در نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح شد:

راه اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی با تعرفه دولتی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 104342
راه اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی با تعرفه دولتی در رفسنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: کلینیک تخصصی دندانپزشکی با تعرفه دولتی در هفته دولت در رفسنجان به بهره برداری می رسد.

خانه » پزشکی و سلامت » راه اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی با تعرفه دولتی در رفسنجان

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، علی اسماعیلی ندیمی صبح امروز در نشت خبری با اصحاب رسانه رفسنجان با اشاره به نتایج مفید طرح تحول نظام سلامت در شهرستان اظهار داشت: برجام و طرح تحول نظام سلامت دو کار مهم دولت در حوزه های سیاست خارجه و داخلی است که طرح تحول با همه کاستی ها نتایج قابل ملموسی برای مردم داشته است.

وی شایعترین علت مرگ و میر را بیماریهای غیرواگیردار عنوان کرد و گفت: علت قلبی در صدر این بیماریها قرار دارد و پس از ان علل مغزی، سرطان، بیماریهای ریوی و حوادث ترافیکی در رتبه های بعدی قرار دارند.

IMG_9154

اسماعیلی از دیابت به عنوان یکی دیگر از بیماریها غیرواگیردار نام برد و بیان داشت: با افزایش مصرف انرژی توسط مردم و کاهش فعالیت روزانه دیابت به شدت در حال افزایش است و ۲۰ درصد شیوع جمعیت بالای ۳۵ درصد را شامل می شود که آمار بالایی است.

وی افزایش وزن و چاقی را یکی دیگر از عوامل در حال افزایش در جمعیت بزرگسال عنوان کرد و گفت: ۶۵ درصد جمعیت شهری رفسنجان  چاق و یا دارای افزایش وزن هستند و این نشانه نگران کننده ای است.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: بیماریهای روانپزشکی نیز به صورت مزمن جمعیت ایران را تهدید می کنند.

IMG_9173

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه کاهش پرداخت از جیب مردم، پزشک مقیم ، ساخت کلینیک و .. را از جمله اقدامات صورت گرفته در زمینه درمان در مدت اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان مطرح کرد و بیان داشت: در حوزه بهداشت بر روی مسئله کنترل و مهار بیمارهای غیرواگیردار برنامه ریزی می شود و این مهم غیرممکن است مگر از طریق کنترل عوامل خطرساز که مستلزم یک برنامه ملی است.

وی افزود: سامانه یکپارچه بهداشت در حال انجام است و تا پایان سال ۹۶ کامل می شود و تمامی اطلاعات بهداشتی مردم ایران وارد این سامانه خواهد شد.

اسماعیلی تصریح کرد: درمان گرانقیمت است و هیچگاه نمی تواند رضایتمندی ایجاد کرداما حوزه بهداشت موثرتر و کم هزینه تر است.

وی خاطر نشان کرد: تا دو هفته اینده در کلیه خانه ها ی بهداشت ارائه خدمت بصورت الکترونیکی صورت میگیرد  و مراکز درمان نیز بصورت انلاین خدمات ارائه خواهند داد.

IMG_9168

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در بخش دیگری از سخنانش به بحث خطاهای پزشکی که این روزها در فضای مجازی بسیار داغ است پرداخت و اظهار داشت: از جمله عوامل موثر بر خطای پزشکی دانش و تجربه پزشک در کنار آن کادر همراه با تیم پزشکی است، در همه جای دنیا این خطا رخ می دهد و با استاندار سازی خدمات می توان این خطار را تاحدی کاهش داد.

اسماعیلی گفت: خطا جزیی از هر کاری است اما در حوزه درمان باید تلاش شود که این خطا به حداقل ممکن رسد.

وی به مراجعات بالا به مراکز درمان در شهرستان اشاره کرد و گفت: ناامن کردن فضای موجود با انتشار چنین مطالبی برای مردم فایده ای ندارد و بهتر است که چنین فضایی ایجاد نشود.

اسماعیلی به اقدامات صورت گرفته در حوزه عمرانی دانشگاه علم پزشکی رفسنجان اشاره کرد و بیان داشت: ۵۰۰ هزار متر مربع در حال ساخت و ساز است که بخشی از ان در سال ۹۵ و بخشی دیگر در نیمه اول سال ۹۶ به بهره برداری می رسد.

IMG_9163

وی با بیان اینکه وضعیت کلینیک سرپایی دانشگاه از نظر ما هم خوب نیست اما در حال کار است تصریح کرد: کلینیک تخصصی با ۵۶ مطب در حال ساخت است و می توانید در بهبودوضعیت موثر باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه دندانپزکشی کارهای عظیمی در سال ۹۴ و ۹۵ صورت گرفته خاطر نشان کرد: ۶۵ درصد دانش اموزان مقاطع ابتدایی به جز پایه اول پرونده دندانپزشکی الکترونیکی دارند و این طرح تا ۶ سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: کلینیک تخصصی دندانپزشکی با تعرفه دولتی نیز در هفته دولت در رفسنجان و در محل طبقه فوقانی مرکز بهداشتی شماره ۵ به بهره برداری می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه به آغاز بکار مرکز کهورت در رفسنجان از سال گذشته اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۰ هزار نفر جمعیت رفسنجان وارد این سامانه مطالعاتی شده است و از هفته آینده مطالعه کهورت چشم، انجام می شود  و در همین مرکز نیز مرکز کهورت دندانپزشکی راه اندازی خواهد شد.

برچسب ها:
تعرفه دولتی رفسنجان کلینیک تخصصی دندانپزشکی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان