فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رفسنجان:

امنیت چتری بر سر تمام ملت و حق عمومی همه مردم است

  • شناسه خبر: 104273
امنیت چتری بر سر تمام ملت و حق عمومی همه مردم است

سرهنگ نصرالله عباسی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رفسنجان با حضور در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» به اهمیت امنیت و نقش آن در ایجاد امید شهروندی پرداخت.

خانه » اجتماعی » امنیت چتری بر سر تمام ملت و حق عمومی همه مردم است

به گزارش خانه خشتی، سرهنگ عباسی با بیان اینکه امنیت از اساسی ترین نیازهای بشری و نخستین و مهم ترین شرط یک زندگی سالم اجتماعی است، گفت: امنیت مقوله ای عینی و واقعی است؛ ممکن است کسی آن را احساس نکند، اما به محض اینکه گوشه ای از آن مخدوش شود، در زندگی مردم تأثیرات جبران ناپذیری دارد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رفسنجان با اشاره به اهمیت امنیت در دین اسلام، اظهار کرد: در آیه ۱۲۶ سوره بقره آمده است که حضرت ابراهیم(ع) هنگام ساخت بنای کعبه نخستین چیزی که برای آن سرزمین طلب کرد، نعمت امنیت بود.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان ناجا اشاره کرد و بیکاری، اعتیاد، رواج مواد مخدر، دخالت دشمن خارجی و تحریکات خارجی، سیاست بازی های جاه طلبانه و غیر مسئولانه را از عوامل ناامنی عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری خطاب به فرماندهان ناجا بیان داشتند که مردم امنیت را در محیط کار، خانه، مدرسه، زمین فوتبال، جاده ها، روستاها، شهرها، خیابان ها می خواهند و بعضی عوامل ناامنی مربوط به دستگاه های دیگر است؛ اما کسی که باید شانه استوار و محکم خود را زیر این بار بدهد، شمایید.

سرهنگ نصرالله عباسی امنیت را چتری بر سر تمام ملت و حق عمومی همه مردم دانست و افزود: در حال حاضر در پارک ها و تفرجگاه های شهرستان با هماهنگی شهرداری و مراکز بهداشتی وجود بعضی معضلات مثل قلیان را ممنوع کردیم و نظارت کافی داریم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رفسنجان به مردم جهت استفاده از مکان های تفریحی عمومی اطمینان خاطر داد و تأکید کرد: مردم می توانند با خیال آسوده و به راحتی تفریح کنند و کوچک ترین مسائل ناامنی وجود ندارد؛ عمده موارد مربوط به آسیب های اجتماعی است و مردم آسیب های اجتماعی را ناامنی تلقی می کنند.

سرهنگ عباسی وقوع معضلات اجتماعی را ناشی از غفلت خانواده ها بیان کرد و افزود: در بحث پیشگیری، خانواده نخستین عامل اثرگذار در کاهش آسیب های اجتماعی است که دشمن اکنون آن را مورد هجمه قرار داده است.

وی افزود: وقتی مهارت زندگی کردن را نتوانیم به فرزندان انتقال دهیم، دچار آسیب های اجتماعی شده و اصلاح آن برایمان مشکل است.

سرهنگ عباسی ادامه داد: خانواده زمانی قادر است اثرگذار و تربیت کننده باشد که الگو و مدل تربیتی باثباتی را برای اعضای خود در نظر گرفته و ویژگی های لازم را در آن ها پرورش دهد و بهنجار و تعالی یافته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رفسنجان به تأثیر نیروی انتظامی در ایجاد امنیت اشاره کرد و گفت: تأثیر عملکرد پلیس در شهرستان و حتی در دورترین نقاط و خارج از مرزهای شهرستان روشن است و نقش پلیس به عنوان متولی اصلی امنیت امروز در جامعه وجود دارد.

وی خواستار مشارکت مردم در ایجاد امنیت شد و ضمن تشکر از همکاری مردم رفسنجان با پلیس، افزود: گاهی اوقات مردم یا بعضی افراد با بی تفاوتی در جامعه و فراموش کردن امر به معروف و نهی از منکر باعث می شوند جامعه ایده آل و دلخواه نباشد؛ اگر دچار غفلت شدیم، ضربه اش را می خوریم.

هشتمین قسمت از برنامه رادیوی «شهر من رفسنجان» با پخش اخبار شهرداری رفسنجان و مسابقه پیامکی با عنوان « تأثیر امنیت فردی و اجتماعی در زندگی شهروندان» همراه بود.

برچسب ها:
رادیو رفسنجان شهر من رفسنجان شهرداری رفسنجان فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان