاغنه بیشتر به خاطرنداشتن مشکل بیمه و مشکلات دیگر جایگزین اشتغال در رفسنجان شده اند و باغداران و مالکان تمایل دارند از نیروی افاغنه استفاده کنند .
فرماندار با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار دانشجو افغانی، ۵ هزار دانش اموز افغانی، ۱۲ مدرسه ویژه افاغنه داریم تنها راه خروج از تک محصولی و نجات اقتصاد رفسنجان این است که از بخش کشاورزی بیرون امده و این کار به صورت جدی در دو سال اخیر مد نظر قرار گرفته است .
ملانوری بیان داشت :ما بزرگترین معدن مس جهان را داریم سالها فعال بوده است و دو واحد کاشی و سرامیک و همچنین واحدهای صنعتی دیگر داریم که درکنار ۱۳ هزار بیکار در رفسنجان پاسخگو نیست و واقعا نسخه شفابخش ما سیاستهای اقتصاد مقاومتی هست که باید به طور جدی به ان توجه کرد .
وی افزود :در طول ۱۰ سال اجرای این طرح، کل سرمایه گزاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است ولی در این دو سال ۴هزار و سیصد میلیارد تومان تفاهم نامه امضاء کردیم که از این رقم ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن اجرایی شده است .
وی با بیان اینکه ما اعتماد بخش خصوصی را جذب کردیم بیان داشت :تعدادی از این تفاهم نامه ها اجرایی و تعدادی تا پایان سال به بهره برداری می رسد و امسال نزدیک ۸۰۰ میلیارد تومان آن به بهره برداری می رسد .
ملانوری به احداث دو تا نیروگاه برق ۱۵۰۰ مگابایتی اشاره کرد و گفت :برای واحدهای تولیدی روستایی ظرف مدت کوتاه ۷۰ طرح به دفتر روستایی معرفی کردیم از جمله طرح ایرانمنش موتورسیکلت برقی با سرمایه گزاری ۳ میلیارد تومان تسهیلات ،
پرورش ماهی و گوسفند و مرغداری و کارگاه قالی بافی و همچنین راه اندازی کارگاه قالی در روستای رکن آباد و پرورش مرکز ارتمیا در جوادیه نوق که جزو پروژه گردشکری است می توان اشاره کرد .
فرماندار به طرح کمپوست در روستای احمد باد دئفعه در بخش کشکوئیه اشاره کرد و گفت :این کارگاه با قریب یک میلیارد تومان سرمایه گزاری ،کل پوست تر پسته را تبدیل به کود کمپوست می کند و این کود در باغات استفاده می شود و کل ابی که در این طرح استفاده می شود اب بازیافته ترمینال ضبط پسته می باشد .
ملانوری افزود :در روستای قاسم اباد بزرگترین خانه خشتی جهان، در ده سال گذشته مخروبه بوده است که بامشارکت بخش خصوصی با ۱۵ میلیارد تومان سرمایه گزاری شده است در پایان شهریور ماه بخش اقامتی و پذیرایی افتتاح خواهد شد و تا پایان سال کل این مجموعه به بهره برداری می رسد .
وی با بیان اینکه مجموعه خانه خشتی بیش از ۱۰۰ نفر را مشغول به کار می کند اظهار داشت : در روستای قاسم اباد ۳۳ مرکز تولید و پرورش اسب داریم که بیش از ۳هزار اسب این منطقه در جشنواره زیبایی کشور رتبه های برتر را دارند به طوریکه قطب تولید اسب در رفسنجان هستیم .
فرمانداربا اشاره به اینکه خانه میزانی تبدیل به باغ موزه ملی پسته کشور می شود افزود : ما با این کار روستاهای رفسنجان از جمله قاسم آباد را در قالب بخش سرمایه گزاری خصوصی فعال می کنیم و یک پایگاه گردشگری درکشور به وجود می آوریم .
فرماندار نجات بخش اقتصاد شهرستان را در صنعت گردشگری دانست و گفت : طرح بزرگ گردشگری با کمک بنیاد مسکن در روستای اودرج ،ایجاد استخر در مزارع و پرورش ماهی در منطقه نوق و…از جمله طرحهایی است که می توان به ان اشاره کرد که در ارجایی شدن این طرحها نیازمند حمایت هستیم .

برچسب ها:
اقتصادمقاومتی رفسنجان صنعت نسخه نسخه شفابخش واحد صنعتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان