رفسنجان قطب بازیهای بومی و محلی کشور شود

  • شناسه خبر: 104483
رفسنجان قطب بازیهای بومی و محلی کشور شود

فرماندار رفسنجان گفت: در کنار برنامه های همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه جشنواره بازیهای محلی برگزار خواهد شد و در این همایش تفاهم نامه ای منعقد گردد که طی آن رفسنجان قطب بازیهای بومی و محلی معرفی شود و دیگر استانها هم از این جشنواره بهرمند شوند .

خانه » اجتماعی » رفسنجان قطب بازیهای بومی و محلی کشور شود

به گزارش خانه خشتی، حمید ملانوری فرماندار رفسنجان پیش از ظهر امروز در جلسه همایش رفسنجان ،تدبیر ،تلاش ،توسعه ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت :در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری در راستای شعار اقتصاد مقاومتی و سیاستهای این اقتصاد برنامه های مفید و کارآمدی برای نجات کشور در مسائل اقتصادی و اشتغال و کاهش دغدغه های مردم و استفاده از ظرفیت های واقعی در رفسنجان وجود دارد .
وی افزود :اقتصاد رفسنجان در طول سالیان گذشته بر پایه پسته بوده و رونق هم ایجاد شده بود که باعث شد اقتصاد و اشتغال ایجاد شود و پذیرای اتباع افغانی هم باشد .
فرماندار با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر از اتباع افغانستان در رفسنجان وجود دارد گفت :فرصتهای شغلی برای جوانان ما به واسطه افاغنه کاهش یافته است و همچنین با توجه به خشکسالیهای اخیر و کاهش شدید سفره های اب زیرزمینی در حوزه کاشت پسته ما اکنون با بحران جدی اب روبرو هستیم .
وی بیان داشت :ما سالانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب نیاز بر مازاد اب برداشت کرده ایم و افت سطح شدید اب شهرستان در حیطه کشاورزی ،رونق اقتصادی را با چالش مواجه کرده است .
وی افزود :این کاهش اب روی تولید محصول پسته ما هم تاثیر گذاشته است بطوریکه با این ظرفیت اب موجود دیگر کشاورزان ما نمی توانند محصول زیادی برداشت کنند .
فرماندار بیان داشت :لذا استفاده از ظرفیها و سایر منابع موجود در شهرستان در قالب یک برنامه ریزی برای اشتغال و خارج شدن از تک محصولی باید به کمک شهرستان بیاید تا بتوانیم انتظارات مردم را براورده کنیم .
وی با بیان اینکه در این همایش ما به دنبال معرفی واقعی رفسنجان هستیم افزود :در این همایش از همه داشتها و نداشته ها و همچنین از همه ظرفیتها استفاده خواهیم کرد .
فرماندار با اشاره به اینکه اکثر زیرساختهای در این شهرستان به کمک خیرین ساخته شده است گفت :امروز بیشتر خیرین و کشاورزان مانندگذشته خود به علت کم ابی و کاهش محصولشان دچار مشکل مالی هستند و در این زمینه مشارکت نمی کنند .
وی استفاده از منابع گردشگری و منبع انسانی بهترین راهکار دانست و گفت :رفسنجان مهد تولید پسته در جهان می باشد وما بهترین گونه ها و درختان کهنسال پسته را داریم لذا در این همایش سعی شده است پسته رفسنجان ثبت ملی شود .
فرماندار افزود :جشن ملی پسته برای نشاط اجتماعی و همچنین شکرگزاری از این محصول خدادادی برگزار می شود .
وی از احداث باغ موزه ملی پسته خبر داد و گفت :در کنار برنامه های همایش جشنواره بازیهای محلی هم برگزار خواهد شد و قرار شده است در شهریور ماه یک تفاهم نامه ای منعقد گردد که ما بتوانیم رفسنجان را قطب بازیهای بومی و محلی نماییم و دیگر استانها هم از این جشنواره بهره شوند .

برچسب ها:
بازیهای بومی محلی رفسنجان قطب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان